Ötvös Tibor

Godus: a Kickstarter legújabb átverése?

A 22Cans a jelek szerint nagyon sokat vállalt a Godus-szal és a korábbi ígéreteik többségét nem tudják betartani.

A Kickstarter alapjaiban egy nagyon jó kezdeményezés és ötlet. Van egy ötletem, felteszem a vázlatokat és az esetleges prototípus leírását (egy eszköz esetében) vagy egy trailert egy játéknál és akinek tetszik a dolog és lát benne fantáziát az adakozik. Cserébe pedig valami extra dolgot kap és persze a játékból is egy példányt.

Az első komolyabb törést a rendszerben az Oculus Rift és a Facebook üzlete jelentette. Utána következett a STALKER-utódnak kikiáltott Areal körüli botrány... most pedig Peter Molyneux és a Godus került kellemetlen helyzetbe. A Godus nem titkoltan a Black & White és a Populous babérjaira tört és igen nagy terveket szőttek a 22Cans csapat tagjai és maga Molyneux is.

Aztán az úriember kiszállt az egészből és helyette a The Trail projektre koncentrálja az energiáit. Eddig nem volt érhető, miért is tette mindezt ám ma az egyik oldalon megjelent az egyik készítő, Konrad "FuriousMoo" Naszynski összes fórumbejegyzése, melyek elég lesújtó képet festenek a program alakulásáról.



"Ha brutálisan őszinte és realista akarok lenni, akkor el kell ismernem, nem minden, a Kickstarter oldalon meghirdetett lehetőséget tudunk majd beépíteni a programba" - áll a dizájner januári bejegyzésében. "Számos multis rész fest nagyon rosszul és nem igazán működnek." Egy hónappal később Naszynski újabb bejegyzést tett közzé, melyben kicsit kifakadt azon, hogy a csapat a mobilos változatra koncentrál.

"Őszintén megvallva zavaró az egész. Ha rajtam múlna, nem foglalkoznék a mobilos változatokkal és minden energiánkat a PC-s verzió hibáinak javítására koncentrálnám, ám sajnos ez nem így lesz."

Ez természetesen nem igazán tetszik azon adakozóknak, akik a pénzüket tették fel a Godus-ra és ennek hangot is adnak. A legtöbben nem egy mobilos isten-játékot szeretek volna támogatni, hanem Molyneux újabb remekművét, egy PC-s alkotást. Feltehetően az ellenérzés miatti hullámok sokáig mossák még a 22Cans partjait és csak úgy tudják kiengesztelni a rajongókat, ha változtatnak a hozzáállásukon és valóban a számítógépes változatra koncentrálnak... amire a pénzt is kérték.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Yagami #16
    Egyébként Zero001 jól kifejtette, amit én nem akartam. Ahogy látom bele is írt mindent kb. :) Köszöntem!
  • Yagami #15
    Csak ilyen "belehöblintek"-alapon, mert sok hülyeséget írsz. Pl., a Quake-Doom-ról (jáj), meg hogy deuszex...ja, volt már előtte egy Half-Life is. Ha nagyon érteni akarsz valamihez, legalább értsél is kérlek :) A többibe most bele sem megyek, mert nincs időm. De voltak jó gondolatok, elismerésem.
  • Zero001 #14
    Pont az irányítás nem tetszett? Pedig az volt nagyjából a legjobb ötlet a játékban, az egészen intuitív, egérrel hadonászós irányítás. Nekem egyszerűbb volt megjegyezni, hogy a föl-le-föl-le-föl-le a fireball, meg a szögletes spirál az eső, a kerek spirál meg a szél, mint keresgélni az ikonokat. Meg a B&W2-ben a fal építése, meg a seregek mozgatása zseniális. (Fal építés: húzom az egeret, spline függvény alakban követi a fal, ha gyorsan húzom az egeret, kevesebb kontrollpont és nagyobb ívek, ha lassan, akkor sűrűbb, szűkebb ívek, és ha visszafelé elkezdem követni a már leklikkelt falat, akkor törli)
    Igazából úgy éreztem, hogy az egész játék csak körítés az UI köré. Tényleg az volt a legértékelhetőbb része a játéknak, mert maga a játék valami hihetetlen unalmas volt. RTSnek kevés, tamagocsinak túlbonyolított, és rettentő vontatott az egész.

