Ötvös Tibor

Szégyen az új Dungeon Keeper

Viszonylag nehéz dolog egy olyan alkotás remakejéről kritikát írni, mely a mai napig a kedvencek között szerepel. A Bullfrog 1997-ben ugyanis egy örök klasszikust alkotott a Dungeon Keeper képében, mely most kapott egy feldolgozást.

Őszintén megmondva az utóbbi években kezdett elillanni az Electronic Arts iránti ellenszenvem és átirányult az Activisionra. Előbbi ugyanis meglepő módon számos olyan franchise számára adott újabb és újabb lehetőségeket, melyekkel a korábbi vezetés nem is bajlódott volna. A Dead Space első része nem szerepelt túl jól, a második azonban már robbantott (aztán a harmadik megint leszerepelt). Az Army of Two első része közepesen teljesített, ahogy a második is, ám a harmadik epizóddal valószínű végleg leírta magát a széria. Bár egyik sem volt a kedvencem, de értékelni lehetett a kiadó hozzáállását. Mindez azonban semmissé vált, miután kicsit belemerültem az új Dungeon Keeperbe.

A játék nagyon egyszerű játékmenettel rendelkezett. Adott volt pár imp, akiket irányítva kellett a föld alatti barlangunkat fejleszteni, új járatokat és termeket kialakítani, azokat berendezni ezzel odacsalogatva új és erős szörnyeket, harcosokat illetve új aranylelőhelyeket fellelni. Mindez hangulatos grafikával és üdítő poénokkal volt megspékelve (az önmagukat kínzó dominák nyögése a mai napig megmosolyogtatja a rajongókat).



Erre jött most az új epizód, mely a '97-es feldolgozása és csak mobilokra jelent meg. Az első, ami rögtön feltűnik, hogy jelentős változtatás érte a grafikát, hiszen egy képregényes-bőrt húztak rá a programra, így nehezebben vehető komolyan az egész. De ezen túl lehetne lépni, ahogy a kicsit megváltozott nézőponton is (enyhén emelkedett a kamera). Ami azonban kicsapja a biztosítékot, az a játékmenet és az abban okozott változások.

Adott ugye négy alapanyag, melyek nélkül mozdulni sem tudunk. Ezek közül hármat a játékban kapunk (arany, kő és mana), a negyediket, a drágakő azonban csak valódi pénzért cserébe szerezhető be. És a játék nem titkoltan arra "kényszerít" minket, hogy vásároljunk az utóbbiból. Ahhoz ugyanis, hogy fejlesszük a termeinket aranyra vagy kőre van szükségünk, ám ezek tárolására nagyobb tároló kell, melyre szintén költeni kellene. Ám ha nincs hova tenni az új adagot, nem tudunk fejleszteni még tárolót sem. Ezzel pedig beindul egy dominó-hatás, amit csak a drágakövekkel tudunk kiváltani.

Mellette ott van még az idő is. Ahhoz, hogy egy 3x3-as termet kifaragjunk szükség lehet egy hétre is (!!). Ráadásul az impek nem hordják maguktól a tárolóba a kibányászott anyagot, ehhez mindig be kell jelentkezni és kijelölni a számukra az aranyat vagy követ. A helyzet az, hogy az új Dungeon Keeper nem más, mint a Clash of Clans klónja. Minden mechanizmus, funkció és online lehetőség a Supercell alkotásából lett lenyúlva.

A harcok szintén értelmüket vesztették, hiszen az ellenfél nem rombolhatja le teljesen a központunkat. Pár teremben kárt tesznek, levágnak 1-2 impet, majd a bejelentkezés után már azt látjuk, hogy ki is lettek javítva a rombolások. Az új Dungeon Keeper nem több, mint egy szemérmetlen kísérlet arra, hogy egy jól csengő névvel eladjanak valamit, amit nélküle nem tudnának. Aki pedig a valódi Dungeon Keeper élményre kíváncsi, az legrosszabb esetben is 500 drágakő áráért már beszerezheti a második epizódot, sokkal jobban jár vele.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Garou #11
    Ó jajj. A DK2-t évente párszor simán végigjátszom újra, van pólóm is, stb. Nekem totál elég lenne egy grafikailag felturbózott változat, ne nyúljanak ezen kívül semmihez (A narrátor hangjához főleg ne!), max pár új térkép és annyi. Lenne rá kereslet szerintem. De ezek... ehh. :S
  • SupraMKIII #10
    Hadd védjem meg kicsit a cikkírót: Én a sokktól napokig nem jutottam szóhoz :-)

