Ötvös Tibor

Styx: Master of Shadows kritika

Sokat foglalkoztunk a Styx: Master of Shadows fejlesztésével, így most megnézzük, milyen lett a végeredmény.

Az Assassin's Creed sikerének hála a piacot elkezdték ellepni a hasonló játékmenettel rendelkező alkotások, melynek élharcosa továbbra is a Ubisoft volt (elég csak az I Am Alive vagy a Splinter Cell új részeire gondolni). A programokban közös, hogy szinte mindig a jó fiú, egy ápolt ember irányítását vehettük át. A Styx: Master of Shadows alkotói ebben a tekintetben próbáltak újítani, mikor egy 200 éves goblint tettek meg főszereplőnek.

Ezzel természetesen együtt jár az is, hogy nem a mai korban kalandozunk, hanem egy kitalált fantasy világban. Hősünk egy bérgyilkos, Styx már betöltötte a 200-at és ez nem csak a küllemén látszik meg... őszintén megmondva ott a legkevésbé. A tapasztalatának köszönhetően profin hajtja végre a kitűzött feladatokat és ez a különböző érzéseiben is megnyilvánul. Persze itt nem kell drámai vonalakra gondolni, egyszerűen csak egy gombot megnyomva bekapcsolhatjuk "Sense"-módunkat, melynek segítségével szinte minden utunkba kerülő talányról lerántjuk a leplet.



A fegyverek is a világunkhoz idomulnak. Nincsenek modern fegyverek, helyette van egy hősünkkel közel azonos idős tőrünk, mely csak addig hatásos, míg nem látnak meg minket. Szemtől szembeni harcokban teljesen esélytelenek vagyunk vele. A dobótőrök már hatásosabban, de csak a páncél nélküli ellenfelek ellen és nagyon korlátozott számban áll rendelkezésünkre. Végül pedig a homok, mellyel a fényforrásokat tudjuk kiiktatni.

A leghatásosabb fegyverünk azonban kétségtelenül a köpetünk, melyekkel különböző főzetek készülhetnek. Ezekkel megmérgezhetjük az ellenfeleinket de az irányítást is átvehetjük felettük. Ezek alkalmazásához azonban Borostyánra van szükségünk és ez a fő indok is a kalandjainkra. Ez azonban nem lesz nehéz, hiszen az ellenfelek intelligenciája nagyjából egy tavi kavicséval egyenlő.



Sajnos a játékmenetben is vannak hibák. Styx mozgása koránt sem olyan folyamatos és könnyen irányítható, mint amit mondjuk Sam Fisher esetében tapasztalhattunk. Az ugrások nagyjából fele rossz irányba történik és lezuhanunk a mélybe, illetve a perem széléhez menve hősünk nem mindig kapja el azt. A grafika is inkább elfogadható, mint gépizzasztó... röviden fogalmazva az egészről süt a budget-kategória. Éppen ezért a Styx: Master of Shadows csak a műfaj szerelmeseinek ajánlott, ám nekik most két Assassin's Creed játék is rendelkezésre áll és minden hibájukkal ellenére inkább a Unity vagy Rogue, mint a goblin.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ugh #25
    "A kritika készítője teljesen megfeledkezik a minion-ról, ami sok szituációban kifejezetten hasznos. Sőt, élvezetes. Az ellenfelek intelligenciája tényleg megkérdőjelezhető, de annyi eszközzel, ami rendelkezésünkre áll, így is bőven akadnak nehézségek. "

    Pont a hulye ai az ami miatt soxor jaszhatatlanna valik Probaj meg egy oylan ellen mellet elmenni aki feled all egy folyosaban ahol semmerre csak elore es akinek amugy jarkalni kene.
    Amugy konnyu minta picsa.
    Nem ettol kene neheznek lenni, mert igy nem nehez, hanem jatszhatatlan...
  • ugh #24

    A verpisti a 11 es hozzaszolo.
    Legalabb lennel tisztaban mit jelent a "verpisti".
    Szegyeld magad.
    Sutyerak..
  • ugh #23
    A jatekrol csak annyit, hogy egy igenytelen, osszehanyt, minden tekintetben elavult, kopedelem.
    Amikor meglattam azt a "tulmereteszett" detailtelen grafikat, csak huztam a szamat (ettol meg mondjuk lehetne jo).
    Minden bazi nagy, aranytalan (kesobb kiderult az ai miatt, mert meg egy 10 meteres ajton se talalnak be).
    Alig szebb mint a 10 eves thief 3 (figyelem az az elso boxra jott ki).
    Tele textura glitch-el meg rosszul kirakott lod szinten maradt objectekkel.
    A semmi arnyekot nem vetnek a karakterek (2014-ben mar az ainak is le kene reagalni az arnyekokat nem, hogy kirenderelni az engine-nek).
    Az utkozes model valami kopedelem.
    A labujjainak egyetlen pixelen kepesek megalni a karakterek, ugy, hogy mindenuk a levegoben van pl. egy lepcson. Ez mar 6-8 eve is a szanalmas kategoriat surolta.
    Az ai soxor olyat muvel, hogy az ember a falat kaparja. Beragadnak fel meteren oda-vissza forgolodva (na a mellett sunnyogj el).
    Egy helyben jarnak felakadva dolgokra, osszeakadnak vagy toszigaljak egymast.
    Valamikor 5 meterre a orruk elott likvidalni lehet a tarsukat, maskor meg 30 meterrol kiszurnak a sotetben a falhoz lapulva.
    Szepen setalnak az utvonalukon akar fel oran at, amikor mogejuk settenkedunk meg hirtelen elkezdnek ossze- vissza cikazni (valoszinu, hogy az ai korbe latja a fejet es ugy vakitjak meg hatul ami nem mindig sikreul a kodnak konkretan ra van eroszakolva hogy ne lasson hatra) keccselni aztan meg nyomnak egy hatraarcot amikor mar mogejuk ertunk.
    A harcrendszer is egy fos ezzel a nem tudsz tamadni meg elszaladni se dologgal.
    A hangmernok is megbaszhatna az anyjat a kozep-magas frekvencias futyulessel ami az egyik palyan vegig sipol.
    Rohadt idegesito.
    Baszott hosszu, unalmas.
    Gyakorlatilag a palyak 70%-a csak azert van, hogy tele lehessen tomni emberekkel amivel huzni lehet mint a retes tesztat.
    Alapvetoen nem lenne rossz (a tema a karekter es a vilag miatt )ha nem lenne egy igenytelen, szar, osszecsapott, hulladek.