    "Mint a Quake, meg a Doom. Nem jó játékok. Ma már senki sme játszik velük, vagy ha mégis, akkor nosztalgiából."

    Ez mennyire nem igaz! Doomot mai napig rengetegen játsszák, grafikus engine-t írnak hozzá, portolják nyomtatóra, szelfibot-mod készül hozzá, stb. Pont az egyik legjobb példa a játékra, ami 20 év után sem döglött még meg. Valahol akkor csak jó.
    A Quake-et meg az agyatlan ugrálós multi kategóriában még semminek sem sikerült legyőznie. Tökéletes fegyverbalansz, pályák, fizika.

    Deus Ex meg nem volt jó grafika 2000-ben, az animációk átlag alattiak voltak a korhoz képest is, nem sikerült túl jól az Unreal engine alkalmazása.

    "Soha nem láttam Blizzard játékban bugot."

    Muhaha. Diablo 3 Error 3007? Nyilván nem azért nem láttál, mert nincs bennük. Én sem játszom Blizzard játékokkal, mert alapvetően szarok, kommersz tömegcuccok, primitív játékmenettel.

    Warcraft II már csak egy sokadik iterációja volt a Dune 2 RTS irányításnak. Finomított, de semmi eget rengetőt nem csinált. Warcraft 1, C&C tudott már összecsapatolni egységeket, például.

    Nagyon rá vagy cuppanva erre az elsőségre, a listádból melyik játék miben első? Deus Exet előzi a Half-Life a sztorialapú FPS kategóriában. Psychonauts és BGaE elég szimpla konzolos tps platformer/akció, csak a minőségük kiemelkedő. Baldur's Gate... tippem sincs miben lenne első, mint ahogy a Dragon Age-ről sem. Longest Journey, Monkey Island szintén sztenderd pont'n'click, de nyilván jók. Jó, értem, hogy ezeket szeretted nagyon, de újítások szempontjából... hát erősen keresni kell, hogy miben is...
    Utoljára szerkesztette: Zero001, 2015.02.18. 11:35:45
  • takysoft #13
    Molyneux játékaival 2 gondom van.
    1.- Az irányítás. Black & White például... marha jó játék lenne, de átgondolatlan az irányítása. Sokadik pálya után is szívás volt.
    2.- Kiforratlanság. A pasinak remek ötletei vannak, de amit letesz az asztalra hiába átgondolt, valahogy nem kiforrott.

    2 módja van annak, hogy sikeres légy. Az egyik, hogy csinálj valamit legelőször. A másik, hogy csináld a legjobban.

    Molyneux ez a "legelső" féle fazon. Mint a Quake, meg a Doom. Nem jó játékok. Ma már senki sme játszik velük, vagy ha mégis, akkor nosztalgiából. Nem ezt választod, mert ennél van jobb. szar a irányításuk, a storyjuk, és a grafikájuk is. Multiban is gyengék.
    De a maguk korában a Doom és a Quake a legjobb grafikának számított. És a legjobb multinak. Ezek voltak az egyik első FPS-ek, így story nem nagyon kellett. Hosszú évekig jól el lehetett adni FPS-t sory nélkül. Aztán jött a Deus Ex.
    Na a Deus Ex már megérne egy remake-et :) (tökéletes story, tökéletes zenék, hibátlan pályák, játékmenet. közepes, bár nem vállalhatalan irányítás. és jó grafika.. 2000-ben. Azóta eltelt 15 év, de a Deus Ex-et simán újrajátszom ma is.)

    A mésik vonal a "legjobb". Erre a legjobb példa talán a Blizzard. Ők akkor adnak ki egy játékot, ha az kész van. Soha nem láttam Blizzard játékban bugot. Max a changelogból olvastam vissza 1-2 ritka dolgot.
    Az irányítás is elsőrangú. Ide tartozhat talán a Dota 2, a LOL és a többi multikedvenc, de ezeket nem ismerem.
    De ha valamiből millió dolláros bajnokságok vannak, akkor az egy jól kezelhető játék. Nem a legelső, de a legjobbak.


    Az utókor minkét kategóriára emlékszik. A világ legelső FPS-e a Wolfenstein 3D. Pontosabban a legelső népszerű. Volt 1-2 projekt előtte is, de azok elég felejtkető alkotások voltak. A Wolf3D örökre beírta magát a játéktörténelembe. Ahogy később a Doom, Quake stb. De ezek erőssége sajnos épp a grafika volt, amit simán lepipál ma már bármi.

