Ötvös Tibor

Óriási csalódás az Overlord: Fellowship of Evil


Érthetetlen módon az Overlord sorozat egy elég gyenge részt kapott, mely még játékmenetében is eltér a korábbiaktól.

2007-ben jelent meg az Overlord, melyben egy gonosz hadúr bőrét ölthettünk magunkra, aki egyszerű aggyal rendelkező minyonjait utasíthatta és így ők végezték el a piszkos munkát. Ez a külső nézetes akció-RPG-stratégia kellemes élményt nyújtott és a második fejezet is nagyon jól teljesített. Éppen ezért várták a rajongók a harmadik epizódot, melyet végül a Codemasters nem jelentett be, helyette érkezett meg a Fellowship of Evil alcímet kapott rész.

Az alaptörténet szerint Gnarl, a minyonok vezetője négy elátkozott harcost hoz vissza a Pokolból, hogy véget vessenek a világon időközben eluralkodó jókedvnek és kacagásnak. Nagyjából ennyi az alaphelyzet, amivel nem is lenne gond, ha ismét egy humoros és ötletes kis játékot kapnánk. A Fellowship of Evil azonban egy igazi kliséhalmaz. A négy hősből kettő a közelharcra, a másik kettő pedig a távolsági támadásokra specializálódott, ráadásul a fejlődési lehetőségeink is korlátozottak.

Az egész játék során csak a sima, a nagy és a speciális támadások közül választhatunk, melyek között azonban vajmi kevés a különbség. Ott van például Malady, a necromancer, akinek botja elméletileg elektromosságot, mérget vagy tüzet lőhet, ám mégis mindig ugyanazt a plazmát látjuk. A játékmenet kimerül a jussunk el egy bizonyos pontra küldetésekben, ráadásul szinte semmilyen interakcióra nincs lehetőségünk és a változatosság mint olyan szinte nem létezik.



Jó hír, hogy a minyonok visszatértek, a rossz viszont, hogy a szerepük jelentősen leredukálódott. Míg korábban kimondottan fontosak voltak, most már csak inkább amolyan mellékszereplők. Négy fajta minyont kapunk, akik a színeikben különböznek egymástól. A barnák a sima közkatonát, a kékek csak gyógyítani tudnak, a zöldek teleportálnak míg a vörösek felrobbannak. Közvetlenül nem tudunk parancsot adni nekik, pusztán megidézhetjük őket és utána követnek minket.

Ebből valószínű mindenki rájött, hogy a Fellowship of Evil szinte minden tekintetben visszalépett egy szimpla Diablo-klónná és abból is a rosszabbik fajtává. Mert ha még a fentieket el is fogadnánk Overlord-játéknak, a rengeteg bug már megbocsáthatatlan. A minyonok MI-je példásan szörnyű, az útkeresési programozásuk katasztrófa és nem egy esetben meneteltek bele a semmibe.

Egy szó mint száz az Overlord: Fellowship of Evil egy méltatlan utód még akkor is, ha ez nem a hivatalos harmadik rész. Mellékágként is szinte pofátlanság egy ilyen pénzlenyúlás, mely nem elég, hogy teljesen más, mint az első két rész, de még rengeteg hibát is tartalmaz. Reméljük a csapat tanult a dologból és egy normális Overlord 3-mal jelentkeznek legközelebb.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Lollerka #5
    ujsagiro? hol?
  • Terawatt #4
    Kicsit erős volt, de egyet értek. :)
  • SupraMKIII #3
    Miért, nekem tetszett... nem ültem rajta hetekig, de pár napig felüdülést hozott a koncepció - és a határtalan rombolás :-)
  • avengir #2
    Overlord mint jó játék? : Valakinek kimaradt a videojáték ipar fejlődése és alkotásai tárgy.
  • Szefmester #1
    Gnarl a minyonok vezére? Mik a retkek azok a minyonok? Ha a minion szót akartad fordítani kedves cikkíró, akkor a csicskák, talpnyalók, csatlósok, szolgák is helyesebb megfogalmazás lett volna. Persze bmeg.. süti.. mert egy cukimuki gyerekeknek szóló filmben is elkúrták... De ott a cukimukiság jegyében kúrták el és direkt. Egy újságírónak nem kellene degenerált fogyatékosnak lennie. Bár... sg-n vagyunk szal...