Ötvös Tibor

A játékfejlesztők 2013-as kedvencei

Lezárult a 2013-as esztendő és utolsó Legjobb-felsorolásunkkal jelentkezünk. Ezúttal a játékipar nevesebb szereplői árulták el, mely programokkal múlatták kevés szabadidejüket a tavalyi évben.

David Goldfarb (Payday 2, Battlefield: Bad Company 2, Battlefield 3)
"Nem játszottam túl sokat 2013-ban és a maradék szabadidőmben is többnyire függetlenek alkotásaival múlattam az időmet. A Gone Home egy kiemelkedő pont volt az életemben. Ugyanakkor közel 150 órát öltem a Football Manager 2013-ba is és azt gondolom, hogy zseniális egy alkotás. Többnyire azért, mert a gép engedte, hogy nyélbe üssek pár valóban nevetséges üzletet."

Tommy Refenes (Super Meat Boy)
"Azt hiszem az én két kedvencem 2013-ban a GTA 5 és a Link Between Worlds. Utóbbi egy csodás alkotás és véleményem szerint a legjobb Zelda játék az Ocarina of Time óta. Évente egyszer letudom a Link to the Past-ot és azt hiszem, hogy amint letudom az idei adagom belőle, azonnal nekifogok újra a Link Between Worlds-nek. A GTA 5... egyszerűen jó móka. Ha szeretnél egy kamionról lövöldözni az autópályán, amolyan Mátrix-módra, akkor a Rockstar alkotásában megteheted. Ez egy hatalmas játszótér. 85 százalékban már letudtam, de még mindig el tudok merülni benne. Várom a DLC-ket. Remélem épp olyan őrült lesz, mint a Red Dead Redemption: Undead Nightmare volt."



Adam Badowski (The Witcher sorozat)
"A Grand Theft Auto 5 egy igazi remekmű mind a technológiát mind pedig a játékmenetet tekintve. Megemelem a kalapom a Rockstar előtt, amiért képes volt a jelenlegi genecárióból ekkora erősforrásokat kinyerni és egy ilyen változatos alkotást összehozni. És ott van a tény, hogy a program alig tartalmaz bugokat, ami lenyűgöző figyelembe véve a projekt nagyságát."

Adrian Chmielarz (Gears of War Judgment, Bulletstorm, Painkiller)
"Imádtam a legutóbbi generáció hattyúdalát, a The Last of Us-t. Érdekes elegye volt annak, amikor a fejlesztők megpróbálnak valami újat alkotni, ugyanakkor tisztelettel adóznak az Old School istenei előtt is. Őszintén megmondva nem hittem a programban, egészen az utolsó pillanatig. Ám az az utolsó pillanat zseniális volt és ezzel hívővé varázsolt. A futottak még kategóriába tartozik nálam a Metro: Last Light és a Gone Home."

Jonathan Blow (Braid, The Witness)
"Az idei évben a kedvencem a Starseed Pilgrim volt, ami ugyan 2012-es, de csak idén fedeztem fel magamnak. Nem szeretem az olyan játékokat, melyekben úgy kezelnek, mint egy ostobát; sajnos a legtöbb ilyen. De a Starseed Pilgrim kimondottan azon játékosoknak készült, akik magas szinten űzik ezt az ipart. Sokat nyűttem még a Heroes of Sokoban-t is, Jonah Ostroff ingyenes alkotását."

Jean Guesdon (Assassin's Creed)
"Tomb Raider. Imádtam a hangulatát, a vizuális megjelenését és a nagyon jól megalkotott helyszíneket. Lara túlélési kalandja igazi élmény volt a számomra."



Jake Solomon (XCOM: Enemy Unknown)
"2013 egy igen fura év volt a játékokat tekintve. Jókat játszottam olyan blockbusterekkel, mint a GTA 5 vagy a BioShock: Infinite. De a legtöbb időt függetlenek alkotásaival töltöttem. Bár nem mai darab, de a Minecraft vitte el az időm nagy részét. A Papers, Please és a Gone Home fejlesztőként voltak érdekesek, hiszen megmutatták, hogy még mindig nem tudom, mire képes ez a médium. Ám az igazi kedvencem a Stanley Parable volt. Sokkal több élményt adott nekem ez a játék 2013-ban, mint az összes többi együtt."

Jonathan Morin (Watch Dogs)
"Őszintén szólva a 2013-as évben a 2012-es lemaradásaimat próbáltam behozni. A Dishonored a játékok játéka volt, a legjobb választás eme sorozatban. De mivel 2013-ról van szó, így az iOS rendszerekre áthozott XCOM: Enemy Unknown-t választom. Remek kikapcsolódást nyújtott az iPad-en a Watch Dogs fejlesztésének szüneteiben. Valóban egy remek játék."

Mike Bithell (Thomas Was Alone, Volume)
"Assassin's Creed 4. Már a kezdetektől rajongója vagyok a sorozatnak. Remek elegye kedvenc műfajaimnak: platformer, lopakodás, szabadon bejárható területek. A franchise mindig is sokat ígért. Az első igazéból egy tech-demó volt, a második azonban szinte tökéletes lett. Imádtam Ezio kalandjait, az utána érkező összeset is. A harmadikkal kapcsolatban el kell ismernem, hogy gyenge lett. Éppen ezért az AC4 volt az első, amit nem szereztem be a megjelenés napján, mégis ez lett a legjobb. Szóval lehet, hogy nem olyan szívszaggató, mint a Gone Home, de mégis olyan, mintha hazaértek volna a fejlesztők és elérték az évekkel ezelőtt kitűzött céljukat."

Peter Molyneux
"Nagyon egyszerű, a GTA 5. Elképesztő volt, szinte minden szempontból. Ám a kedvencem Trevor. Soha nem éreztem együtt ennyire karakterrel, mint vele. Én is Trevor akarok lenni! Tökéletesen alkották meg a karaktert, a szemetek."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • heist #1
    Figyelmbe véve, hogy 900 csrillió dollárból készült még jó, hogy nem döntötte romba az amerikai nemzetgazdaságot...