Ötvös Tibor
Egyre kevesebb rajongót érdekel a Gears of War franchise
Tim Sweeney, a Gears of War sorozatot készítő Epic Games vezetője egy interjúban megindokolta, miért is adták el a sorozatot a Microsoft számára.
A Gears of War első részének megjelenése élményszámba ment és egy igazán ütős franchise-t adott a Microsoft kezébe a fejlesztő Epic Games. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a széria platform-seller lett azaz sokan csak azért vettek Xbox-ot, hogy átélhessék Marcus kalandjait. Azonban mára ez a helyzet megváltozott és a nevet végül eladták a Microsoftnak, aki persze már készíti a negyedik fejezetet. De ma Tim Sweeney, az Epic Games vezetője elárulta, hogy végül mi is vezette eme elhatározásra a csapatot.
"Eleinte elsősorban a PC-s játékokra koncentráltunk: Jazz Jackrabbit, Jill of the Jungle, Epic Pinball és végül az Unreal. De a Steam előtt a PC-s ipar kezdett darabjaira hullani. Ebben az időszakban jelent meg a BitTorrent és a Napster, szóval a kalózkodás kimondottan egyszerűvé, szinte gyerekjátékká vált. A terjesztőink egymás után mentek tönkre, hiszen minden egyes eladott játékra jutott 10 másolt. Ennek következményeképpen a PC egyre kevésbé volt az a platform, melyen Gears of War szintű alkotásokat készíthettünk."
"Éppen ezért váltottunk és 2006-2012 között csak az X360-ra koncentráltunk. És ez végül jó döntésnek bizonyult. A sorozat részei közül van olyan, mely 6 milliós eladást produkált és nem hinném, hogy a Steam bármely játéka is rendelkezik ekkora számmal. Ugyanakkor érdemes megnézni a költségeket is. Míg a Gears of War első része 12 millió dollárba került és 100 millió dollár feletti összeget hozott vissza, addig a Judgement esetében már 60 milliót kellett beleölni a munkálatokba és szintén 'csak' 100 millió volt a bevétel."
"Amint bejött az új generáció a PS4 és az Xbox One képében azt láttuk, hogy a költségeink ismét megduplázódnának, ha a negyedik részt el akarnánk készíteni és a legjobb esetben is csak nullszaldósak lennénk, hiszen a rajongói bázis létszáma nem kétszereződött meg. Szóval nem láttuk értelmét a beleölt összegnek, így inkább eladtuk azt a Microsoft számára." Sweeney elmondása szerint a VR megjelenése nagyon veszélyes lehet, hiszen ezzel egy olyan univerzumban ragadhat majd a következő generáció, melyet jelenleg a Facebook ural.
A Gears of War első részének megjelenése élményszámba ment és egy igazán ütős franchise-t adott a Microsoft kezébe a fejlesztő Epic Games. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a széria platform-seller lett azaz sokan csak azért vettek Xbox-ot, hogy átélhessék Marcus kalandjait. Azonban mára ez a helyzet megváltozott és a nevet végül eladták a Microsoftnak, aki persze már készíti a negyedik fejezetet. De ma Tim Sweeney, az Epic Games vezetője elárulta, hogy végül mi is vezette eme elhatározásra a csapatot.
"Eleinte elsősorban a PC-s játékokra koncentráltunk: Jazz Jackrabbit, Jill of the Jungle, Epic Pinball és végül az Unreal. De a Steam előtt a PC-s ipar kezdett darabjaira hullani. Ebben az időszakban jelent meg a BitTorrent és a Napster, szóval a kalózkodás kimondottan egyszerűvé, szinte gyerekjátékká vált. A terjesztőink egymás után mentek tönkre, hiszen minden egyes eladott játékra jutott 10 másolt. Ennek következményeképpen a PC egyre kevésbé volt az a platform, melyen Gears of War szintű alkotásokat készíthettünk."
"Éppen ezért váltottunk és 2006-2012 között csak az X360-ra koncentráltunk. És ez végül jó döntésnek bizonyult. A sorozat részei közül van olyan, mely 6 milliós eladást produkált és nem hinném, hogy a Steam bármely játéka is rendelkezik ekkora számmal. Ugyanakkor érdemes megnézni a költségeket is. Míg a Gears of War első része 12 millió dollárba került és 100 millió dollár feletti összeget hozott vissza, addig a Judgement esetében már 60 milliót kellett beleölni a munkálatokba és szintén 'csak' 100 millió volt a bevétel."
"Amint bejött az új generáció a PS4 és az Xbox One képében azt láttuk, hogy a költségeink ismét megduplázódnának, ha a negyedik részt el akarnánk készíteni és a legjobb esetben is csak nullszaldósak lennénk, hiszen a rajongói bázis létszáma nem kétszereződött meg. Szóval nem láttuk értelmét a beleölt összegnek, így inkább eladtuk azt a Microsoft számára." Sweeney elmondása szerint a VR megjelenése nagyon veszélyes lehet, hiszen ezzel egy olyan univerzumban ragadhat majd a következő generáció, melyet jelenleg a Facebook ural.