Berta Sándor
Túl sokan küldik vissza az árukat az Amazonnak
A kereskedelmi platform ismét magára haragította a vásárlói egy részét, ugyanis az ügyfélszámlák kapcsán "nyári nagytakarításba" kezdett, azonban erről elfelejtette értesíteni az érintetteket.
Az akció célpontjában a notórius áruvisszaküldők vannak; a társaság minden olyan személyt ebbe a kategóriába sorolt, akik az átlagosnál több alkalommal küldik vissza a korábban megrendelt termékeket. A probléma csak az, hogy nem lehet tudni mi számít átlagosnak. A cég - utólag - e-mailben tájékoztatja az érintett felhasználókat arról, hogy felfigyelt rá, hogy az illető nemrég számos esetben küldte vissza a megvásárolt árucikkeket. Azt a társaság is elismerte, hogy természetesen előfordulhat, hogy valakinek mégsem tetszik egy bizonyos termék, de ezekben az esetekben kirívó számú áruvisszaküldésről van szó.
A büntetés az ügyfél számlájának azonnali bezárása. Mindez azért nagyon rossz, mert egyrészt a döntés végérvényes, másrészt így az érintett felhasználó nem vásárolhat új termékeket. Az utóbbi különösen a Kindle táblagépek vásárlóit érintheti rosszul, ugyanis ők nem tudnak újabb könyveket beszerezni a készülékre, kizárólag a korábban megvett tartalmakhoz férhetnek hozzá. Az ügyfélszámla mellett bezárják az összes kapcsolódó szolgáltatást (partnerprogram, fórumok, bejegyzések) is, így az érintett személy még azt sem írhatja le, hogy mi történt vele. A panaszát nyilvánosságra hozó vásárló leginkább azt kifogásolta, hogy a lépés előtt nem figyelmeztették, ugyanakkor közölte: elképzelhetőnek tartja, hogy sokan csak kipróbálják, majd visszaküldik a megrendelt termékeket.
Az elmúlt hónapokban nem ez az első botrány az Amazonnal kapcsolatban. Tavaly októberben vált ismertté, hogy a cég bármikor törölheti a felhasználói fiókját és az általuk megvásárolt könyveket. Ezután kiderült, hogy az Amazon rendszere bizonyos adatokat el is tárol, ezek között van az e-könyvek utoljára elolvasott oldala és feljegyzik azt is, hogy az adott személy mit vásárolt. Majd márciusban arról írtunk, hogy az Amazon Marketplace több tucat szerződéses kereskedője közös keresetet nyújtott be a társaság ellen, mert az vevői védelmére hivatkozva 90 napig visszatarthatja bevételeik kifizetését.
Sokan csak kipróbálják a termékeket |
A büntetés az ügyfél számlájának azonnali bezárása. Mindez azért nagyon rossz, mert egyrészt a döntés végérvényes, másrészt így az érintett felhasználó nem vásárolhat új termékeket. Az utóbbi különösen a Kindle táblagépek vásárlóit érintheti rosszul, ugyanis ők nem tudnak újabb könyveket beszerezni a készülékre, kizárólag a korábban megvett tartalmakhoz férhetnek hozzá. Az ügyfélszámla mellett bezárják az összes kapcsolódó szolgáltatást (partnerprogram, fórumok, bejegyzések) is, így az érintett személy még azt sem írhatja le, hogy mi történt vele. A panaszát nyilvánosságra hozó vásárló leginkább azt kifogásolta, hogy a lépés előtt nem figyelmeztették, ugyanakkor közölte: elképzelhetőnek tartja, hogy sokan csak kipróbálják, majd visszaküldik a megrendelt termékeket.
Az elmúlt hónapokban nem ez az első botrány az Amazonnal kapcsolatban. Tavaly októberben vált ismertté, hogy a cég bármikor törölheti a felhasználói fiókját és az általuk megvásárolt könyveket. Ezután kiderült, hogy az Amazon rendszere bizonyos adatokat el is tárol, ezek között van az e-könyvek utoljára elolvasott oldala és feljegyzik azt is, hogy az adott személy mit vásárolt. Majd márciusban arról írtunk, hogy az Amazon Marketplace több tucat szerződéses kereskedője közös keresetet nyújtott be a társaság ellen, mert az vevői védelmére hivatkozva 90 napig visszatarthatja bevételeik kifizetését.