Berta Sándor

16 dolog miatt nem kedvelik a dolgozók a Facebookot

A közösségi oldal modern, sikeres, világszerte ismert és szinte mindenki használja. Azt gondolhatná az ember, hogy egy ilyen munkahelyen szeretnek dolgozni az alkalmazottak, de ez közel sem igaz.

A Facebook munkavállalói összesen 16 pontban adták meg, hogy mi zavarja őket a vállalatnál. A dolgozókat a Business Insider online magazin kérdezte meg a tapasztalataikról és a véleményükről. A leginkább zavaró dolog a számukra az, hogy állandóan készenlétben kell lenniük, akár este is és elvárják tőlük, hogy hétvégén is reagáljanak a munkahelyi telefonhívásokra. Számos alkalmazottnak éjjel is bent kell lennie a központban. A második probléma, hogy az irodahelyiségek nincsenek leválasztva, hanem egy nagy teremben vannak az emberek.

Gondot okoz, hogy a Facebook túl gyorsan növekszik. Már a kezdetleges cégstruktúra is bonyolult volt, amit 500 dolgozóra terveztek, de már 4000 munkavállaló van, mégis, továbbra is hiányzik a világos szervezeti ábra, a megbízhatóság és a feladatok felosztása. Idegesíti a megkérdezetteket az is, hogy gyakran kérdezik őket a Facebook problémáiról és állandóan megkapják, hogy: "de hát neked erről tudnod kell, hiszen ott dolgozol".


Problémát okoz továbbá a vezetési kultúra; az, hogy nagyon sokat kell tenniük mások álmainak a megvalósításáért és nem kapnak segítséget, ha problémát találnak. Egykori foglalkoztatottak amiatt panaszkodnak, hogy az egyértelmű munkaköri leírás ellenére sosem az eredetileg kitűzött feladataikat végezték, hanem gyakran a főnök gondjaival kellett törődniük. Máshol a munkaköri leírások néha nem voltak világosak és rejtvényre hasonlítottak, de mindezek mellett is kifelé mindenkinek azt kell mondania, hogy egy rendkívül sikeres cégnél vannak.

Felmerült, hogy Mark Zuckerberg és Sheryl Sandberg túl sokat foglalkozik kevéssé fontos dolgokkal és hiányoznak akkor, amikor a belső problémákat kellene megoldani. A dolgozók szerint A Facebook túlzottan a Google-t tekinti követendő példának. Nincs hely és idő elmélkedésre, de arra sem, hogy anyagokat vagy egy üveget tartsanak az asztalukon. A döntési folyamatok nincsenek megalapozva. Philip Su szoftverfejlesztő például a blogjában azt írta: sokan ebéd közben bólintanak rá az egyes projektekre és döntenek együttműködésről anélkül, hogy a főnökeikkel megbeszélnék a részleteket. A munkatársak egymás között részben ridegen és arrogánsan beszélnek, sok fejlesztő számára pedig unalmas az elvégzett munka.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asgh #18
    Az általad leírtak csak akkor követelhetők egy alkalmazottól, ha világosan értésére adtad, hogy mit akarsz.
    Az esetek 99%-ban a nagyvállalatoknál nem az önálló munkavégzéssel van a probléma, hanem pont az ellenkezőjével: nem adnak kellő önállóságot az alkalmazottnak, sem rendes feladat leírást, ellenben minden felelősséget megpróbálnak rá tolni.
    "Legyen meg, leszarom hogy hogyan, de aztán olyan legyen, amilyet szeretnék, de nem mondom meg milyen az, csak ha már kész döntöm el, hogy arra gondoltam-e" ez a jellemző vezetői hozzáállás egy átlagos nagyvállalatnál.
    Ráadásul ez nem emberi jellem kérdése, hanem strukturális probléma, vagy a kiforrott vállalati kultúra hiánya. Egy rosszul szervezett cégnél tök mindegy, hogy kit raksz egy adott pozícióba, az kb. ugyanúgy fog viselkedni, ha nincs rendes kommunikáció, nincsenek tisztázva a prioritások és a kompetenciák.
  • Ferrer #17
    Végül is ez igaz..
  • Macropus Rufus #16
    ime egy laikus hozzászólása. Eleve update-ből is többfajta van.
    Amit te látsz az egy dolog. Ebből lehet évente van 1-2.
    És van az amit te nem látsz, de ennek köszönhetően lesz pl. biztonságosabb az FB.
    És ezek nem évente jönnek ki, lehet hetente, de akár naponta is, ha olyan a helyzet. "Mert ha helyzet van akkor mindíg lépni kell, ha olyan a helyzet" - Big Chris (Ravasz, az agy....)
  • Ferrer #15
    Elmegyek a fészbúkhoz checkboxot implementálni! :))
  • Zoliz #14
    "továbbra is hiányzik a világos szervezeti ábra, a megbízhatóság és a feladatok felosztása"

    Talan mert csak most osztjak el a rengeteg penzt ami az emberi maflasagotokbol befolyt zukinak. Helyezkednek a birkakbol hirtelen meggazdagodott dolgozok.
  • torreadorz #13
    Azért programozó létedre tudnod kellene hogy sok esetben ahhoz hogy az ügyfél számára megjelenjen egy checkbox, hónapok fejlesztési munkája kell mert pl. teljesen át kell mögötte szervezni a kódot hogy tudja az adott új funkciót.
  • Ferrer #12
    Na mondjad, mit kell rajtuk karban tartogatni minden nap? :D Ha jól van beállítva minden, akkor a rendszer megfelelően skálázza magát a nagyobb kiszolgáláshoz. Egyébként pedig csak hibánál van szükség beavatkozáshoz, de mivel már nem a relék korában élünk...
  • Ferrer #11
    Én is programozó vagyok. És tényleg nincsenek nagyobb változtatások mint egy 50-60 fős open source projekt esetén. Azért nem egy Apache szinű alkalmazásról van szó itt, ez csak egy tetves portál.
  • torreadorz #10
    Meg a másik ilyen hogy a programozók egész nap csak a lábukat logatják jó fizetésért :)
    De amikor visszakérdezek hogy akkor miért nem mentél programozónak akkor csak mentegetőzés van hogy az nekem túl bonyolult meg nem értek hozzá...
  • Linkout #9
    Magától működik az egész? :D Azigen öregem, megalapoztad a napomat ezzel...

    szerinted egy milliárd user amiből párszázmillió napi szinten belogol, posztol, feltölt, likeol etc... milyen szervereken keresztül teszi ezt? tudom megy magától, csak éppen azt a néhány ezer szervert kell karbantartani, meg adatbázisokat, tárhelyet, teljesítményelosztást... Nem szeretnék ott üzemeltetési vezető lenni :)