Ötvös Tibor

Quantum Break előzetes


Bemutatkozott a Microsoft és a Remedy izgalmas projektje, a Quantum Break amit minden akció-rajongónak ki kell majd próbálnia.

A Remedy nem kapkodja el a játékait, hosszú évek telnek el két projekt megjelenése között. A Quantum Break esetében a fejlesztés is hosszú éveken át zajlott és zajlik még most is, de szerencsére a hétvégén volt lehetőségünk bepillantani az eddig elkészült alkotásba. És azt kell mondanom, hogy aki kedveli a csapat játékait, az nem fog csalódni a Quantum Break által nyújtott élményben sem. Bár maga a bejelentés kissé érdekesnek tűnt, hiszen a játékhoz kapcsolódik egy élőszereplős sorozat is, mely magában a programban található meg.

A jelenlegi tervek szerint a sorozat epizódja 22 percesek lesznek és míg a játék a főszereplő, Jack Joyce és az időmanipulációs kalandjait mutatja meg számunkra, addig az epizódok a gonosztevő Paul Serenet és a Monarch nevet viselő csoportját mutatják be. A program során számos olyan történeti csomópontok, melyek során komolyan befolyásolhatjuk a sztori további alakulását. Éppen ezért több lehetőséget is rögzítettek az epizódokkal és így magas újrajátszási rátával is rendelkezik a Quantum Break.

A hivatalos szinopszis szerint Jack Joyce (Shawn Ashmore) hat éves távollét után visszatér Riverportba, a szülővárosába, hogy legjobb barátja, Paul Serene (Aidan Gillen) segítségére legyen annak fizikai kísérletei során. Mivel a támogatás megvonása a kísérlet végét jelentené, így mindenféle protokollt mellőzve kezdik el tesztelni a Jack testvérével, Dr. William Joyce-szal (Dominic Monaghan) közösen készített időgépet. Mindenféle figyelmeztetés ellenére elindul a kísérlet és természetesen balul sül el a dolog. Paul közel 20 évre eltűnik és miután visszatér, már a Monarch vállalat vezetőjeként meggyilkolja Willt és ezzel természetesen Jack haragját is kivívja.


Hősünk azonban jelentős hátránnyal indul, hiszen míg Paul két évtizeden át ismerte meg időutazós és manipulációs képességeit, addig Jack csak most kezdi el ezt a folyamatot. Éppen ezért a Quantum Break kettős játékmenettel bír. Az első természetesen egy fedezékrendszert alkalmazó külső nézetes akciójáték, aminek láttán minden Max Payne rajongó megnyalja a szája sarkát. A másik pedig az időmanipulációs képességünk, melynek elemeit használva bizony komoly csatákat vívhatunk az ellenfeleinkkel.

Számos képességünk lesz és pár már ismerős lehet. A Holnapolisz című filmben látott megoldást másolja le a Time Stop, melynek alkalmazásával egy nagyobb méretű burkot hozhatunk létre, melyen belül megállítjuk az időt. A Time Shield segítségével egy erőteret rakunk magunk elé, mely lelassítja a lövedékeket és lesz időnk elmenekülni. A Time Rush felgyorsítja karakterünket és Villámként cikázhatunk az ellenfelek között. A Time Vision a fontosabb tárgyak és személyek megtalálásában lesz segítségünkre.

A játékmenet során az idő az ellenfelünkké is válhat, hiszen a különböző időrésekbe belefutva bizony pillanatok alatt pár évvel korábban találhatjuk magunkat és így változtathatunk a múlton, ami hatással lesz a jelenünkre és jövőnkre is. A Quantum Break grafikája pazar, a játékmenet fantasztikus és kellően változatos és a sztori is kimondottan izgalmasnak tűnik. Az az ember érzése, hogy az Alan Wake és a Max Payne után a Remedy egy újabb kultikus címet rak le az asztalra, mely szerencsére április 4-én PC-re is megjelenik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • yesname #7
    Az új videórendszer miatt van a 80%-a. Ez szinte minden DX12 játéknál így lesz. (Legalább is, ha ki akarod használni az össze előnyét az új rendszernek.)
  • bakkerman #6
    emiatt az üzletpolitika miatt is fogják sokan úgy letolni a játékot,hogy vesznek egy használt boxot,kinyomják a gémet,utána azonnal elad a gép+játék. És elmehet a faszba a micro,meg a sztórjuk
  • Skylake #5
    A problémakör, avagy az ms n+1-edik monopolizálási törekvése: az UWP mint eszköz arra, hogy teljesen walled garden legyen az a terület, ahol az ms jelen van.

