Ötvös Tibor
The Surge 2 - minden, amit eddig tudunk
A The Surge 2 kapcsán összeszedtük az összes, jelenleg rendelkezésre álló információt és meg is osszuk azokat az olvasókkal.
A The Surge első része nem robbantott bankot, de ugyanakkor nem is kellett szégyenkeznie a fejlesztőknek az eladott példányok miatt. Éppen ezért a fejlesztő Deck 13 csak minimális változtatásokat eszközöl és inkább finomításnak nevezném ezeket, nem pedig lényeges, a játékmenetet átértékelő újdonságot. A helyszín marad, azaz ismét egy poszt-apokaliptikus világban járunk, ahol éppen egy ökológiai katasztrófa zajlik: a folyók kiszáradnak, az élővilágot kipusztította szinte teljes mértékben az emberiség és városokba tömörültek. A cég, melynek dolgoztunk megoldást keresett a problémára és nanobotokat lőttek fel az atmoszférába, hogy kijavítsák a hibát, azonban ez nem sikerült.
Ráadásul a nanobotok rossz hatással voltak a gépekre és a mechanikai alkatrészekkel bíró emberekre is. Az első részben nem is jutottunk ki a cég birtokolta épületből, a második fejezetben viszont már a városban ténykedünk. Ezzel természetesen jóval nagyobb bejárható területet kapunk és az ellenfeleink is változatosabbak lesznek. A fejlesztők elmondása alapján az ellenfeleink is jóval okosabbak lesznek és már nem csak egyesével törnek ránk, hanem csapatokban, taktikusan indulnak harcba. Ráadásul az exo-ruhás ellenfelek mellett szimpla túlélőkkel is találkozunk, akik pusztán el akarják venni a holminkat.
Ők többnyire csoportokba verődve érkeznek és ha egyiküket életben hagyjuk, akkor egy másik csoporthoz verődve találkozhatunk vele ismét, ám ekkor már felkészültebben támadnak, hiszen annak az egynek köszönhetően ismerik a harcmodorunkat. A nagyobb ellenfelek is okosabbak lesznek, hiszen ha például leszedjük az egyikről a gépfegyvert, akkor más harcmodorra vált. Az első részben kaptunk egy drónt is, amit azonban nem igazán használtak a játékosok, így a csapat úgy döntött, hogy teljesen átalakítja a funkcióját és központibb szerepet szánnak az eszköznek.
A legfontosabb újítás azonban, hogy az első részben egy adott karaktert kaptunk Warren személyében, ám a másodikban már szabadon alkothatjuk meg a főszereplőt. Ennek berkeiben saját stílust kaphatunk, azaz aki akarja, az egy harcot kap, aki pedig inkább lopakodni szeret, az ilyen jellegű karaktert hozhat létre. A nehézséget tekintve, a The Surge 2 komolyabb kihívást jelent elődjénél és a boss-harcok is sokkal több logikát és figyelmet igényelnek.
A The Surge 2 a Deck 13 idei nagy dobása lehet - már ha megjelenik 2018-ban. A csapat ugyanis nem árult még el hivatalos megjelenési dátumot, így az sem elképzelhetetlen, hogy majd csak valamikor 2019-ben érkezik a program a boltokba.
A The Surge első része nem robbantott bankot, de ugyanakkor nem is kellett szégyenkeznie a fejlesztőknek az eladott példányok miatt. Éppen ezért a fejlesztő Deck 13 csak minimális változtatásokat eszközöl és inkább finomításnak nevezném ezeket, nem pedig lényeges, a játékmenetet átértékelő újdonságot. A helyszín marad, azaz ismét egy poszt-apokaliptikus világban járunk, ahol éppen egy ökológiai katasztrófa zajlik: a folyók kiszáradnak, az élővilágot kipusztította szinte teljes mértékben az emberiség és városokba tömörültek. A cég, melynek dolgoztunk megoldást keresett a problémára és nanobotokat lőttek fel az atmoszférába, hogy kijavítsák a hibát, azonban ez nem sikerült.
Ráadásul a nanobotok rossz hatással voltak a gépekre és a mechanikai alkatrészekkel bíró emberekre is. Az első részben nem is jutottunk ki a cég birtokolta épületből, a második fejezetben viszont már a városban ténykedünk. Ezzel természetesen jóval nagyobb bejárható területet kapunk és az ellenfeleink is változatosabbak lesznek. A fejlesztők elmondása alapján az ellenfeleink is jóval okosabbak lesznek és már nem csak egyesével törnek ránk, hanem csapatokban, taktikusan indulnak harcba. Ráadásul az exo-ruhás ellenfelek mellett szimpla túlélőkkel is találkozunk, akik pusztán el akarják venni a holminkat.
Ők többnyire csoportokba verődve érkeznek és ha egyiküket életben hagyjuk, akkor egy másik csoporthoz verődve találkozhatunk vele ismét, ám ekkor már felkészültebben támadnak, hiszen annak az egynek köszönhetően ismerik a harcmodorunkat. A nagyobb ellenfelek is okosabbak lesznek, hiszen ha például leszedjük az egyikről a gépfegyvert, akkor más harcmodorra vált. Az első részben kaptunk egy drónt is, amit azonban nem igazán használtak a játékosok, így a csapat úgy döntött, hogy teljesen átalakítja a funkcióját és központibb szerepet szánnak az eszköznek.
A legfontosabb újítás azonban, hogy az első részben egy adott karaktert kaptunk Warren személyében, ám a másodikban már szabadon alkothatjuk meg a főszereplőt. Ennek berkeiben saját stílust kaphatunk, azaz aki akarja, az egy harcot kap, aki pedig inkább lopakodni szeret, az ilyen jellegű karaktert hozhat létre. A nehézséget tekintve, a The Surge 2 komolyabb kihívást jelent elődjénél és a boss-harcok is sokkal több logikát és figyelmet igényelnek.
A The Surge 2 a Deck 13 idei nagy dobása lehet - már ha megjelenik 2018-ban. A csapat ugyanis nem árult még el hivatalos megjelenési dátumot, így az sem elképzelhetetlen, hogy majd csak valamikor 2019-ben érkezik a program a boltokba.