Ötvös Tibor
Brutális lesz a Shadow Warrior 2
Továbbra is nagyon brutálisnak tűnik a Shadow Warrior folytatása és ennél többet ne is nagyon várjunk tőle.
A Shadow Warrior feltámasztása remekül sikerült - legalábbis szerintem. A játék kellemesen idézte fel a klasszikus FPS-ek játékmenetét, egyszerűségét és megoldásait és a jelek szerint a második rész is ezen az úton halad tovább. De szerencsére a Flying Wild Hog azért alakít az összetevőkön és figyelembe vették az első rész utáni kritikai visszhangokat.
A legfontosabb változás, hogy az egész történetet 4 fős ko-op módban is letudhatjuk. Azonban azt is tudni kell, hogy minden egyes játékos Lo Wangot irányítja, ám egymást zsoldosnak látják majd. Mindenki ugyanazt éli meg, ugyanazokat a videókat látja és ha bármilyen kommunikációra kerül sor, a karakter hozzá beszél. Nincsenek karakterosztályok, nincsenek eltérő felszerelések. Itt mindenki Lo Wang és kész.
Újabb csavar, hogy a helyszínek élik a saját maguk kis életét, azaz ha visszatérünk valahova második alkalommal, akkor már nem azt találjuk, amit korábban láttunk. A természet éli kis életét, de kisebb viccekre számíthatunk a fejlesztőktől is. Például fordítva folyik a folyó vagy bizonyos épületek más helyre kerülnek. Nagyjából 3-5 változást tapasztalunk majd minden visszatéréskor.
Bár a Shadow Warrior 2 sem kap teljesen szabadon bejárható világot, de kevésbé lesz lineáris, mint az elődje. A pályák ugyanis hatalmasak lesznek és ezeket körbe járhatjuk, de valójában csak egy úton haladhatunk tovább. A fegyverek terén is jelentős változások történtek. Korábban a katana csak egy kényszer-megoldás volt, ha kifogyott a lőszerünk ám most elsődleges gyilkolóeszközzé lépett elő. És nem csak a katana, hanem számos más szúró-vágó fegyver áll majd rendelkezésünkre.
A mágia visszatér, ám ezúttal csak a gyógyító erőt alkalmazhatjuk és Wang sokkal több és változatosabb szövegeket kap, mint korábban. Ezzel próbálják ugyanis változatosabbá tenni a fejlesztők a harcok közben benyögött poénokat, melyek tényleg ütöttek az elsőben is, ám egy idő után meguntuk. Itt ilyenről nem lesz szó.
A Shadow Warrior 2 kellemes kis alkotás lesz ismét, de csak azoknak akik vevők erre az old-school játékmenetre. Ha tehát nem tetszett a Serious Sam vagy a Shadow Warrior első része, akkor a másodikkal is kár próbálkoznod. Ha azonban igen, akkor tökéletes választás lesz majd jövőre a Shadow Warrior 2.
A Shadow Warrior feltámasztása remekül sikerült - legalábbis szerintem. A játék kellemesen idézte fel a klasszikus FPS-ek játékmenetét, egyszerűségét és megoldásait és a jelek szerint a második rész is ezen az úton halad tovább. De szerencsére a Flying Wild Hog azért alakít az összetevőkön és figyelembe vették az első rész utáni kritikai visszhangokat.
A legfontosabb változás, hogy az egész történetet 4 fős ko-op módban is letudhatjuk. Azonban azt is tudni kell, hogy minden egyes játékos Lo Wangot irányítja, ám egymást zsoldosnak látják majd. Mindenki ugyanazt éli meg, ugyanazokat a videókat látja és ha bármilyen kommunikációra kerül sor, a karakter hozzá beszél. Nincsenek karakterosztályok, nincsenek eltérő felszerelések. Itt mindenki Lo Wang és kész.
Újabb csavar, hogy a helyszínek élik a saját maguk kis életét, azaz ha visszatérünk valahova második alkalommal, akkor már nem azt találjuk, amit korábban láttunk. A természet éli kis életét, de kisebb viccekre számíthatunk a fejlesztőktől is. Például fordítva folyik a folyó vagy bizonyos épületek más helyre kerülnek. Nagyjából 3-5 változást tapasztalunk majd minden visszatéréskor.
Bár a Shadow Warrior 2 sem kap teljesen szabadon bejárható világot, de kevésbé lesz lineáris, mint az elődje. A pályák ugyanis hatalmasak lesznek és ezeket körbe járhatjuk, de valójában csak egy úton haladhatunk tovább. A fegyverek terén is jelentős változások történtek. Korábban a katana csak egy kényszer-megoldás volt, ha kifogyott a lőszerünk ám most elsődleges gyilkolóeszközzé lépett elő. És nem csak a katana, hanem számos más szúró-vágó fegyver áll majd rendelkezésünkre.
A mágia visszatér, ám ezúttal csak a gyógyító erőt alkalmazhatjuk és Wang sokkal több és változatosabb szövegeket kap, mint korábban. Ezzel próbálják ugyanis változatosabbá tenni a fejlesztők a harcok közben benyögött poénokat, melyek tényleg ütöttek az elsőben is, ám egy idő után meguntuk. Itt ilyenről nem lesz szó.
A Shadow Warrior 2 kellemes kis alkotás lesz ismét, de csak azoknak akik vevők erre az old-school játékmenetre. Ha tehát nem tetszett a Serious Sam vagy a Shadow Warrior első része, akkor a másodikkal is kár próbálkoznod. Ha azonban igen, akkor tökéletes választás lesz majd jövőre a Shadow Warrior 2.