Ötvös Tibor
Godus: a Kickstarter legújabb átverése?
A 22Cans a jelek szerint nagyon sokat vállalt a Godus-szal és a korábbi ígéreteik többségét nem tudják betartani.
A Kickstarter alapjaiban egy nagyon jó kezdeményezés és ötlet. Van egy ötletem, felteszem a vázlatokat és az esetleges prototípus leírását (egy eszköz esetében) vagy egy trailert egy játéknál és akinek tetszik a dolog és lát benne fantáziát az adakozik. Cserébe pedig valami extra dolgot kap és persze a játékból is egy példányt.
Az első komolyabb törést a rendszerben az Oculus Rift és a Facebook üzlete jelentette. Utána következett a STALKER-utódnak kikiáltott Areal körüli botrány... most pedig Peter Molyneux és a Godus került kellemetlen helyzetbe. A Godus nem titkoltan a Black & White és a Populous babérjaira tört és igen nagy terveket szőttek a 22Cans csapat tagjai és maga Molyneux is.
Aztán az úriember kiszállt az egészből és helyette a The Trail projektre koncentrálja az energiáit. Eddig nem volt érhető, miért is tette mindezt ám ma az egyik oldalon megjelent az egyik készítő, Konrad "FuriousMoo" Naszynski összes fórumbejegyzése, melyek elég lesújtó képet festenek a program alakulásáról.
"Ha brutálisan őszinte és realista akarok lenni, akkor el kell ismernem, nem minden, a Kickstarter oldalon meghirdetett lehetőséget tudunk majd beépíteni a programba" - áll a dizájner januári bejegyzésében. "Számos multis rész fest nagyon rosszul és nem igazán működnek." Egy hónappal később Naszynski újabb bejegyzést tett közzé, melyben kicsit kifakadt azon, hogy a csapat a mobilos változatra koncentrál.
"Őszintén megvallva zavaró az egész. Ha rajtam múlna, nem foglalkoznék a mobilos változatokkal és minden energiánkat a PC-s verzió hibáinak javítására koncentrálnám, ám sajnos ez nem így lesz."
Ez természetesen nem igazán tetszik azon adakozóknak, akik a pénzüket tették fel a Godus-ra és ennek hangot is adnak. A legtöbben nem egy mobilos isten-játékot szeretek volna támogatni, hanem Molyneux újabb remekművét, egy PC-s alkotást. Feltehetően az ellenérzés miatti hullámok sokáig mossák még a 22Cans partjait és csak úgy tudják kiengesztelni a rajongókat, ha változtatnak a hozzáállásukon és valóban a számítógépes változatra koncentrálnak... amire a pénzt is kérték.
A Kickstarter alapjaiban egy nagyon jó kezdeményezés és ötlet. Van egy ötletem, felteszem a vázlatokat és az esetleges prototípus leírását (egy eszköz esetében) vagy egy trailert egy játéknál és akinek tetszik a dolog és lát benne fantáziát az adakozik. Cserébe pedig valami extra dolgot kap és persze a játékból is egy példányt.
Az első komolyabb törést a rendszerben az Oculus Rift és a Facebook üzlete jelentette. Utána következett a STALKER-utódnak kikiáltott Areal körüli botrány... most pedig Peter Molyneux és a Godus került kellemetlen helyzetbe. A Godus nem titkoltan a Black & White és a Populous babérjaira tört és igen nagy terveket szőttek a 22Cans csapat tagjai és maga Molyneux is.
Aztán az úriember kiszállt az egészből és helyette a The Trail projektre koncentrálja az energiáit. Eddig nem volt érhető, miért is tette mindezt ám ma az egyik oldalon megjelent az egyik készítő, Konrad "FuriousMoo" Naszynski összes fórumbejegyzése, melyek elég lesújtó képet festenek a program alakulásáról.
"Ha brutálisan őszinte és realista akarok lenni, akkor el kell ismernem, nem minden, a Kickstarter oldalon meghirdetett lehetőséget tudunk majd beépíteni a programba" - áll a dizájner januári bejegyzésében. "Számos multis rész fest nagyon rosszul és nem igazán működnek." Egy hónappal később Naszynski újabb bejegyzést tett közzé, melyben kicsit kifakadt azon, hogy a csapat a mobilos változatra koncentrál.
"Őszintén megvallva zavaró az egész. Ha rajtam múlna, nem foglalkoznék a mobilos változatokkal és minden energiánkat a PC-s verzió hibáinak javítására koncentrálnám, ám sajnos ez nem így lesz."
Ez természetesen nem igazán tetszik azon adakozóknak, akik a pénzüket tették fel a Godus-ra és ennek hangot is adnak. A legtöbben nem egy mobilos isten-játékot szeretek volna támogatni, hanem Molyneux újabb remekművét, egy PC-s alkotást. Feltehetően az ellenérzés miatti hullámok sokáig mossák még a 22Cans partjait és csak úgy tudják kiengesztelni a rajongókat, ha változtatnak a hozzáállásukon és valóban a számítógépes változatra koncentrálnak... amire a pénzt is kérték.