Ötvös Tibor
Middle-Earth: Shadow of War előzetes
Pazarnak tűnik a Middle-Earth: Shadow of War, mely epikus történettel és jelentősen átalakított Nemezis rendszerrel érkezik majd.
A Monolith és a Warner Bros nem okozott túl nagy meglepetést azzal, hogy bejelentették a nagy sikerű Middle-Earth: Shadow of Mordor folytatását, mely a Middle-Earth: Shadow of War címet kapta. A programból már számos videót és képet láthattunk, de a héten szerencsénk volt egy rövid demó képében kipróbálni a játékot és azt kell mondanom, hogy ha minden így halad tovább, akkor ismét egy briliáns Gyűrűk ura játékot kapunk.
A Shadow of War pontosan ott veszi fel a fonalat, ahol az első rész letette, azaz Talion és szellemi társa, Celebrimbor épp nekifognak egy új Hatalom Gyűrű kovácsolásába kezdtek, aminek segítségével egyre növekvő sereget tudnak toborozni és fel tudják venni a harcot az ellenséges sereggel. Az orkok és emberek közötti háborúba Gondor határán kapcsolódhattunk be és feladatunk egy, korábban Sauron seregei által elfoglalt város visszafoglalása.
A grafika egyszerűen csodálatos ám inkább a Nemezis rendszerre koncentrálnék most. A rendszer ezúttal már nem csupán a karakterekre koncentrál, hanem egész erődök, ellenséges barlangok is beszállnak a játékba. Azaz egy-egy ilyen terület vezetője a közeli, ellenséges területtel áll csatában és ezek a területe fejleszthetők is. A védekező és támadó erejük növelhető olajárkok ásásával illetve az ehhez tartozó tüzes íjak telepítésével.
Az orkokon belül sem egységes egyébként a hangulat, hiszen a különböző törzsek, csoportok harcolnak egymással is és így még fajon belül is lehetnek ellenfelek, nemezisek. Ráadásul a harcok hevében nem mindig tudnak azonnal bosszút állni a vezetőjük esetleges elvesztése miatt az ellenfeleink, akik így elmenekülnek és nem kizárt, hogy egy későbbi csatában összefutunk velük. Ezen ellenségek sokkal nagyobb elánnal keresnek minket a csatamezőn és próbálnak bosszút állni rajtunk.
A harcok során ráadásul különböző stratégiákat is bevethetünk. Az ellenfél sorait megtörhetjük egy Harci Troll bevetésével, vagy meggyengíthetjük az ellenállásukat egy kém bevetésével, aki likvidálja a főbb posztokon elhelyezkedő vezetőket. De végső soron bevethetjük az új gyűrűnket is, mellyel szövetségeseket szedhetünk össze és hatalmat adhatunk nekik - mondjuk egy erőd kapitányává tesszük meg.
A Middle-Earth: Shadow of War az eddig látottak alapján az idei év nagy sikere lehet és ha kellően változatossá és érdekessé tudják tenni ismét a történetet és a világot a készítők, akkor nem fogunk csalódni. Várjuk az augusztus 22-i premiert.
A Monolith és a Warner Bros nem okozott túl nagy meglepetést azzal, hogy bejelentették a nagy sikerű Middle-Earth: Shadow of Mordor folytatását, mely a Middle-Earth: Shadow of War címet kapta. A programból már számos videót és képet láthattunk, de a héten szerencsénk volt egy rövid demó képében kipróbálni a játékot és azt kell mondanom, hogy ha minden így halad tovább, akkor ismét egy briliáns Gyűrűk ura játékot kapunk.
A Shadow of War pontosan ott veszi fel a fonalat, ahol az első rész letette, azaz Talion és szellemi társa, Celebrimbor épp nekifognak egy új Hatalom Gyűrű kovácsolásába kezdtek, aminek segítségével egyre növekvő sereget tudnak toborozni és fel tudják venni a harcot az ellenséges sereggel. Az orkok és emberek közötti háborúba Gondor határán kapcsolódhattunk be és feladatunk egy, korábban Sauron seregei által elfoglalt város visszafoglalása.
A grafika egyszerűen csodálatos ám inkább a Nemezis rendszerre koncentrálnék most. A rendszer ezúttal már nem csupán a karakterekre koncentrál, hanem egész erődök, ellenséges barlangok is beszállnak a játékba. Azaz egy-egy ilyen terület vezetője a közeli, ellenséges területtel áll csatában és ezek a területe fejleszthetők is. A védekező és támadó erejük növelhető olajárkok ásásával illetve az ehhez tartozó tüzes íjak telepítésével.
Az orkokon belül sem egységes egyébként a hangulat, hiszen a különböző törzsek, csoportok harcolnak egymással is és így még fajon belül is lehetnek ellenfelek, nemezisek. Ráadásul a harcok hevében nem mindig tudnak azonnal bosszút állni a vezetőjük esetleges elvesztése miatt az ellenfeleink, akik így elmenekülnek és nem kizárt, hogy egy későbbi csatában összefutunk velük. Ezen ellenségek sokkal nagyobb elánnal keresnek minket a csatamezőn és próbálnak bosszút állni rajtunk.
A harcok során ráadásul különböző stratégiákat is bevethetünk. Az ellenfél sorait megtörhetjük egy Harci Troll bevetésével, vagy meggyengíthetjük az ellenállásukat egy kém bevetésével, aki likvidálja a főbb posztokon elhelyezkedő vezetőket. De végső soron bevethetjük az új gyűrűnket is, mellyel szövetségeseket szedhetünk össze és hatalmat adhatunk nekik - mondjuk egy erőd kapitányává tesszük meg.
A Middle-Earth: Shadow of War az eddig látottak alapján az idei év nagy sikere lehet és ha kellően változatossá és érdekessé tudják tenni ismét a történetet és a világot a készítők, akkor nem fogunk csalódni. Várjuk az augusztus 22-i premiert.