Ötvös Tibor
Garbage Day: Idétlen időkig a játékvilágban
Egy atomerőmű robbanása miatt minden napja ugyanaz hősünknek és ki kell deríteni, miért történt mindez.
Egyik kedvenc vígjátékom a Bill Murray főszereplésével készített Idétlen időkig, melyben egy beképzelt és arrogáns riporter minden nap ugyanarra, az általa gyűlölt alkalomra ébred: a Mormota Napra. Természetesen a film után én elgondolkodtam azon, mit tennék ilyen helyzetben és ezzel nem voltam egyedül. Ma mutatkozott be ugyanis a 19 éves litván Svajunas Zemaitis alkotása, a Garbage Day, melyben hősünk is eme ördögi körbe kerül bele.
A sztori szerint egy atomerőműben történt robbanásos baleset miatt karakterünk minden nap ugyanarra a napra ébred. A program nem szabja meg mit tegyünk, teljesen szabadon járhatjuk be a területet és csinálhatjuk azt amit akarunk. Ha azonban lefekszünk akkor bizony minden cselekedetünk semmissé lesz (legalábbis a közösség szemében, mi emlékszünk rá) és kezdhetjük elölről az egészet.
A szabadság pedig valóban teljes. Leülhetünk egész nap tévézni, zuhanyozhatunk, simán kinyírhatunk bárkit az utcán... azonban célunk annak kiderítése, hogy miért is történik a baleset és kikerülni eme körforgásból. Ehhez beszélgetni kell szinte az összes NPC-vel és nyomozni az ügyben.
A grafika senki kedvét ne szegje, hiszen a most kikerült képet még a Unity motorral készült verzióból származnak, a fejlesztő azonban egy hónapja áttért az Unreal Engine 4-re. Ezzel együtt pedig teljesen az elejétől kezdte újra a munkálatokat és ez bizony sok időt vesz majd el. "Jelen pillanatban a városban 8 ház, 2 bolt, egy irodaépület, egy park és egy kosárpálya található" - árulta el Svajunas. "De vegyétek figyelembe, hogy ez egy hónap alatt készült el és még elég sok időm van a nyári megjelenésig."
Más szóval nem egy gigantikus Skyrim-térképet kapunk, azonban minden egyes épületbe bemehetünk és az összes eszközt használhatjuk majd. Mindez nagyon érdekesnek tűnik és kíváncsian várjuk a végeredményt.