Ötvös Tibor
Mad Max előzetes
Bemutatkozott a Mad Max, melyet az Avalanche Studios csapata készít és a filmhez hasonló akció-orgiának tűnik.
George Miller sikerrel támasztotta fel Max-et hamvaiból, hiszen az új film hasít a bevételek tekintetében és sokan Oscar-díjat emlegetnek a látvány miatt (tegyük hozz, nem érdemtelenül). Éppen ezét elég nehéz helyzetben van az Avalanche Studios csapata, hiszen egy ekkora siker után minimum valami hasonló remekműre számítanak a rajongók a játék-vonalon is.
A Mad Max projekt nagyjából 4 éve van napirenden, ám maga a program "csak" nagyjából 3 éve készül. Miller ugyanis nagyjából egy évig egyeztetett még a csapattal aztán teljes szabad kezet kaptak, mivel a rendező belátta, hogy ő bizony nem ért a játékfejlesztéshez. Cserébe viszont az Avalanche Studios folyamatosan tájékoztatták és bizonyos elemekkel összekapcsolták a két terméket (hiszen mégis csak egy univerzumban játszódnak).
Így például számos jármű, helyszín és szereplő lesz majd ismerős azoknak, akik már látták a filmet. Ráadásul a sztoriban is vannak hasonló összefonódások. Bár nem tudni pontosan, hogy miért, de Max az általa csak a Csend Ültetvényének nevezett helyre akar eljutni, mely feltehetően ugyanaz a terület, ahova Furiosa is el szeretne kerülni.
Max nem egyedül vág neki a kalandnak, hiszen társat kap Chum (vagy teljes nevén Chumbucket) személyében, akivel közösen alkotják meg egyébként a Magnum Opust, a járművek legjobbikát. Egymásra vannak utalva, hiszen Max járgányt, Chum pedig sofőrt keres,á m ettől még nem bíznak meg egymásban. Akiben pedig a két szereplő hallatán felcsillan a ko-op lehetősége azt le kell lombozni: a Mad Max-ben nem lesz ilyen.
A feladat egyébként az autónk folyamatos fejlesztése, melyhez a különböző alkatrészeket az NPC-k által adott feladatok teljesítésével tudjuk megszerezni. Emellett a lakosok nagyon hálásak, ha a Scabrous Scrotus vezette banda tagjait tizedeljük, hiszen ők folyamatos fenyegetést jelentenek a világukra.
A harcrendszer a Batman: Arkham-sorozat és a Middle-earth: Shadow of Mordor technikáját alkalmazza ami remekül működik itt is. Akárcsak a másik két játékban itt sincs nagy választék puskákból és ezért a közelharc az elsődleges harcnem ebben a világban.
Az üzemanyag mellett a víz is kiemelkedően fontos Max számára így ha találunk bármilyen lelőhelyet érdemes megjegyezni és több alkalommal is visszajárni oda. A nyílt világnak köszönhetően bármerre szabadon elkószálhatunk, de persze érdemes figyelni a Magnum Opus üzemanyag-szintjét is, hiszen ha kifogy akkor abba bele is halhatunk. A kocsikázás egyébként is alap eleme a programnak, ami ráadásul kimondottan élvezetes és aki szerette a filmek által nyújtott képi világot az most sem fog csalódni.
Szó mi szó a Mad Max egy nagyon akciódús kis kalandnak tűnik és reményeink szerint robban legalább akkorát mint a film. A program szeptemberben jelenik meg kizárólag PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.
George Miller sikerrel támasztotta fel Max-et hamvaiból, hiszen az új film hasít a bevételek tekintetében és sokan Oscar-díjat emlegetnek a látvány miatt (tegyük hozz, nem érdemtelenül). Éppen ezét elég nehéz helyzetben van az Avalanche Studios csapata, hiszen egy ekkora siker után minimum valami hasonló remekműre számítanak a rajongók a játék-vonalon is.
A Mad Max projekt nagyjából 4 éve van napirenden, ám maga a program "csak" nagyjából 3 éve készül. Miller ugyanis nagyjából egy évig egyeztetett még a csapattal aztán teljes szabad kezet kaptak, mivel a rendező belátta, hogy ő bizony nem ért a játékfejlesztéshez. Cserébe viszont az Avalanche Studios folyamatosan tájékoztatták és bizonyos elemekkel összekapcsolták a két terméket (hiszen mégis csak egy univerzumban játszódnak).
Így például számos jármű, helyszín és szereplő lesz majd ismerős azoknak, akik már látták a filmet. Ráadásul a sztoriban is vannak hasonló összefonódások. Bár nem tudni pontosan, hogy miért, de Max az általa csak a Csend Ültetvényének nevezett helyre akar eljutni, mely feltehetően ugyanaz a terület, ahova Furiosa is el szeretne kerülni.
Max nem egyedül vág neki a kalandnak, hiszen társat kap Chum (vagy teljes nevén Chumbucket) személyében, akivel közösen alkotják meg egyébként a Magnum Opust, a járművek legjobbikát. Egymásra vannak utalva, hiszen Max járgányt, Chum pedig sofőrt keres,á m ettől még nem bíznak meg egymásban. Akiben pedig a két szereplő hallatán felcsillan a ko-op lehetősége azt le kell lombozni: a Mad Max-ben nem lesz ilyen.
A feladat egyébként az autónk folyamatos fejlesztése, melyhez a különböző alkatrészeket az NPC-k által adott feladatok teljesítésével tudjuk megszerezni. Emellett a lakosok nagyon hálásak, ha a Scabrous Scrotus vezette banda tagjait tizedeljük, hiszen ők folyamatos fenyegetést jelentenek a világukra.
A harcrendszer a Batman: Arkham-sorozat és a Middle-earth: Shadow of Mordor technikáját alkalmazza ami remekül működik itt is. Akárcsak a másik két játékban itt sincs nagy választék puskákból és ezért a közelharc az elsődleges harcnem ebben a világban.
Az üzemanyag mellett a víz is kiemelkedően fontos Max számára így ha találunk bármilyen lelőhelyet érdemes megjegyezni és több alkalommal is visszajárni oda. A nyílt világnak köszönhetően bármerre szabadon elkószálhatunk, de persze érdemes figyelni a Magnum Opus üzemanyag-szintjét is, hiszen ha kifogy akkor abba bele is halhatunk. A kocsikázás egyébként is alap eleme a programnak, ami ráadásul kimondottan élvezetes és aki szerette a filmek által nyújtott képi világot az most sem fog csalódni.
Szó mi szó a Mad Max egy nagyon akciódús kis kalandnak tűnik és reményeink szerint robban legalább akkorát mint a film. A program szeptemberben jelenik meg kizárólag PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.