    Ez tipikusan egy ossezhanyt gane munka.
    A jatekos totalis hulyenek nezese.
    Igazi ostoba "KONZOLFOS".
    Grafika 3/10
    Hangok (a "siploas" miatt) 1/10
    Hangulat 5/10
    Gameplay 2/10
    Ossz 2/10

    Fiuk!!
    Mehettek egy csirkefeldolgozoba targoncasnak, mert jatekot csinalni nem tudtok.
    Nem kernenek belole masodik reszt, koszonjuk.
    Inkabb a thief-bol, de nem a square enix-tol, ha egy mod van ra...
    Utoljára szerkesztette: ugh, 2014.12.28. 00:38:13
  • zsebninja #22
    Bár a cikk írója utólag javított, de az hogy a köpettel "megmérgezhetjük az ellenfeleinket de az irányítást is átvehetjük felettük". Nekem az utóbbi nem rémlik, pedig végigvittem a játékot. Rá is kerestem, de nem találtam hivatkozást arra hogy irányíthatnánk az ellenfelet.
  • sirpalee #21
    Oh my...

    Sráck, hát miattatok találták ki a vérpistike kifejezést. Borzasztó, és mint PC játékos szégyellem magam miattatok.
  • Venator #20
    Hogy egy kicsit azért a játékról is legyen szó....

    Kifejezetten jól esik, hogy nem egy idióta rohanok-lövök-regenerálódok-rohanok játék jött ki megint.

    A grafika tény, hogy nem hasonlítható a Skyrim 4K textúráihoz, de ez annyira mégse zavar. Nekem fontosabb a hangulata, ami szerintem nagyon jóra sikerült. Persze nem úgy, ha az ember mindenkit kinyír, hanem ha "elegánsan" játszik, és keresi a kerülőutakat, amiről ez szól.
    Az irányítás közel se olyan rémes, mint ahogy itt leírják, láttam már rosszabbakat. Ez nem Tomb Raider, kéremalássan, teljesen máshogy kell játszani. Én még az Assassins Creed-hez se nagyon hasonlítanám, ott jóval bátrabbak lehetünk mozgásban és harcban is. Itt szinte csak lopakodunk kérem, kivéve, ha már nagyon ismerjük a pályákat. Styx egyébként SOHA nem esik le, ha jól ugrunk, és a perem széléhez menve hősünk MINDIG elkapja azt. Persze tudni kell, hogy "Walk" üzemmódban kell a peremről lesétálni.

    A kritika készítője teljesen megfeledkezik a minion-ról, ami sok szituációban kifejezetten hasznos. Sőt, élvezetes. Az ellenfelek intelligenciája tényleg megkérdőjelezhető, de annyi eszközzel, ami rendelkezésünkre áll, így is bőven akadnak nehézségek.

    Jó játék ez, szerintem annyi a "bűne", hogy nem akarta kiszolgálni azokat a júzereket, akik a zsinóron húzott pályákhoz szoktak, ultracsili grafikával. Különlegesség akart lenni, de ez sikerült is. Megérte.

    De hogy csatlakozzak a mainstream témához is egy kicsit, IMO a PC játékra való, csak mellesleg alkalmas munkára is. Ma már érteni is kell hozzá, bonyolultabb, mint a kazettás Commodore volt. Sokkal több lehetőséget ad a testreszabásra, ez nagy plusz. Grafikában meg úgyis verhetetlen marad, Xbox One ide vagy oda. Számomra PC FTW. A konzol csak játékra való, arra is korlátozottan, munkára meg egyáltalán nem. De ez egyéni preferencia kérdése, nincs olyan, hogy az egyik jobb, mint a másik. Az utánam következők megvitathatják, hogy aki nem érti, mi az a preferencia, mit vegyen :-)
  • e98ff #19
    Ja, a wow-ot is a konzolos hülyegyerekek miatt csinálták tps-re. Oh, wait...
  • Ragnaar #18
    FPS-t max. RPG stílusút mint pl. oblivion/skyrim játszanék kontrollerrel, viszont az igaz, hogy a TPS-ek és Hack'n' slashek mint pl. a darksiders, PoP jól játszhatóak kontrollerrel is. De mondjuk egy BF3-at nem hiszem, hogy hosszabb távon tudnék kontrollerrel játszani...
    Utoljára szerkesztette: Ragnaar, 2014.11.18. 14:26:47
  • SecuRicsi #17
    Mindent konzolon játszok, ami megjelent rá. Anno volt pár próbálkozás, hogy RTS-t kiadnak konzolra. Némelyik egész jó átportolás volt. Bár a két nagy kedvencem, a The Settlerst és a Strongholdot valóban nem tudnám konzolon elképzelni. Ellenben FPS-el egész jól elvagyok konzolon. Bár kellett pár óra és pár reload, míg belejöttem. :)
  • Ragnaar #16
    De nyugtass meg, hogy FPS-t és RTS-t azért nem konzolon játszol.. Jah, hogy mi az az RTS ? (No offense)