    http://www.theverge.com/2016/3/4/11160104/tim-sweeney-microsoft-walled-garden-criticism

    http://www.theregister.co.uk/2016/03/05/gears_of_war_dude_dumps_on_microsoft/

    http://www.theguardian.com/technology/2016/mar/01/microsoft-to-unify-pc-and-xbox-one-platforms-ending-fixed-console-hardware

    Hosszú távon az a cél, hogy kizárólag a store-jukon keresztül lehessen bármilyen szoftvert bárkinek a gépépra telepíteni, legyen az egyszerű Gamer Jocóka (aki elvileg a "saját" gépét használja), vagy ms platformot használó multinacionális cég, több 10000 PC-vel, a világban számtalan telephelyen. A dolog erre megy ki, ezért kívánják beszántani a jól ismert win32-t, és helyette az uwp-t tolni, a maga sandbox alapú működésével, és szoftverfelhasználás-oldali totális kontrolljával.

    De nem fog nekik összejönni. Korábban is az adott technológiai színvonalon megpróbáltak számtalan hasonlót, egy sem jött össze nekik. Most meg kaparnak, hol van már az arany 2000-es évek, meg a 90% feletti monopólium. Mobilpiacon totális sz*pó, szerverpiacon sem maradtak hegemón helyzetben, kinőtt mellettük több olyan piaci szereplő, amivel semmit sem tudnak kezdeni. Ez egy sokadik próbálkozás. Az uwp pontosan emiatt a kontroll-igény miatt fog megbukni. Vele együtt majd bukik egy jó nagyot az MS-is - meg is érdemlik majd.
  • Skylake #4
    Minden szép, minden jó, épp csak egy kis csipetnyi sz*r van a palacsintában:

    https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/45tqqy/quantum_break_and_why_windows_store_exclusives/t1_d0030be


    -No SLI/Crossfire,
    -Windows 10 store download is buggy,
    -No refund policy explained,
    -Vsync is always on,
    -Always borderless fullscreen,
    -Game files are protected,
    -Can't launch it via the exe (So adding it as a non steam game will not work)
    -No fps/hardware monitor software works with it,
    -You need to take control of the folder as admin if you want access to the files
    -Mouse software which lets you create custom binds for each game doesn't work
    -Say bye to using sweetfx and mods
    -Since no fps/hardware monitor software works, this means overlays meaning no Steam Controller since you can't use Big Picture Mode

    We need to let Microsoft why this is not only a bad idea for sales, but also because their Store is GARBAGE. If you expect them to fix the above issues, I need only point you to GFWL.

    És a bődületes harverkövetelményekről nem is beszélve.

    Winfos Store tapasztalatok, RootTR kapcsán, kivesézve, bőven mekkora nagy rakás szemét még a store mindig:

    http://www.howtogeek.com/243012/why-you-shouldnt-buy-rise-of-the-tomb-raider-and-other-pc-games-from-the-windows-store/

    Ez a game egyfajta próba Newell Steam-ja ellen. Remélem is, hogy rövidesen feltörik a f*szba úgy, hogy fel lehessen tenni mint bármilyen 10-et futtató pc-re, épp úgy mint bármilyen win32 api-ra készített programot. Ha pedig valaki még kreatívabb a scene-ről kiszedi belőle a dx12 és w10 rögzítettséget (már ha ezt elbírja a cucc), az lenne az igazi jó nagy középső ujj a redmondiaknak.
  • Ender Wiggin #3
    "És azt kell mondanom, hogy aki kedveli a csapat játékait, az nem fog csalódni"

    Aha. Én kedvelem a Death Rally-t meg az első két Max Payne-t, de gyűlölöm az Alan Wake-et. Akkor én csalódni-e fogok-e?

    Ha nem ez a hobbit lenne a főszereplő, akkor a film talán érdekelne...
  • yesname #2
    Bye laikus! :D