Ötvös Tibor
The Long Dark előzetes
A Steam Early Access-en már elérhető a The Long Dark nevet kapott túlélőprogram, ami kifejezetten izgalmas lesz.
A Hinterland Studio Inc. The Long Dark címet kapott alkotásával már többször is foglalkoztunk ám most végre lehetőséget kaptunk arra, hogy élőben is kipróbáljuk. A Steam Early Access-en ugyanis már elérhetővég vált a túlélő-kaland, melyben azonban jelen pillanatban csak egyetlen mód érhető el. Ettől függetlenül mindenképpen érdemes tenni vele egy kört.
A sandbox-mód nem tartalmaz történeti elemeket, így csupán egyetlen dolgot tehetünk: megpróbálunk minél tovább életben maradni az embertelen körülmények között. A jövőben természetesen érkezik a sztori-vonal is, melyben Will Mackenzie, a balesetet szenvedett pilóta bőrét ölthetjük magunkra, akivel a vadonban kalandozunk majd. A több epizódra osztott szóló módban pedig minden egyes fejezet egy-egy évszakot mutat be, így adva több lehetőséget a fejlesztőknek.
A The Long Dark grafikailag lenyűgöző. Az egész képi világ olyan, mintha egy festményt néznénk, miközben az összes objektum realisztikus árnyékokkal rendelkezik. A napszakok váltakozása is pazar... ahogy az várható, az élővilág és a környezet is reagált az idő múlására.
A sandbox-módban minden egyes kezdéskor más helyen ébredünk és ettől a pillanattól miénk a pálya. Nincs sok ruhánk és élelemnek is híján vagyunk, így kénytelenek vagyunk elindulni. Utunk során nem találkozunk zombikkal vagy hasonló földöntúli lényekkel, de a vadvilág is éppen elég kihívást jelent majd. Az állatokat elejtve juthatunk élelemhez és ruházathoz, de figyelnünk kell a téli időszakban a fagyásra is.
Emellett pedig érdemes arra is tekintettel lenni, hogy az életerőnk nem regenerálódik. Ha megsérülünk, hiába fogyasztunk el 2 konzervet (ami nagy luxus lenne), nem töltődik vissza és az alvás sem segít. Csak a különböző egészségügyi holmikkal tudunk minimális mértéket visszaszerezni, de a maximumra már sosem érhetünk fel. Ez egyébként teljesen életszerű és a fejlesztők szeme előtt is ez lebegett.
A legtöbb harcot a farkasokkal vívjuk majd, ám ezt is inkább csak képletesen értem. Will nem képzett harcos, ráadásul lőfegyver is csak nagyon de nagyon nehezen lesz elérhető a programban, így maradnak a különböző lécek, vasdarabok és kövek, mint bevethető támadóeszközök. Ez pedig egy pár éhes farkas ellen nagyon kevés. Szóval jobb, ha néha megpróbálunk elmenekülni vagy még jobb, ha az útjukba sem akadunk.
A The Long Dark koncepciója remek és valahogy így képzelne el az ember egy igazi túlélő-játékot, melyben nincsenek horrorisztikus elemek. Csak a természet és mi... mondjuk ez is épp elég ijesztő tud lenni.
A Hinterland Studio Inc. The Long Dark címet kapott alkotásával már többször is foglalkoztunk ám most végre lehetőséget kaptunk arra, hogy élőben is kipróbáljuk. A Steam Early Access-en ugyanis már elérhetővég vált a túlélő-kaland, melyben azonban jelen pillanatban csak egyetlen mód érhető el. Ettől függetlenül mindenképpen érdemes tenni vele egy kört.
A sandbox-mód nem tartalmaz történeti elemeket, így csupán egyetlen dolgot tehetünk: megpróbálunk minél tovább életben maradni az embertelen körülmények között. A jövőben természetesen érkezik a sztori-vonal is, melyben Will Mackenzie, a balesetet szenvedett pilóta bőrét ölthetjük magunkra, akivel a vadonban kalandozunk majd. A több epizódra osztott szóló módban pedig minden egyes fejezet egy-egy évszakot mutat be, így adva több lehetőséget a fejlesztőknek.
A The Long Dark grafikailag lenyűgöző. Az egész képi világ olyan, mintha egy festményt néznénk, miközben az összes objektum realisztikus árnyékokkal rendelkezik. A napszakok váltakozása is pazar... ahogy az várható, az élővilág és a környezet is reagált az idő múlására.
A sandbox-módban minden egyes kezdéskor más helyen ébredünk és ettől a pillanattól miénk a pálya. Nincs sok ruhánk és élelemnek is híján vagyunk, így kénytelenek vagyunk elindulni. Utunk során nem találkozunk zombikkal vagy hasonló földöntúli lényekkel, de a vadvilág is éppen elég kihívást jelent majd. Az állatokat elejtve juthatunk élelemhez és ruházathoz, de figyelnünk kell a téli időszakban a fagyásra is.
Emellett pedig érdemes arra is tekintettel lenni, hogy az életerőnk nem regenerálódik. Ha megsérülünk, hiába fogyasztunk el 2 konzervet (ami nagy luxus lenne), nem töltődik vissza és az alvás sem segít. Csak a különböző egészségügyi holmikkal tudunk minimális mértéket visszaszerezni, de a maximumra már sosem érhetünk fel. Ez egyébként teljesen életszerű és a fejlesztők szeme előtt is ez lebegett.
A legtöbb harcot a farkasokkal vívjuk majd, ám ezt is inkább csak képletesen értem. Will nem képzett harcos, ráadásul lőfegyver is csak nagyon de nagyon nehezen lesz elérhető a programban, így maradnak a különböző lécek, vasdarabok és kövek, mint bevethető támadóeszközök. Ez pedig egy pár éhes farkas ellen nagyon kevés. Szóval jobb, ha néha megpróbálunk elmenekülni vagy még jobb, ha az útjukba sem akadunk.
A The Long Dark koncepciója remek és valahogy így képzelne el az ember egy igazi túlélő-játékot, melyben nincsenek horrorisztikus elemek. Csak a természet és mi... mondjuk ez is épp elég ijesztő tud lenni.