Ötvös Tibor
For Honor - Becsülettel, dicsőséggel
A Ubisoft a többi nagy kiadónál bátrabban próbálkozik új címekkel és a For Honor is egy lesz az új próbálkozások közül.
A Ubisoft kapcsán sokakban felmerül, hogy a francia kiadó is a biztosra megy, pedig talán ők azok, akik a leginkább próbálkoznak a nagyok közül az új címekkel. A Watch Dogs, a The Crew és a hamarosan megjelenő The Division is előzmények nélkül volt képes sikert aratni és remélhetőleg a For Honor-ra is hasonló sors vár.
A For Honor a valódi csatakmezőkre viszi el a játékosokat és választhatunk, hogy vikingként, szamurájként vagy lovagként szállunk be a harcokba. Minden harcos természetesen a saját maga fegyvereit és stílusát képviseli és így jelentős eltérés tapasztalható majd a karakterek között.
A Gamescomon kint volt a játék és ki is lehetett próbálni a Lovagot, melyet meg is tettünk. A program a bemutatott változatban automatikusan generált egy karaktert, ám a végső változatban lesznek előre elkészített harcosok is, női és férfi változatban egyaránt és ott majd nevet is kapnak. A harcrendszer nagyon egyszerű de hangulatos.
A lényeg, hogy az ellenfél ütéseit, vágásait próbáljuk meg kivédeni majd szinte azonnal lendüljünk ellentámadásba. Ilyenkor, kis szerencsével - vagy tudással - az ellenfél megszédül és bevihetünk egy kivégző mozdulatot vagy egy igen erős kombót. Segítséget kaphatunk a társainktól is, hiszen nem 1-1 elleni harcok folynak majd a pályán.
Pontos számot nem tudunk, de a látott változatban hatan voltunk a pályán, de ebből csak 2 volt nem gép által irányított játékos. Az MI elég okos, de láthatóan csak azért veszi át a gazdátlan karaktereket, hogy meglegyen a "nagy csata" hangulata... és ezt egyébként sikerrel abszolválja is a For Honor.
Távolsági fegyvert nem kapunk (kardokkal, szablyákkal csaphatunk össze), ugyanakkor a különleges mozdulatok között akad olyan, mely távolról hatásos. Ezen mozdulatokat egyébként a képernyőnk alján látható csík feltöltésével tudjuk aktiválni. A helyszínek közül eddig csak egy ostrom alatt álló kastélyt láthattunk, de reméljük ennél lesznek változatosabb helyek is.
A grafika kimondottan szép és kíváncsian várjuk, milyen kampányt kínál majd a For Honor. A játék pontos megjelenési dátumot még nem kapott, de a legutolsó állapot szerint jövőre mindenképpen elérhető lesz PC mellett PS4-en és Xbox One-on is.
A Ubisoft kapcsán sokakban felmerül, hogy a francia kiadó is a biztosra megy, pedig talán ők azok, akik a leginkább próbálkoznak a nagyok közül az új címekkel. A Watch Dogs, a The Crew és a hamarosan megjelenő The Division is előzmények nélkül volt képes sikert aratni és remélhetőleg a For Honor-ra is hasonló sors vár.
A For Honor a valódi csatakmezőkre viszi el a játékosokat és választhatunk, hogy vikingként, szamurájként vagy lovagként szállunk be a harcokba. Minden harcos természetesen a saját maga fegyvereit és stílusát képviseli és így jelentős eltérés tapasztalható majd a karakterek között.
A Gamescomon kint volt a játék és ki is lehetett próbálni a Lovagot, melyet meg is tettünk. A program a bemutatott változatban automatikusan generált egy karaktert, ám a végső változatban lesznek előre elkészített harcosok is, női és férfi változatban egyaránt és ott majd nevet is kapnak. A harcrendszer nagyon egyszerű de hangulatos.
A lényeg, hogy az ellenfél ütéseit, vágásait próbáljuk meg kivédeni majd szinte azonnal lendüljünk ellentámadásba. Ilyenkor, kis szerencsével - vagy tudással - az ellenfél megszédül és bevihetünk egy kivégző mozdulatot vagy egy igen erős kombót. Segítséget kaphatunk a társainktól is, hiszen nem 1-1 elleni harcok folynak majd a pályán.
Pontos számot nem tudunk, de a látott változatban hatan voltunk a pályán, de ebből csak 2 volt nem gép által irányított játékos. Az MI elég okos, de láthatóan csak azért veszi át a gazdátlan karaktereket, hogy meglegyen a "nagy csata" hangulata... és ezt egyébként sikerrel abszolválja is a For Honor.
Távolsági fegyvert nem kapunk (kardokkal, szablyákkal csaphatunk össze), ugyanakkor a különleges mozdulatok között akad olyan, mely távolról hatásos. Ezen mozdulatokat egyébként a képernyőnk alján látható csík feltöltésével tudjuk aktiválni. A helyszínek közül eddig csak egy ostrom alatt álló kastélyt láthattunk, de reméljük ennél lesznek változatosabb helyek is.
A grafika kimondottan szép és kíváncsian várjuk, milyen kampányt kínál majd a For Honor. A játék pontos megjelenési dátumot még nem kapott, de a legutolsó állapot szerint jövőre mindenképpen elérhető lesz PC mellett PS4-en és Xbox One-on is.