Ötvös Tibor
Az XCOM játékmenetével jön a Space Hulk
A Full Control nevet viselő csapat kapta a lehetőséget, hogy a népszerű Space Hulk táblás játékból újabb videojátékot készítsen. Az EA korábban már próbálkozott a dologgal, akkor egy elég fogyasztható FPS lett a végeredmény. A mostani változat azonban az XCOM: Enemy Unknown játékmenetét tartja követendő példának. Legalábbis ezt állítja Thomas Hentschel Lund, a csapat vezetője.
A Full Control szeretné a Firaxis játékmenetét és a népszerű táblás játék egyedi vonásait egy programban összehozni. A csapatunk mozgását a megszokott, felső nézetes metódusban láthatjuk, ám amikor akcióra kerül a sor, a kamera átvált az akció-nézetbe. Ilyenkor mindig a legjobb látószöget állítja be a program, ami legtöbbször a válunk feletti pozíciót jelenti.
A Space Hulk játékmenete az eddigieknél jóval folyamatosabb lesz. Természetesen marad a körökre osztott, adott cselekvésszámmal rendelkező gameplay, ám nem mindenhez kell majd ilyen pontokat felhasználni. Egy ajtót például 4-5 lépésnyi távból is kinyithatunk, nem kell odamenni elé és úgy nyitni. Ráadásul így meglátjuk, mi is van mögötte.
A történetről keveset tudni. Az már biztos, hogy a főszereplő a Blood Angel vezetője, Michaelus Raphael kapitány, aki űrhajójával cirkál a messzeségben, mikor kiköt a Hulkon. A helyszínek meglehetősen ijesztőek lesznek, sosem tudhatjuk melyik sarkon áll egy ellenfél. Akit ugyanis nem lát a karakterünk, azt mi sem. Akkor sem, ha esetleg felénk mozog.
Lund meglepően őszintén árulta el, hogy a mellékelt képek 99 százalékban származnak a játékból és 1 százalékukat Photoshoppal javították fel. Ez annyit jelent, hogy amit most látunk, nem az vár ránk a végső változatban - vagyis jelen állapotában nem így néz ki. Lund szerint erre azért volt szükség, mert szerették volna lenyűgözni a rajongókat. Kérdés, hogy akkor miért kellett elárulni a titkot?
A fejlesztés egyszerre zajlik PC-re és iOS rendszerekre. Azonban előbbi lesz a fő platform, utóbbira csak egy lebutított portot jelentetnek meg (grafikailag és pár lehetőséget tekintve tud majd kevesebbet). Azonban lehetőség lesz cross-playre is, vagyis a két platform rajongói is játszhatnak egymás ellen a multiban.
A Space Hulk nagyon érdekesnek tűnik és rajongóként egy XCOM: Enemy Unknown mintájára épülő alkotást mindig szívesen fogadunk. A játék az idén jelenik meg, valamikor a második félévben.
A Full Control szeretné a Firaxis játékmenetét és a népszerű táblás játék egyedi vonásait egy programban összehozni. A csapatunk mozgását a megszokott, felső nézetes metódusban láthatjuk, ám amikor akcióra kerül a sor, a kamera átvált az akció-nézetbe. Ilyenkor mindig a legjobb látószöget állítja be a program, ami legtöbbször a válunk feletti pozíciót jelenti.
A Space Hulk játékmenete az eddigieknél jóval folyamatosabb lesz. Természetesen marad a körökre osztott, adott cselekvésszámmal rendelkező gameplay, ám nem mindenhez kell majd ilyen pontokat felhasználni. Egy ajtót például 4-5 lépésnyi távból is kinyithatunk, nem kell odamenni elé és úgy nyitni. Ráadásul így meglátjuk, mi is van mögötte.
A történetről keveset tudni. Az már biztos, hogy a főszereplő a Blood Angel vezetője, Michaelus Raphael kapitány, aki űrhajójával cirkál a messzeségben, mikor kiköt a Hulkon. A helyszínek meglehetősen ijesztőek lesznek, sosem tudhatjuk melyik sarkon áll egy ellenfél. Akit ugyanis nem lát a karakterünk, azt mi sem. Akkor sem, ha esetleg felénk mozog.
Lund meglepően őszintén árulta el, hogy a mellékelt képek 99 százalékban származnak a játékból és 1 százalékukat Photoshoppal javították fel. Ez annyit jelent, hogy amit most látunk, nem az vár ránk a végső változatban - vagyis jelen állapotában nem így néz ki. Lund szerint erre azért volt szükség, mert szerették volna lenyűgözni a rajongókat. Kérdés, hogy akkor miért kellett elárulni a titkot?
A fejlesztés egyszerre zajlik PC-re és iOS rendszerekre. Azonban előbbi lesz a fő platform, utóbbira csak egy lebutított portot jelentetnek meg (grafikailag és pár lehetőséget tekintve tud majd kevesebbet). Azonban lehetőség lesz cross-playre is, vagyis a két platform rajongói is játszhatnak egymás ellen a multiban.
A Space Hulk nagyon érdekesnek tűnik és rajongóként egy XCOM: Enemy Unknown mintájára épülő alkotást mindig szívesen fogadunk. A játék az idén jelenik meg, valamikor a második félévben.