Ötvös Tibor
A csapat vezetője miatt lett rossz a Castlevania: Lords of Shadow 2
A Mercury Steam berkeiben egyértelműen a vezetőt, Enric Alvarezt teszik felelőssé a Castlevania vegyes kritikái miatt.
A Castlevania: Lords of Shadow első része sokak számára meglepetést okozott, hiszen sikerrel ültette át következő generációra a már ismert játékmenetet. Ráadásul a hős, Gabriel is szimpatikus volt aki végül önmaga is gonosszá válik. A második fejezetről már olvasható kritikánk, melyben mi is megerősítjük, hogy volt alapja a negatív hozzászólásoknak.
A Mercury Steam alkalmazottai pedig eme vegyes fogadtatás miatt a vezetőt, Enric Álvarezt hibáztatják. Legalábbis ez derült ki egy bejegyzésből, melyet egy, a csapathoz közel álló felhasználó tett közzé (közben megjelent a valódi munkatárs is). Ebből kiderül, hogy a Lords of Shadow 2 fejlesztése maga volt a Pokol és Hideo Kojima igazából semmit nem foglalkozott a munkálatokkal. Néha benézett, leült és aláírt pár dolgot, majd ment is.
"Azt hiszem a csapat minden tagja azt gondolja, hogy a Lords of Shadow 2 egy rakás ürülék" - áll a bejegyzésben. "Semmi olyan körülmény nem állt a rendelkezésünkre, mint az első résznél, így senki nem is lepődött meg az alacsony pontszámú értékeléseken. Ha valakit hibáztatni lehet ezért, az Enric Álvarez. Ő vezette a programozókat, dizájnereket és művészeket a saját látomásaival, melyet azonban csak a személyes ambíciók hajtottak."
"Bármennyire is szimpatikus a sajtó számára Álvarez, valójában egy komoly gondokkal küzdő ember. Gonosz egy fickó és a Lords of Shadow 1 sikere után annyira fejébe szállt a dicsőség, hogy még köszönésre sem méltatott senkit. Emellett nem bízik a saját csapatában. A legtöbb esetben a fejlesztők a sajtóból értesültek arról, milyen újdonságokat terveznek ők majd beépíteni a játékba, mivel a vezető nem mondott nekik semmit. És nincs meg az együttműködés kultúrája sem... minden részleg szinte vakon dolgozik a saját feladatán, a többiekről nem tud semmit."
"A stúdió grafikus motorját két srác kódolta, egyikük ráadásul Enric első számú bizalmasa. Az új programozók számára tiltott volt a motorhoz való hozzáférés, így nem frissíthettük azt, ami így közel 10 éves. Ráadásul az ilyen új emberek sokszor többet tudnak a programozásról, mint a főnökeik és hogy ennek mi lehet az eredménye, arra remek példa a Lords of Shadows 2."
"Minden egyes elemet és tereptárgyat, minden leprogramozott kódot Álvarez hagyott jóvá, ami azonban néha több hétre rúgott. Nem is biztos, hogy zöld utat kaptak és ezért a legtöbb dizájner már alapból szabotálta az újdonságok megalkotását." A Lords of Shadow 2 fogadtatásának hatására már el is kezdődtek a leépítések a Mercury Steam berkeiben és a távolabbi kilátások sem kedvezőek.
"Ugyanakkor azt el kell mondanom, hogy akik valóban dolgoztak a projekten rendkívül tehetséges emberek és nagyon kár lenne értük. Azonban ez az őskori hozzáállás, a hierarchikus felépítés és Álvarez önkénye miatt nem lehet jövője itt igazából senkinek."
A Castlevania: Lords of Shadow első része sokak számára meglepetést okozott, hiszen sikerrel ültette át következő generációra a már ismert játékmenetet. Ráadásul a hős, Gabriel is szimpatikus volt aki végül önmaga is gonosszá válik. A második fejezetről már olvasható kritikánk, melyben mi is megerősítjük, hogy volt alapja a negatív hozzászólásoknak.
A Mercury Steam alkalmazottai pedig eme vegyes fogadtatás miatt a vezetőt, Enric Álvarezt hibáztatják. Legalábbis ez derült ki egy bejegyzésből, melyet egy, a csapathoz közel álló felhasználó tett közzé (közben megjelent a valódi munkatárs is). Ebből kiderül, hogy a Lords of Shadow 2 fejlesztése maga volt a Pokol és Hideo Kojima igazából semmit nem foglalkozott a munkálatokkal. Néha benézett, leült és aláírt pár dolgot, majd ment is.
"Azt hiszem a csapat minden tagja azt gondolja, hogy a Lords of Shadow 2 egy rakás ürülék" - áll a bejegyzésben. "Semmi olyan körülmény nem állt a rendelkezésünkre, mint az első résznél, így senki nem is lepődött meg az alacsony pontszámú értékeléseken. Ha valakit hibáztatni lehet ezért, az Enric Álvarez. Ő vezette a programozókat, dizájnereket és művészeket a saját látomásaival, melyet azonban csak a személyes ambíciók hajtottak."
"Bármennyire is szimpatikus a sajtó számára Álvarez, valójában egy komoly gondokkal küzdő ember. Gonosz egy fickó és a Lords of Shadow 1 sikere után annyira fejébe szállt a dicsőség, hogy még köszönésre sem méltatott senkit. Emellett nem bízik a saját csapatában. A legtöbb esetben a fejlesztők a sajtóból értesültek arról, milyen újdonságokat terveznek ők majd beépíteni a játékba, mivel a vezető nem mondott nekik semmit. És nincs meg az együttműködés kultúrája sem... minden részleg szinte vakon dolgozik a saját feladatán, a többiekről nem tud semmit."
"A stúdió grafikus motorját két srác kódolta, egyikük ráadásul Enric első számú bizalmasa. Az új programozók számára tiltott volt a motorhoz való hozzáférés, így nem frissíthettük azt, ami így közel 10 éves. Ráadásul az ilyen új emberek sokszor többet tudnak a programozásról, mint a főnökeik és hogy ennek mi lehet az eredménye, arra remek példa a Lords of Shadows 2."
"Minden egyes elemet és tereptárgyat, minden leprogramozott kódot Álvarez hagyott jóvá, ami azonban néha több hétre rúgott. Nem is biztos, hogy zöld utat kaptak és ezért a legtöbb dizájner már alapból szabotálta az újdonságok megalkotását." A Lords of Shadow 2 fogadtatásának hatására már el is kezdődtek a leépítések a Mercury Steam berkeiben és a távolabbi kilátások sem kedvezőek.
"Ugyanakkor azt el kell mondanom, hogy akik valóban dolgoztak a projekten rendkívül tehetséges emberek és nagyon kár lenne értük. Azonban ez az őskori hozzáállás, a hierarchikus felépítés és Álvarez önkénye miatt nem lehet jövője itt igazából senkinek."