Ötvös Tibor
Shadow of the Beast - első benyomások
Bemutatta a Heavy Spectrum a Shadow of the Beast címet kapott alkotását.
1989-ben jelent meg a Psygnosis gondozásában a Shadow of the Beast, mely kirobbanó sikert aratott és rögtön kapott két folytatást is. Az 1992-es harmadik fejezet óta nagy a csend a franchise körül, míg két évvel ezelőtt a Heavy Spectrum és a Sony közösen leplezték le a Shadow of the Beast feltámasztását. Ma pedig bepillanthattunk az eddig elkészült alkotásba.
A sztori hőse ismét Aarbron, akit gyerekkorában elrabolt Maletoth nagyúr és egy varázs segítségével gyilkológéppé változtatja, aki hűségesen szolgálja őt. Egy nap azonban egy férfit végeznek ki, akiben Aarbon emberi énjének kis darabja felismeri saját apját. Minden emlék eszébe jut és bosszút esküszik.
A kultikus alkotáshoz hasonlóan az új változat is kimondottan nehéz lesz és rengeteg kihívást tartalmaz, de ugyanakkor nagyon brutális lesz a képi világ. A hack'n'slash a megszokott oldalra scrollozós játékmenetet kínálja, mely nagyon is passzol a játékhoz. Persze abban is reménykedünk, hogy nem egy Strider-féle giccs lesz a végeredmény.
A mai divatnak megfelelően természetesen nem egy egy-az-egyben remake lesz a csak PS4-re megjelenő játék, hanem számos, a korábbi változatban megválaszolatlan kérdést zár le a program. Például ki is ez a Maletoth és miért éppen minket választott ki a céljai elérésére? Mit keresett ott apánk? Szóval a rajongók örülhetnek, nem marad nyitott kérdés.
A lelkesedés egyébként az egész alkotáson érezhető és ez nem is csoda. A fejlesztést egy nagyon kis csapat végzi, vezetőjük pedig 16 éves korától rajong a Shadow of the Beast-ért (amit még Amiga 500-on mutatott meg neki egy barátja). Ugyanakkor nem amatőrökről beszélünk, hiszen a tagok portfóliójában szerepel a Psygnosis (!!!), a Bizarre Creations és az EA Brightlight is. A program még nem kapott megjelenési dátumot, de a fejlesztés jelenlegi állapotát nézve még legalább egy évet várni kell a végeredményre.
1989-ben jelent meg a Psygnosis gondozásában a Shadow of the Beast, mely kirobbanó sikert aratott és rögtön kapott két folytatást is. Az 1992-es harmadik fejezet óta nagy a csend a franchise körül, míg két évvel ezelőtt a Heavy Spectrum és a Sony közösen leplezték le a Shadow of the Beast feltámasztását. Ma pedig bepillanthattunk az eddig elkészült alkotásba.
A sztori hőse ismét Aarbron, akit gyerekkorában elrabolt Maletoth nagyúr és egy varázs segítségével gyilkológéppé változtatja, aki hűségesen szolgálja őt. Egy nap azonban egy férfit végeznek ki, akiben Aarbon emberi énjének kis darabja felismeri saját apját. Minden emlék eszébe jut és bosszút esküszik.
A kultikus alkotáshoz hasonlóan az új változat is kimondottan nehéz lesz és rengeteg kihívást tartalmaz, de ugyanakkor nagyon brutális lesz a képi világ. A hack'n'slash a megszokott oldalra scrollozós játékmenetet kínálja, mely nagyon is passzol a játékhoz. Persze abban is reménykedünk, hogy nem egy Strider-féle giccs lesz a végeredmény.
A mai divatnak megfelelően természetesen nem egy egy-az-egyben remake lesz a csak PS4-re megjelenő játék, hanem számos, a korábbi változatban megválaszolatlan kérdést zár le a program. Például ki is ez a Maletoth és miért éppen minket választott ki a céljai elérésére? Mit keresett ott apánk? Szóval a rajongók örülhetnek, nem marad nyitott kérdés.
A lelkesedés egyébként az egész alkotáson érezhető és ez nem is csoda. A fejlesztést egy nagyon kis csapat végzi, vezetőjük pedig 16 éves korától rajong a Shadow of the Beast-ért (amit még Amiga 500-on mutatott meg neki egy barátja). Ugyanakkor nem amatőrökről beszélünk, hiszen a tagok portfóliójában szerepel a Psygnosis (!!!), a Bizarre Creations és az EA Brightlight is. A program még nem kapott megjelenési dátumot, de a fejlesztés jelenlegi állapotát nézve még legalább egy évet várni kell a végeredményre.