Ötvös Tibor

Assassin's Creed Origins előzetes

Bemutatkozott az év eddigi legrosszabbul őrzött projektje, az Assassin's Creed Origins, melyről azért még tudott újdonságot mondani a Ubisoft az E3-on.

Kezdett már kellemetlenné válni az, ahogy folyamatosan derültek ki az Assassin's Creed Origins újabb és újabb részletei, miközben elméletileg a Ubisoft csak az E3-on szerette volna bemutatni a széria legújabb fejezetét. Mindenesetre a hivatalos leleplezés végül megtörtént és bár már rengeteg dolgot megtudhattunk de mégis jó volt élőben és mozgásban látni végre a játékot, mely ha semmi nem megy félre, akkor a széria második legjobb darabjává válhat (szubjektív, de számomra mindig is a második rész lesz az etalon a franchise-ban).

Az Origins hőse Bayek, Siwa szülötte, az egyiptomi katonai szervezet, a Medjay tagja. Nagyjából ez az alap felállás, többet még nem nagyon tudhattunk meg, de biztosan az Asszaszinok és a Templomosok közötti harc lesz a középpontban. Inkább nézzük a játékmenetet, mely szerencsére elég jelentős változtatásokat kap. A legfontosabb a már korábban is emlegetett új elem, ami (vagy inkább aki) nem más, mint sólymunk, Senu. Az állatot bármikor szabadon engedhetjük és így láthatjuk be az előttünk elterülő tájat, fontosabb embereket, létesítményeket. Vele igazából kiváltja a csapat a már unalmasnak ható "másszunk fel a legmagasabb kilátóra és szinkronizáljuk a területet" elemét a szériának.


És ha az ég nyújtott szabadság nem lenne elég, az Origins világában már a víz alatti területeket is felfedezhetjük. Érdemes is bejárni... pontosabban beúszni azt, hiszen a víz alatti hajók, ládák komoly kincseket rejthetnek és a pénz természetesen itt fontos szerepet kap. A harcrendszer is mélyebb és jobban kezelhetővé vált, de ehhez persze szükség lesz majd a karakter fejlesztésére is. Igen, az Origins műfajt vált és sima akciójátékból akció-RPG-vé lép elő. Persze nem kell túl komoly fejlesztésekre gondolni, de azért ez is valami.

A fejlődési fa három ágból áll. A Warrior vonalon a közelharcokban szerezhetünk jártasságot és persze komolyan megerősíthetjük karakterünket. A Hunter ágon a távolsági fegyverünkkel, az íjunkkal tanulhatunk új kunsztokat és persze Senu képességeit, hatótávolságát is itt növelhetjük. Végül a Seer a klasszikus Assassin's Creed karaktert kínálja fel, ahol a különböző bombákat, figyelemelterelő eszközöket fejleszthetjük ki. A képességek alapszintű megléte mellett sajnos Bayek nem a legképzettebb harcos és ilyen állapotban még az alap katonákkal sem érdemes leállni szemtől szemben harcolni.


Éppen ezért fontos ismét, hogy ezúttal is nagyon fontossá válik a lopakodás, mint képesség. Hátulról, villámgyorsan leszúrva ellenfeleinket vagy a párkányon lógva lerántani őket a mélybe... Mindezt pedig szemkápráztató grafikával. Az Origins túlzás nélkül az év egyik legszebb játéka lesz és reményeink szerint nem rondít bele a várható élménybe majd valami komolyabb programozási hiba (mint történt az a Unity esetében). Szóval egy esélyt mindenképpen megérdemel az idei epizód, mely október 27-én jelenik meg és jelen állás szerint a PC-s és konzolos változtok is a megadott napon jönnek ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #2
    Kb. a Brotherhood óta nem változott alapvetően a játék (csak a grafika), a harcot párszor újragondolták, azt annyi. Gondolom azoknak a mazochistáknak készül, akiknek tökmindegy.
  • Xaradruf #1
    Bevallom én a kétségek ellenére vártam/várom a játékot, de megnézve a gameplay-eket, meg amik a híroldalak is cikkeztek a 'változásokról' én nem nagyon látok sok különbséget illetve, nagy reformot
    Víz alatti felfedezés ? - Black Flag
    sólyom - Far Cry Primal
    RPG elemek? - rengeteg játék

    Persze ez nem feltétlenül panasz, mert ezek az újítások jók lehetnek, viszont csak nekem van az az érzésem, hogy nem ezektől lesz egy játék jó vagy nem jó?

    Ha a melléküldetések megint 10 perc után sablonosak, a világ nem él/reagál legalább úgy mint a GTAV-ben, ha a sztori nem lesz olyasmi módon erős mint egy Witcher 3-ban, akkor szerintem nagy újításról nem beszélhetünk, illetve túl sok javulást sem várok.

    De ne legyen igazam, várjuk ki a végét!
    Utoljára szerkesztette: Xaradruf, 2017.06.15. 13:46:09