Berta Sándor
PayPal-konkurenst tervez a Facebook
Újabb területen vetné meg a lábát a világ legnépszerűbb közösség oldala. A Facebook ezúttal online, illetve mobil fizetési szolgáltatással akar kirukkolni.
A közösségi portál olyan fizetési megoldáson dolgozik, amelynek segítségével hosszabb távon akár a népszerű fizetési szolgáltatóval is eredményesen veheti fel a harcot. Az All Things Digital kiszivárgott információkra hivatkozva azt írta, hogy a Facebook saját online fizetési megoldást fejleszt, aminek a tesztelése már javában zajlik. Az új szolgáltatás a következő hónapban el is indulhat az Amerikai Egyesült Államokban. A projektben részt vesz a JackThreads internetes üzlet is, ami elsősorban fiatal férfiaknak kínál ruhákat. A platform nem véletlenül választotta a boltot, már jelenleg is szorosan együttműködik vele és a mobilokról elérhető honlapja, illetve a mobil alkalmazása komoly bevételt generál.
A mostani program célja az, hogy a hitelkártya-adataikat korábban megadó Facebook-tagok - elsősorban a mobil készülékeik segítségével - vásárolhassanak különböző online boltokban. Sucharita Mulpuru, a Forrester Research kiskereskedelmi elemzője szerint az új szoftver a PayPal közvetlen konkurense lehet. A PayPal szóvivője közölte, hogy nagyszerű kapcsolatuk van a közösségi portállal és szeretnék ezt folytatni, ügyfeleik szeretik a Facebookon keresztül is használni a szolgáltatást és 2006 óta komoly összegeket fektettek be a mobil fizetési rendszer fejlesztésébe.
Egyébként közel egy éve létezik a Facebook Gifts, ami lehetővé teszi, hogy a közösségi oldalon jelen lévő ismerősök különböző ajándékokkal és virtuális tárgyakkal lepjék meg egymást. A termékek árát a hitelkártyájukkal vagy a PayPal rendszerében egyenlíthetik ki.
A közösségi portál olyan fizetési megoldáson dolgozik, amelynek segítségével hosszabb távon akár a népszerű fizetési szolgáltatóval is eredményesen veheti fel a harcot. Az All Things Digital kiszivárgott információkra hivatkozva azt írta, hogy a Facebook saját online fizetési megoldást fejleszt, aminek a tesztelése már javában zajlik. Az új szolgáltatás a következő hónapban el is indulhat az Amerikai Egyesült Államokban. A projektben részt vesz a JackThreads internetes üzlet is, ami elsősorban fiatal férfiaknak kínál ruhákat. A platform nem véletlenül választotta a boltot, már jelenleg is szorosan együttműködik vele és a mobilokról elérhető honlapja, illetve a mobil alkalmazása komoly bevételt generál.
A mostani program célja az, hogy a hitelkártya-adataikat korábban megadó Facebook-tagok - elsősorban a mobil készülékeik segítségével - vásárolhassanak különböző online boltokban. Sucharita Mulpuru, a Forrester Research kiskereskedelmi elemzője szerint az új szoftver a PayPal közvetlen konkurense lehet. A PayPal szóvivője közölte, hogy nagyszerű kapcsolatuk van a közösségi portállal és szeretnék ezt folytatni, ügyfeleik szeretik a Facebookon keresztül is használni a szolgáltatást és 2006 óta komoly összegeket fektettek be a mobil fizetési rendszer fejlesztésébe.
Egyébként közel egy éve létezik a Facebook Gifts, ami lehetővé teszi, hogy a közösségi oldalon jelen lévő ismerősök különböző ajándékokkal és virtuális tárgyakkal lepjék meg egymást. A termékek árát a hitelkártyájukkal vagy a PayPal rendszerében egyenlíthetik ki.