Ötvös Tibor
Tanul a Unity hibáiból az Assassin's Creed: Syndicate
A Ubisoft komoly hibákat követett el az Assassin's Creed: Unity kapcsán, éppen ezért a Syndicate szinte tökéletes kell, hogy legyen.
Őszintén bevallom, hogy számomra az Assassin's Creed sorozat csúcspontja még mindig a második rész, melyben hihetetlen módon összeállt az egész játék. A pazar játékmeneti megoldások remek történettel párosultak és sejthető volt, hogy innen már csak lefele vezethet az út. Sajnos az azóta megjelent részek bizonyították is eme feltevést. A mélypontot kétségtelenül a Unity jelentette. A tavaly kiadott fejezet premierje katasztrofális lett, a PC-s port hibáit csak sokára tudták kijavítani.
Ráadásként a Ubisoft úgy hirdette a Unity-t, hogy "Itt kezdődik a next-gen." Erre persze meg is érkezett a rajongók válasza: "Ez nem igaz". Éppen ezért a Syndicate mindenképpen hibátlan kell, hogy legyen különben a rajongók lassan elpártolnak a franice-tól. Szerencsére azonban amit eddig láttunk a Syndicate világából, az nagyon biztatónak tűnik. Már a világ is rajongói kedvenc lehet, hiszen a különböző szavazásokon a Szamurájok kora után majdnem minden esetben a viktoriánus London szerepelt a második helyen.
A grafikus motor is jobban muzsikál, ugyanakkor ezt apróbb csalásokkal éri el. A Unity Párizsában hatalmas tömegeket mozgatott a játék, ám Londonban jóval alacsonyabb létszámmal kell megbirkózni a programnak. Ez mondjuk a korhoz passzol is, hiszen jóval kevesebb ember mászkált az utcákon, ugyanakkor így komoly erőforrások szabadultak fel a motor számára. És itt már be is lép a két szereplő utáni második legnagyobb újdonság, a lovas-szekerek felbukkanása. Ezeket GTA-szerűen lophatjuk el és látványos üldözéseket élhetünk át a pályákon.
A harmadik újdonság a a Batman: Arkham -sorozatban remekül működő Batclaw, melyre itt is nagy szükségünk lesz. A Unity-ben a frame-rate gondok jelentették a legnagyobb problémát, ami annak volt köszönhető, hogy szinte minden épületbe bemehettünk, illetve akár át is rohanhattunk rajtuk egy-egy üldözés esetében. A Syndicate világában ebből is visszavett a csapat. Természetesen ezúttal is nagyon sok házba mehetünk be teljesen szabadon, ám ezek jóval kisebbek korábbi társainál és az "átrohanás" funkció teljesen eltűnt.
Szintén komoly kritika érte - teljesen jogosan - a Unity modern szekciót, melyek valójában csak azért kerültek be a játékba, mert kellettek. Semmi szerepe nem volt, így a legtöbben nem is nagyon kalandoztak eme részlegen. A Syndicate ezen részét még teljes homály fedi, a csapat semmit nem árul el. Annyit azonban már halhattunk tőlük, hogy ismét fontos szerepe lesz a modern kornak, hiszen "az itteni események miatt megyünk vissza a múltba".
A Syndicate igazi vízválasztója lehet a franchise-nak. Ha sikerül mindent jól összerakni (kivéve a multit, ami teljesen hiányozni fog a projektből... ebben is hasonlít a második részre) akkor új életet lehelhet a Ubisoft a sorozatba. Ha nem, akkor már nem sok embert érdekel majd, milyen korba kalauzol el a következő rész.
Őszintén bevallom, hogy számomra az Assassin's Creed sorozat csúcspontja még mindig a második rész, melyben hihetetlen módon összeállt az egész játék. A pazar játékmeneti megoldások remek történettel párosultak és sejthető volt, hogy innen már csak lefele vezethet az út. Sajnos az azóta megjelent részek bizonyították is eme feltevést. A mélypontot kétségtelenül a Unity jelentette. A tavaly kiadott fejezet premierje katasztrofális lett, a PC-s port hibáit csak sokára tudták kijavítani.
Ráadásként a Ubisoft úgy hirdette a Unity-t, hogy "Itt kezdődik a next-gen." Erre persze meg is érkezett a rajongók válasza: "Ez nem igaz". Éppen ezért a Syndicate mindenképpen hibátlan kell, hogy legyen különben a rajongók lassan elpártolnak a franice-tól. Szerencsére azonban amit eddig láttunk a Syndicate világából, az nagyon biztatónak tűnik. Már a világ is rajongói kedvenc lehet, hiszen a különböző szavazásokon a Szamurájok kora után majdnem minden esetben a viktoriánus London szerepelt a második helyen.
A grafikus motor is jobban muzsikál, ugyanakkor ezt apróbb csalásokkal éri el. A Unity Párizsában hatalmas tömegeket mozgatott a játék, ám Londonban jóval alacsonyabb létszámmal kell megbirkózni a programnak. Ez mondjuk a korhoz passzol is, hiszen jóval kevesebb ember mászkált az utcákon, ugyanakkor így komoly erőforrások szabadultak fel a motor számára. És itt már be is lép a két szereplő utáni második legnagyobb újdonság, a lovas-szekerek felbukkanása. Ezeket GTA-szerűen lophatjuk el és látványos üldözéseket élhetünk át a pályákon.
A harmadik újdonság a a Batman: Arkham -sorozatban remekül működő Batclaw, melyre itt is nagy szükségünk lesz. A Unity-ben a frame-rate gondok jelentették a legnagyobb problémát, ami annak volt köszönhető, hogy szinte minden épületbe bemehettünk, illetve akár át is rohanhattunk rajtuk egy-egy üldözés esetében. A Syndicate világában ebből is visszavett a csapat. Természetesen ezúttal is nagyon sok házba mehetünk be teljesen szabadon, ám ezek jóval kisebbek korábbi társainál és az "átrohanás" funkció teljesen eltűnt.
Szintén komoly kritika érte - teljesen jogosan - a Unity modern szekciót, melyek valójában csak azért kerültek be a játékba, mert kellettek. Semmi szerepe nem volt, így a legtöbben nem is nagyon kalandoztak eme részlegen. A Syndicate ezen részét még teljes homály fedi, a csapat semmit nem árul el. Annyit azonban már halhattunk tőlük, hogy ismét fontos szerepe lesz a modern kornak, hiszen "az itteni események miatt megyünk vissza a múltba".
A Syndicate igazi vízválasztója lehet a franchise-nak. Ha sikerül mindent jól összerakni (kivéve a multit, ami teljesen hiányozni fog a projektből... ebben is hasonlít a második részre) akkor új életet lehelhet a Ubisoft a sorozatba. Ha nem, akkor már nem sok embert érdekel majd, milyen korba kalauzol el a következő rész.