    De tudod melyik volt a világ első keresője? Én sem. És a legjobb? igen, a Google.
    A jó játék ismertetője, hogy olyat hoz, amit később se pipál le senki. A Warcraft II irányítása megalapozta a mai stratégiai játékok irányítását. Emellett jó storyt is hozott. Ma már a felbontása miatt kissé kevéssé közkedvelt, de amúgy jó játék ma is.
    Starcraft detto.
    Ami viszont a Blizzard játékokban nekem a gondom, hogy ugyan remek játékok, de nem nagy újítók. Inkább abban jók, hogy amit csinálnak, az kiforrott és jó.

    Aztán van pár játék, ami legelső is valamiben és minőségileg is remek. Ilyen volt nekem pl a Deus Ex, Psychonauts, Beyond Good and Evil, The Longest Journey, Baldur's Gate, Dragon Age, Monkey Island, és még sorolhatnám.
    Ezek voltak azok nekem, amiknél úgy éreztem, hogy ezzel a játékkal én még nem játszottam, és amúgy a minőségük is remek.

    Régen még a Telltale játékokat is ide soroltam volna, de ma már kicsit lekurvultak interakítv filmekké. Amik amúgy jók, tényleg jók... csak nem játékok.
  • TokraFan #12
    Mennyire igaz. Lucas közel sem akkora ász, mint ahová a hype repítette. Mindig ez van. Az emberek szeretnek egyetlen személyt kinevezni Istennek és imádni mindenek felett. Pedig legtöbb esetben bármilyen végtermék, legyen az film, játék, zene, színházi darab, akármi, számos ember munkájának egésze, amiben persze az alapötlet egy fontos pont, de önmagában vajmi kevés. Láttunk már számos jó ötletet elvérezni a megvalósításkor.
    Lucas egyébként már akkor leírta magát, amikor anno a Star Wars Holiday Specialt megcsinálta. Nyilván hiányzott a team, aki észre térítette volna. Aztán az EP1-ben sikerült visszanyúlnia ide, pont olyan gyerekes sz*r is lett. .
  • Zero001 #11
    Mert 15+ éve tényleg jó ötletei voltak. Populous, Syndicate, Dungeon Keeper, meg úgy általában a Bullfrog játékok eléggé klasszikusnak számítanak.

    Csak ezek szerint a Bullfrog zsenialitása nem, vagy nem kizárólag Molyneux-nek volt köszönhető.

    Én kb úgy vagyok vele, mint George Lucasszal, hogy addig volt jó, amit csinált, amíg volt körülötte egy profi csapat, aki mert neki ellentmondani, vagy hozzátenni az ötleteihez. Amióta meg "atyaúristen" státuszba került, azóta csak szart tud produkálni.
  • Tinman #10
    Győztünk, befogja a pofáját :-D

    It's over, I'll not speak to the press again!
  • Tinman #9
    Kinek nincsenek?

    Csak kell hozzá pár marha, aki meg is képes finanszírozni...
  • Szefmester #8
    Ráadásul ez a Godus engem minden játékkal a populousra emlékeztet modernizált kivitelben... és minden játék után nekiesek a régi dvd tartóimnak megkeresni a populous 3-at, majd minden alkalommal rájövök hogy olyan karcos szegény lemez hogy beolvastatni sem bírom...

    Ez a csóka ígérget szépet és jót, de valóban.. a B&W első részében sem volt benne az ígéreteinek a töredéke sem. Ha teljesülnének az ígéretek akkor messze a legjobb címeket hozná. De nem hozza...
  • vik3 #7
    De könyörgöm, annyi embernek van víziója meg álma, aztán rászarnak - ez egy személyes branding a részéről, így adja el magát, mint valami ötletisten, nem is gyár, mert 10 éve ugyanazon az ötleten pörög és röhej, de ugyanazok a cikkek jelennek meg.

    Peter a zseniális viziónárius és akkor most majd istenek lehetünk és befolyásolhatjuk az alattvalóink életét - búja, álljatok be a sorba a többi halott géme mögé, amíg a többi gyártó és kiadó nyomja ki a jobbnál jobb címeket. Melója nem lenne enélkül.