Ötvös Tibor

Sin City - Ölni tudtál volna érte?

2007-ben egy kis ausztrál csapat úgy döntött, hogy egy, a Sin City világában játszódó videojátékot készítenek, mely azonban sosem jelent meg.

Frank Miller Sin City képregénye büszkén viselte már Robert Rodriguez filmes adaptációja előtt a kultikus címkét, de a mozis siker után szinte mindenki megismerte ezt a világot. Éppen ezért volt meglepő, hogy játékot nem nagyon láthattunk, pedig valóban adná magát, hogy ebben a beteg világban kalandozhassunk egy már ismert szereplővel vagy akár egy teljesen új alakkal. Pedig terv volt rá, ahogy az a héten kiderült. Az ausztrál, alig pár tagot számláló IR Gurus csapata nagyon szeretett volna egy Sin City játékot készíteni és ezért el is kezdték a munkálatokat.

A tervezet alapján a fő inspirációt az Assassin's Creed és a God of War sorozatok jelentették a csapat számára, megvalósításban pedig a képregény és a filmek fekete-fehér, de néha erős színekkel megáldott megoldást alkalmazta volna a cím. A főszereplő Marv volt, aki öklével és persze mindennemű fegyverrel szerzett volna érvényt saját igazának. A sztori során később még két irányítható karakter, Dwight McCarthy és Miho is belépett a cselekménybe és velük új játékmeneti elemek is érkeztek.

Miho halálos és csendes, szóval ő a lopakodásban jeleskedett, míg Dwight nyomozóként a különböző nyomokat találta volna meg könnyedén. Mindez egészen jól is hangzott, nagyon emlékeztet a 2007-ben még bejelentés szintjén sem létező Batman: Arkham Asylum-ra, ám sajnos volt egy komoly akadálya az egész projekt megvalósulásának. Ő volt Flint Dille, aki a Sin City történetéért és úgy általánosságban az egész projektért felelt és személy szerint Frank Miller választotta őt ki eme pozícióra, míg a The Spirit rendezésével van elfoglalva.


Ez a bizalom azonban túl sok volt Dille számára, aki ráadásul abszolút nem is ismerte a Sin City képregényeket. Ráadásul míg Miller a szexet és erőszakot képes volt stílusosan ábrázolni a noir berkeiben, addig Dille szimplán egy szexista elképzelést tudott elfogadni. Ennek köszönhetően, miután átvette a "vezetést" és Miller elment rendezni, lecserélte Miho karakterét a latex-ruhás prostira, Wendy-re. Dwight sem úszta meg a cserét, az ő alakját egy bizonyos Brother Mercy kapta, aki egy bérgyilkos pap és inkább a torokelvágásban jeleskedett, nem pedig a nyomozásban.

Marv bár megmaradt, de az ökölharcok, melyekről nevezetes a karakter eltűntek és helyét a pisztolypárbajok vették át. Gladys, Marv fegyvere közel 20 éven át egy dobozban az ágya alatt nyugodott, de Dille a kezébe adta a pisztolyt. Sajnos a pénzt adó Red Mile támogatta Dille változtatásait és még ennél is durvább beavatkozásokat vártak el a programtól, így jelent meg egy sztriptíz játékelem, mint minijáték. Ebben a Dance Dance Revolution stílusában kellett rávenni a táncost, hogy levesse a ruháit.

2008-ban, nagyjából egy évvel a fejlesztés megkezdése után Justin Halliday, a Sin City projekt producere találkozott a Red Mile csapatával és Dille-vel, hogy megbeszéljék a játék részleteit, de végül nem jutottak közös nevezőre. Dille és a mögötte álló csapat addigra már oda jutott, hogy amolyan virtuális képregényként oldották volna meg a dolgot, ami teljesen eltért a producer által várt ötlettől. Halliday elmondása szerint valami kreatív, de a képregényekhez hű alkotást szeretett volna és ez közel sem volt az. Éppen ezért, miután visszatért Amerikába, leállíttatta a projektet. "Ha ez a játék megjelenne, az nagy csalódást okozna" - árulta el társainak Halliday. Ebben egyébként az IR Gurus tagjai is teljesen egyetértettek és még ma is azt állítják, hogy ez volt a legjobb döntés.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!