Ötvös Tibor
Az L.A. Noire elődje lett volna a Come Midnight
A becsődölt THQ üzleti érzéketlenségét mutatja, hogy a People Can Fly Come Midnight projektjét lelőtték.
Még a Bulletstorm előtt a People Can Fly közel egy évet töltött egy Come Midnight címet kapott projekten, mely a csapat vezetője, Adrian Chmielarz szerint elképesztő lett volna. Azonban túlságosan nehéz volt körbeírni a játékmenetet, hiszen egy "L.A. Noire - Uncharted összefonódás" elég nagy vállalkozás, így nem is igazán értette a THQ, mit is jelent ez majd a végén. Ráadásul ugye a Team Bondi alkotása még nem létezett, így azt sem lehetett tudni, hogy egy nyomozós, túlélő-horror és kaland kombó milyen eredményt hozna.
"Egy magánnyomozó bőrét ölthettük magunkra és egy teljesen átlagosnak induló nyomozást kezdtünk el. Azonban egy ponton kiderül, hogy a másvilág bizonyos elemei is bekerültek a képbe és hősünk képessé vált a halottakkal való kommunikációra. Ráadásul egy ponton meg is halt a nyomozó - így kerültünk Az Alagútba, ahol láthattuk a másvilág egy részét. Miután visszatértünk, képesek voltunk látni az elhunytak életének utolsó 30 másodpercét pusztán azzal, hogy megérintettük őket."
Az egész koncepció egyébként a Murdered: Soul Suspectre hasonlít a legjobban. Az egész pikantériája, hogy maga a Come Midnight projekttel semmi baj nem volt - legalábbis erre utal, hogy a fejlesztőknek erről papírjuk is volt. A THQ ugyanis 2006-ban hivatalosan is kihúzta a projekt alól a szőnyeget, ám ennek elméletileg semmi köze nem volt a játék minőségéhez illetve a fejlesztéshez.
"A THQ éppen átszervezte európai bázisait és mindössze egyetlen címet akartak itt hagyni. A STALKER fejlesztése jóval előrébb tartott és így teljesen egyértelmű volt, hogy ők lesznek a befutók. Azonban ennek a módja nagyon ellenszenves volt. Bejelentették, hogy ennyi volt a Come Midnight, majd három héttel később már sehogy nem tudtuk elérni őket, holott másról szóltak az ígéretek. Igazi seggfejek voltak, ráadásul ezzel nagyon rossz anyagi helyzetbe is kerültünk."
Ám a Come Midnight nélkül sosem jutottak volna el az Epic Games-hez és nem lett volna Bulletstorm sem. A megbeszélésre ugyanis a nyomozós projektet vitték el, ami jól bizonyította tehetségüket. Ugyanakkor az Epic sem vállalta fel a játékot, mivel nagyon más volt, mint az akkori trend. Szerencsére az ötletek nem haltak a THQ-val, hiszen Adrian gőzerővel dolgozik a The Vanishing of Ethan Carter címet kapott alkotáson, mely szintén valami hasonló játékmenetre épül. Várjuk szeretettel.
Még a Bulletstorm előtt a People Can Fly közel egy évet töltött egy Come Midnight címet kapott projekten, mely a csapat vezetője, Adrian Chmielarz szerint elképesztő lett volna. Azonban túlságosan nehéz volt körbeírni a játékmenetet, hiszen egy "L.A. Noire - Uncharted összefonódás" elég nagy vállalkozás, így nem is igazán értette a THQ, mit is jelent ez majd a végén. Ráadásul ugye a Team Bondi alkotása még nem létezett, így azt sem lehetett tudni, hogy egy nyomozós, túlélő-horror és kaland kombó milyen eredményt hozna.
"Egy magánnyomozó bőrét ölthettük magunkra és egy teljesen átlagosnak induló nyomozást kezdtünk el. Azonban egy ponton kiderül, hogy a másvilág bizonyos elemei is bekerültek a képbe és hősünk képessé vált a halottakkal való kommunikációra. Ráadásul egy ponton meg is halt a nyomozó - így kerültünk Az Alagútba, ahol láthattuk a másvilág egy részét. Miután visszatértünk, képesek voltunk látni az elhunytak életének utolsó 30 másodpercét pusztán azzal, hogy megérintettük őket."
Az egész koncepció egyébként a Murdered: Soul Suspectre hasonlít a legjobban. Az egész pikantériája, hogy maga a Come Midnight projekttel semmi baj nem volt - legalábbis erre utal, hogy a fejlesztőknek erről papírjuk is volt. A THQ ugyanis 2006-ban hivatalosan is kihúzta a projekt alól a szőnyeget, ám ennek elméletileg semmi köze nem volt a játék minőségéhez illetve a fejlesztéshez.
"A THQ éppen átszervezte európai bázisait és mindössze egyetlen címet akartak itt hagyni. A STALKER fejlesztése jóval előrébb tartott és így teljesen egyértelmű volt, hogy ők lesznek a befutók. Azonban ennek a módja nagyon ellenszenves volt. Bejelentették, hogy ennyi volt a Come Midnight, majd három héttel később már sehogy nem tudtuk elérni őket, holott másról szóltak az ígéretek. Igazi seggfejek voltak, ráadásul ezzel nagyon rossz anyagi helyzetbe is kerültünk."
Ám a Come Midnight nélkül sosem jutottak volna el az Epic Games-hez és nem lett volna Bulletstorm sem. A megbeszélésre ugyanis a nyomozós projektet vitték el, ami jól bizonyította tehetségüket. Ugyanakkor az Epic sem vállalta fel a játékot, mivel nagyon más volt, mint az akkori trend. Szerencsére az ötletek nem haltak a THQ-val, hiszen Adrian gőzerővel dolgozik a The Vanishing of Ethan Carter címet kapott alkotáson, mely szintén valami hasonló játékmenetre épül. Várjuk szeretettel.