Ötvös Tibor
Alone in the Dark: Illumination - az Atari ezt is elrontja?
Az Atari az Asteroids után a jelek szerint az Alone in the Dark sorozatot is újra elrontja.
Amennyire örült az ember nagyjából fél éve az Atari feltámadásának annyira bánja most a legtöbb játékos ezt. A Haunted House: Cryptic Graves félresikerült remakejét még nem bántuk nagyon, hiszen valójában sosem emlékeztünk rá kihagyhatatlan klasszikusként... éppen ezért nem is érintett meg minket a bukása. Az Asteroids: Outpost azonban már más tészta volt.
Az űrhajós játék ilyen jellegű félreértelmezése komoly ellenérzést váltott ki a rajongókban és a maradék reményünket az Alone in the Dark új fejezetébe fektettük. Kár volt. Az Illumination ugyanis szintén maximum egy közepes végeredmény lehet és nyomát sem leljük a korábbi kultikus vonásoknak. Tegyük hozzá, hogy ez már régóta így van.
A kipróbálásra szánt változatban a négy választható karakter közül egyedül a Vadász, a Hunter volt irányítható, de a végleges változatban érkezik még a Priest, az Engineer és a Witch is. Mindegyik rendelkezik egyedi képességekkel és lesznek hátrányai is, de mindenki megtalálhatja a kedvencét. A sztoriról sokat nem lehet elmondani, hiszen nincs átvezető jelenet, pusztán egy fekete háttérre fehér betűkkel kiírnak bizonyos eseményeket és ennyi.
Amint belépünk magába a programba rögtön észrevehető, hogy a karakterünket követő kamera elég közel kerül a vállunkhoz, így pár dolgot nehezen veszünk észre. Ez pedig gondot okozhat, hiszen az ellenfeleinket nem elég csak képen lőni. Elsőre ugyanis fényre kell csalni őket (lásd Alan Wake), majd ott tudunk végezni velük.
Azt is nehezen vesszük észre, ha nagyon komolyan megsérülünk. A legtöbb alkotásban ilyenkor vörössé válik a képernyő vagy legalább valahogy jelez a képernyő a számunkra, hogy közel a vég... az Illumination esetében ez hiányzik. És így azt sem érezzük, hogy mikor támadnak éppen minket. Ez és a rossz kamera miatt sokszor úgy halunk meg, hogy azt sem tudjuk, éppen harcoltunk.
Az Alone in the Dark: Illumination számára azonban nincs még minden veszve. Ha a fejlesztők a fenti hibákat kijavítják és valami épkézláb történetet kerekítenek a játékhoz, akkor még talán meg is bocsáthatjuk ezt a korai hibás változatot. Ha nem, akkor kérjük majd az Atarit, hogy ne készítsen több remaket.
Amennyire örült az ember nagyjából fél éve az Atari feltámadásának annyira bánja most a legtöbb játékos ezt. A Haunted House: Cryptic Graves félresikerült remakejét még nem bántuk nagyon, hiszen valójában sosem emlékeztünk rá kihagyhatatlan klasszikusként... éppen ezért nem is érintett meg minket a bukása. Az Asteroids: Outpost azonban már más tészta volt.
Az űrhajós játék ilyen jellegű félreértelmezése komoly ellenérzést váltott ki a rajongókban és a maradék reményünket az Alone in the Dark új fejezetébe fektettük. Kár volt. Az Illumination ugyanis szintén maximum egy közepes végeredmény lehet és nyomát sem leljük a korábbi kultikus vonásoknak. Tegyük hozzá, hogy ez már régóta így van.
A kipróbálásra szánt változatban a négy választható karakter közül egyedül a Vadász, a Hunter volt irányítható, de a végleges változatban érkezik még a Priest, az Engineer és a Witch is. Mindegyik rendelkezik egyedi képességekkel és lesznek hátrányai is, de mindenki megtalálhatja a kedvencét. A sztoriról sokat nem lehet elmondani, hiszen nincs átvezető jelenet, pusztán egy fekete háttérre fehér betűkkel kiírnak bizonyos eseményeket és ennyi.
Amint belépünk magába a programba rögtön észrevehető, hogy a karakterünket követő kamera elég közel kerül a vállunkhoz, így pár dolgot nehezen veszünk észre. Ez pedig gondot okozhat, hiszen az ellenfeleinket nem elég csak képen lőni. Elsőre ugyanis fényre kell csalni őket (lásd Alan Wake), majd ott tudunk végezni velük.
Azt is nehezen vesszük észre, ha nagyon komolyan megsérülünk. A legtöbb alkotásban ilyenkor vörössé válik a képernyő vagy legalább valahogy jelez a képernyő a számunkra, hogy közel a vég... az Illumination esetében ez hiányzik. És így azt sem érezzük, hogy mikor támadnak éppen minket. Ez és a rossz kamera miatt sokszor úgy halunk meg, hogy azt sem tudjuk, éppen harcoltunk.
Az Alone in the Dark: Illumination számára azonban nincs még minden veszve. Ha a fejlesztők a fenti hibákat kijavítják és valami épkézláb történetet kerekítenek a játékhoz, akkor még talán meg is bocsáthatjuk ezt a korai hibás változatot. Ha nem, akkor kérjük majd az Atarit, hogy ne készítsen több remaket.