    Egyébként én csak azt nem értem, hogy a google miért nem lép fel a kötelező / jutalmazott értékelésekkel szemben! Ezzel gyakorlatilag hazavágták a funkciót...
  • Dynamic #9
    A régi pc gurus stáb erőltetett nyelvújítási kísérlete volt az állandó manna emlegetés. Ez úgy látszik sok embernél bennragadt.
  • Dynamic #8
    Az ilyen pénzéhes FREE+ szarokat messziről elkerülöm. Alapvetően nem lenne baj a koncepcióval. Kipróbálom a játékot, tehát kvázi demó, és ha tetszik akkor megveszem a cuccokat a korlátlan élvezhetőséghez. Ezzel szemben a jelenlegi helyzet úgy fest, hogy sokszor a legnagyobb pakk még csak nem is korlátlan és azok is 80< dollárba kerülnek. Max. 5 esetleg 10 dollár reális lenne, de ne mondja már senki, hogy több tízezret fizessek ki egy kvarcjátékért miközben legújabb generációs konzol és PC teljes játékokat meg 10-15 ezerért megkapjuk.
  • Szefmester #7
    Azokaz az 5ös értékelések azért vannak ott, mert a játék egy ponton megkérdezi hogy mire értékeled. Ha 5 csillagot adsz akkor kapsz valami minimál jutalmat a játékban és ingame el tudod intézni, bármi mást akarsz adni ki kell lépni a játékból és csak úgy osztályozhatsz.

    A grafikával még annyira nem is lenne baj ha nem szaggatna mint állat. Mondom ezt úgy hogy a android emulátort futtatok egy 4magos asztali gépen, 3GHz-n szóval még az emuláció miatt sem kéne ennyire szaggatnia, és ilyen rengeteget töltenie.
    Komolyan a belépés majd egy perc, majd pofon az impnek (minek?) és megint tölt.. majd katt a nyersanyagokra, felpofozni az impeket hogy gyorsítsanak, netán új építkezést kezdeni... és ha csak 4-5 percet hagyott ott a játékot már ki is vág passzivitás miatt, holott csak várod hogy elkészüljön a rövid upgrade. De ilyen időintervallumokra meg felesleges a 3D szerű grafika.

    A drágakövet túlzóan használja a játék... ilyen szinten zsidó legyen valami az már túlzás. Nagyon nem találták el az arányokat. Majd 1000Ft-nak megfelelő drágakő kell ahhoz hogy két imppel 1 napi kemény melót felgyorsítson az ember.

    A játék összetettsége egy darab kavics, de legalább nem kell sokáig bámulni.

    Kedves cikkíró, nem egyszer kértük már hogy menj el inkább mekis dolgozónak.... de most is megkérlek. Aki a mannát keveri a manával az nem csak a játékokban tájékozatlan de a vallások kapcsán is. Ha meg kell indokolnom melyiknek mi a jelentése akkor régen rossz neked...
  • coolpet #6
    Ez nagyon gaz, kiprobaltam, de 2 kockat faragtam ki, es delete.

    Nagyon gaz.

    Adnanak ki pcre egy DK2 with new quest and mappack release-t.

    Minden tokeletes volt benne... Igy kell tonkretenni valamit.
  • SupraMKIII #5
    Ja, katasztrófa. Akik ezt kitalálták, azokon látszik, hogy az életben nem játszottak egy percet sem az eredetivel.

    Pedig hogy esküdözött az új EA vezetés, hogy most minden másképp lesz. Végül is, más projekteket tesznek tönkre (a régiek mellett) ez igaz... Az egész szervezetben nincs egy értelmes ember, aki felfogná, hogy azért akarunk fizetni, ami jó/tetszik?

    De a helyzet ennél sokkal rosszabb: én kiváncsiságból beleolvastam a play store minősítésekbe, és ilyenek: 5-1-1-1-5-1-2-1-5-1-1. Vagyis az EA már a megjelenésre vásárolt pár (100) ezer 5-ös szavazatot, mert különben honnan jött volna össze a 4-es átlag?!?! Van még ennél lejjebb?

    Nem akarok vészmadár lenni, de ahogy ez átment cukrozott/rózsaszín/barbiba, pont ezt fogja csinálni a Disney a StarWars-al is. Ez valami divat lehet.

    A kickstarteresre kiváncsi vagyok, a videó alapján még jó is lehet. De akármilyen is, ott legalább van beleszólásunk a végeredménybe.
  • Ender Wiggin #4
    Az igazi klasszikus a DK2, nem a DK. A mobilos változat nem remake szerintem sem. Sőt semmi, csak egy zsákutca projekt, a narrátoron kívül semmi sem emlékeztet az régi játékokra.

    A kickstarteres is csak egy nagyon béna utánérzés. Én arra sem adnék egy vasat sem. A DK2-t maximum jobb grafikával lehetne jobbá tenni, maga a játék tökéletes, egyszerűen nincs olyan aspektusa, amibe bele lehetne kötni.
  • DontKillMe #3
    Az EA ismét megmutatta, hogy miért is utálják az emberek.
  • Kornan #2
    Nemrég láttam egy másik dungeon keeper játékot. Még készülőben van, de új szokás szerint már elérhető, nem tudom milyen, ennél biztosan jobb.

    Itt van a linkje, ne: https://www.kickstarter.com/projects/subterraneangames/war-for-the-overworld