Ötvös Tibor
We Happy Few - Equlibrium a monitorokon
A Steam Korai Hozzáférés rovatában megjelent a We Happy Few, mely egy igen beteg világba kalauzolja el a vállalkozó kedvű játékosokat.
Csak pár perce léptem ki a We Happy Few által megálmodott nagyon beteg világból, de még mindig a hatása alatt állok. A Compulsion Games ugyanis sikerrel ollózott össze más történetekből egy olyan világot, ahol a megszokottól eltérő univerzumokat kedvelő játékosok otthonosan mozoghatnak. Van itt Equilibrium, Bioshock, Dishonored és Monthy Python is. De nézzük, mit is kínál a We Happy Few nagyon korai változata.
Bár a kipróbált változatban még nem kaptunk lényeges történetet és igazi küldetéseket sem ismerhettünk meg (éppen ezért már most szólok előre, hogy jelen állapotában nem ér meg 6 ezer forintot a játék), de még így is igen élvezetes lehet az a 45 perc, amit az ingyenes változattal eltölthetünk. A helyszín Wellington Wells, az év 1964. A háború után a világ egy alternatív irányt vett és a "békét" a Joy nevű drog kötelezővé tételével akarja fenntartani a vezetés.
Hősünk egy cenzor, akinek feladata eldönteni, hogy melyik hír jelenhet meg, azaz miről is szerezhet tudomást a lakosság. Egy hír azonban változást hoz az életében, nem szedi tovább a Joy-t (pontosabban mi eldönthetjük, hogy beszedjük vagy emlékezünk inkább) és mivel az ilyen renitens személyiségeket azonnali és helyszínen történő kivégzéssel sújtják, így menekülnünk kell. A We Happy Few egy teljesen nyitott világot kínál, melyben szabadon dönthetünk, merre haladunk. A játékban azonban akadnak olyan szükségleteink, melyeket fontos kordában tartani.
Ilyen természetesen az éhség és a szomjúság, a harmadik pedig a fáradtság. Előbbi kettőt cseppet sem mindegy, milyen módon elégítünk ki, hiszen a rohadó gyümölcsöktől és a nyers hústól megbetegedhetünk, a fáradtságtól pedig összeeshetünk. Éppen ezért fontos, hogy mindig legyen tiszta víz a kulacsunkban és valami harapnivaló a szállásunkon. Aludni természetesen a hálóhelyünkön érdemes, mert a város éjszaka elég veszélyessé válik és mivel nem szedjük a pirulát, így mindent olyannak látunk amilyenek valójában és a hatóságok is pillanatok alatt kiszúrnak minket és megölnek.
A közelharc így is fontos eleme a játéknak, bár a bemutatott változatban viszonylag keveset kellett használnunk az öklünket. Azonban minden egyes talált tárgyat vagy annak tűnő alkatrészt rakjunk el, hiszen ezekből tudunk majd más hasznos alkatrészeket készíteni. Mint korábban írtam, ez még egy igen korai változat és még legalább 6-8 hónap kell ahhoz, hogy a fő történeti vonal kiteljesedjen és a még jelenlévő negatívumokat kijavítsák, mert sajnos utóbbiból is akad bőven.
Bár a grafika nem nevezhető csúnyának, de azért messze van a széptől. Igaz, stílusa az van, de mégis azért akadnak belógások, fagyások és néhol lassan is tölti be a tereptárgyakat a játék. Az MI sem nevezhető okosnak, ahogy a készíthető tárgyak tárháza is eléggé behatárolt. De az irány jó, legalábbis azok számára, akik a Bioshock és a Dishonored sorozatban látott világot kedvelték.