Berta Sándor
Élelmiszereket is árusíthat a jövőben az Amazon
Újabb területeken jelenhet meg a kereskedelmi platform, amely hamarosan akár virslit, salátát és más élelmiszereket is értékesíthet a világhálón. Mindezt jelenlegi logisztikai rendszerükkel szolgálnák ki.
Egy hűtőszekrény, az új Stephen King könyv, öt tojás, grillvirslik és egy adag jégsaláta - így nézhet ki a jövőben egy az Amazonon keresztül leadott rendelés. Az információt a Reuters hírügynökség szellőztette meg két bennfentesre hivatkozva. A társaság egyelőre nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta az értesülést. Az Amazon előnyben lenne az online szupermarketekkel szemben, ugyanis azoknál jóval olcsóbban tudja kiszállítani a megrendelt élelmiszereket és termékeket. Mindez pedig nagyon fontos szempont ezen a területen. További előny, hogy a cég hatalmas áruválasztékot kínál, vagyis egy helyen megrendelhetik az emberek a számukra szükséges vagy őket érdeklő termékeket.
A Reuters információi alapján a társaság a székhelyén, Seattle városában már öt éve teszteli élelmiszerszállító szolgáltatását. Az AmazonFresh a közeljövőben hivatalosan, éles körülmények között is elindulhat és ezáltal az olyan szupermarketek vetélytársává válhat, mint a Wal-Mart., a Whole Foods Market, a Kroger Co. vagy éppen a Safeway Inc. Az első város érdekes módon nem Seattle, hanem Los Angeles lehet, ahol elvileg már a héten elérhetővé válik ez a lehetőség az emberek számára. A második város San Fransisco lesz, és amennyiben ezek a tesztek sikeresek lesznek, úgy a vállalat jövőre 20 további települést láthat el élelmiszerekkel is. Várható, hogy idővel az ajánlat az Amerikai Egyesült Államokon kívül is elérhető lesz.
A cégnek a profilbővítéshez hűtőkamrákkal kell kibővítenie a raktárházait, valamint szüksége lenne tehergépkocsikra is, ugyanis jelenleg postai úton és futárszolgálatok segítségével juttatja el a termékeket a megrendelőkhöz. Az elképzelés nem csak a beruházások mértéke miatt kockázatos, hanem azért is, mert például a zöldségeket és a gyümölcsöket gyorsan ki kell szállítani, különben megromlanak, így az eddiginél is sokkal hatékonyabb logisztikára van szükség. A kiadások növekedését ellensúlyozhatják viszont az ügyfelek adatainak értékesítéséből származó és a reklámbevételek; utóbbiak 2015-ben elérhetik az 1,1 milliárd dollárt. Adatbázisuk azért nagyon értékes, mert a cég nem csak annyit tud, hogy mire keresnek rá vagy mit szeretnek az emberek, hanem pontosan tudja is, hogy mire költenek pénz, mit vásárolnak.
Egy hűtőszekrény, az új Stephen King könyv, öt tojás, grillvirslik és egy adag jégsaláta - így nézhet ki a jövőben egy az Amazonon keresztül leadott rendelés. Az információt a Reuters hírügynökség szellőztette meg két bennfentesre hivatkozva. A társaság egyelőre nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta az értesülést. Az Amazon előnyben lenne az online szupermarketekkel szemben, ugyanis azoknál jóval olcsóbban tudja kiszállítani a megrendelt élelmiszereket és termékeket. Mindez pedig nagyon fontos szempont ezen a területen. További előny, hogy a cég hatalmas áruválasztékot kínál, vagyis egy helyen megrendelhetik az emberek a számukra szükséges vagy őket érdeklő termékeket.
A Reuters információi alapján a társaság a székhelyén, Seattle városában már öt éve teszteli élelmiszerszállító szolgáltatását. Az AmazonFresh a közeljövőben hivatalosan, éles körülmények között is elindulhat és ezáltal az olyan szupermarketek vetélytársává válhat, mint a Wal-Mart., a Whole Foods Market, a Kroger Co. vagy éppen a Safeway Inc. Az első város érdekes módon nem Seattle, hanem Los Angeles lehet, ahol elvileg már a héten elérhetővé válik ez a lehetőség az emberek számára. A második város San Fransisco lesz, és amennyiben ezek a tesztek sikeresek lesznek, úgy a vállalat jövőre 20 további települést láthat el élelmiszerekkel is. Várható, hogy idővel az ajánlat az Amerikai Egyesült Államokon kívül is elérhető lesz.
A cégnek a profilbővítéshez hűtőkamrákkal kell kibővítenie a raktárházait, valamint szüksége lenne tehergépkocsikra is, ugyanis jelenleg postai úton és futárszolgálatok segítségével juttatja el a termékeket a megrendelőkhöz. Az elképzelés nem csak a beruházások mértéke miatt kockázatos, hanem azért is, mert például a zöldségeket és a gyümölcsöket gyorsan ki kell szállítani, különben megromlanak, így az eddiginél is sokkal hatékonyabb logisztikára van szükség. A kiadások növekedését ellensúlyozhatják viszont az ügyfelek adatainak értékesítéséből származó és a reklámbevételek; utóbbiak 2015-ben elérhetik az 1,1 milliárd dollárt. Adatbázisuk azért nagyon értékes, mert a cég nem csak annyit tud, hogy mire keresnek rá vagy mit szeretnek az emberek, hanem pontosan tudja is, hogy mire költenek pénz, mit vásárolnak.