Ötvös Tibor
Óriási csalódás az Overlord: Fellowship of Evil
Érthetetlen módon az Overlord sorozat egy elég gyenge részt kapott, mely még játékmenetében is eltér a korábbiaktól.
2007-ben jelent meg az Overlord, melyben egy gonosz hadúr bőrét ölthettünk magunkra, aki egyszerű aggyal rendelkező minyonjait utasíthatta és így ők végezték el a piszkos munkát. Ez a külső nézetes akció-RPG-stratégia kellemes élményt nyújtott és a második fejezet is nagyon jól teljesített. Éppen ezért várták a rajongók a harmadik epizódot, melyet végül a Codemasters nem jelentett be, helyette érkezett meg a Fellowship of Evil alcímet kapott rész.
Az alaptörténet szerint Gnarl, a minyonok vezetője négy elátkozott harcost hoz vissza a Pokolból, hogy véget vessenek a világon időközben eluralkodó jókedvnek és kacagásnak. Nagyjából ennyi az alaphelyzet, amivel nem is lenne gond, ha ismét egy humoros és ötletes kis játékot kapnánk. A Fellowship of Evil azonban egy igazi kliséhalmaz. A négy hősből kettő a közelharcra, a másik kettő pedig a távolsági támadásokra specializálódott, ráadásul a fejlődési lehetőségeink is korlátozottak.
Az egész játék során csak a sima, a nagy és a speciális támadások közül választhatunk, melyek között azonban vajmi kevés a különbség. Ott van például Malady, a necromancer, akinek botja elméletileg elektromosságot, mérget vagy tüzet lőhet, ám mégis mindig ugyanazt a plazmát látjuk. A játékmenet kimerül a jussunk el egy bizonyos pontra küldetésekben, ráadásul szinte semmilyen interakcióra nincs lehetőségünk és a változatosság mint olyan szinte nem létezik.
Jó hír, hogy a minyonok visszatértek, a rossz viszont, hogy a szerepük jelentősen leredukálódott. Míg korábban kimondottan fontosak voltak, most már csak inkább amolyan mellékszereplők. Négy fajta minyont kapunk, akik a színeikben különböznek egymástól. A barnák a sima közkatonát, a kékek csak gyógyítani tudnak, a zöldek teleportálnak míg a vörösek felrobbannak. Közvetlenül nem tudunk parancsot adni nekik, pusztán megidézhetjük őket és utána követnek minket.
Ebből valószínű mindenki rájött, hogy a Fellowship of Evil szinte minden tekintetben visszalépett egy szimpla Diablo-klónná és abból is a rosszabbik fajtává. Mert ha még a fentieket el is fogadnánk Overlord-játéknak, a rengeteg bug már megbocsáthatatlan. A minyonok MI-je példásan szörnyű, az útkeresési programozásuk katasztrófa és nem egy esetben meneteltek bele a semmibe.
Egy szó mint száz az Overlord: Fellowship of Evil egy méltatlan utód még akkor is, ha ez nem a hivatalos harmadik rész. Mellékágként is szinte pofátlanság egy ilyen pénzlenyúlás, mely nem elég, hogy teljesen más, mint az első két rész, de még rengeteg hibát is tartalmaz. Reméljük a csapat tanult a dologból és egy normális Overlord 3-mal jelentkeznek legközelebb.