Ötvös Tibor
Abzu - nem játék, inkább mese
Megjelent a Journey fejlesztőinek legújabb alkotása, melyben a sivatag helyett ezúttal a víz alá merülhetünk le.
Aki játszott a fantasztikus Journey-vel, az bizonyára nagyjából képbe is került, mit is várhat el az Abzu-tól. Mindkét játékot a Giant Squid készítette, mindkettőben mellékes a történet és inkább az egyedi érzésre, látványra, játékmenetre koncentráltak a készítők, ám míg előbbi a kietlen sivatagban játszódott, úgy a héten megjelent Abzu már az élettel telibb víz alatti világot tárja a szemünk elé. Hősünk egy búvár, aki bizonyos logikai feladványokat old meg a víz alatt és így jut előre a kalandjai során.
Már most ki kell javítsam magam, hiszen a logikai feladvány kifejezés elég erős volt. Igazából annyi az egész kihívás, hogy különböző ajtókat, kapukat kell kinyitnunk - sajnos minden esetben szinte ugyanazzal a módszerrel, így hamar önismétlővé válik az egész folyamat. Mindenesetre a játékban inkább a delfinekkel való úszkálás (beléjük kapaszkodhatunk, ami azért jó móka) és a látvány viszi a prímet, de sajnos az sem sokáig.
Az Abzu ugyanis 2-3 óra alatt lazán letudható és bár a halak valóban élethűen viselkednek és a hangok is pazarul sikerültek, valóban úgy érezzük mintha a víz alatt lennénk - de mégis azt kell mondanom, hogy a kihívás teljes hiánya illetve a teljesen lineáris pályák miatt aki egyszer letudta a nagy kalandot, az másodszor nem fut majd neki. Nem is nagyon nevezném játéknak az Abzut, inkább amolyan "merülj alá és lásd a víz alatti világot" szimulátornak tűnik és mivel az elejétől fogva valami hasonlót nyilatkoztak a készítők is, így ezért nem lehet haragudni rájuk.
Mindenesetre a Giant Squid számára most már eljött az idő, hogy végre valami játékot készítsenek. Míg a Journey egyöntetű sikert aratott, addig az Abzut már jóval kritikusabban fogadta a sajtó és a rajongók is. Kérdés, hogy merre halad tovább a csapat és mivel jelentkeznek legközelebb.