Berta Sándor
A kiskereskedelem jövője az Intel szerint
Az Intel bemutatta, miként képzeli el a bevásárlások jövőjét. A cég ötvözné a valódi és a virtuális vásárlást, az eladó a nevünkön szólít és akár a nappaliból is hozzáférhető.
A Future Shop koncepció csupán egy képernyő, amely az Intel által felépített virtuális számítógépes üzletben van. A kijelző segítségével bárki tájékozódhat az aktuális kínálatról és az akciós ajánlatokról. Bárki akár az NFC-chipes mobiljával is csatlakozhat a rendszerhez, ami bejelentkezéskor már név szerint köszönti a látogatót, majd megmutatja az utat a kiválasztott árucikkhez. A digitális rendszer össze van kötve a sarkon található klasszikus üzlettel.
A jövő tehát a cég szerint a virtuális és a valódi vásárlási élmények ötvözéséről szól majd. Rahoul Bhasin, az Intel marketingmenedzsere szerint ennek oka, hogy a fogyasztók még mindig szeretnék az általuk kiválasztott termékeket a valóságban is a kezükbe venni, és a gyártó szeretne ebben a folyamatban komoly szerepet vállalni. Az ötletek között van, hogy a jövőben robotok szállítják ki a termékeket vagy töltik fel a polcokat.
Mindez már nem csak utópia, az Adidas például az Intellel együtt elkészített egy terminált, amelyen keresztül az emberek tájékozódhatnak a cipőkről. A rendszer felismeri, hogy az érdeklődő férfi vagy nő, s ennek alapján ajánl lábbeliket, amelyeket 3D-ben meg is jelenít. Az Adidas így jelentős raktárköltségeket takaríthat meg, míg a fogyasztóknak megmarad a vásárlási élmény, ami egy virtuális folyamat során hiányozna. A sportszergyártó már több mint 30 terminált szerelt fel.
A Future Shop koncepció csupán egy képernyő, amely az Intel által felépített virtuális számítógépes üzletben van. A kijelző segítségével bárki tájékozódhat az aktuális kínálatról és az akciós ajánlatokról. Bárki akár az NFC-chipes mobiljával is csatlakozhat a rendszerhez, ami bejelentkezéskor már név szerint köszönti a látogatót, majd megmutatja az utat a kiválasztott árucikkhez. A digitális rendszer össze van kötve a sarkon található klasszikus üzlettel.
A jövő tehát a cég szerint a virtuális és a valódi vásárlási élmények ötvözéséről szól majd. Rahoul Bhasin, az Intel marketingmenedzsere szerint ennek oka, hogy a fogyasztók még mindig szeretnék az általuk kiválasztott termékeket a valóságban is a kezükbe venni, és a gyártó szeretne ebben a folyamatban komoly szerepet vállalni. Az ötletek között van, hogy a jövőben robotok szállítják ki a termékeket vagy töltik fel a polcokat.
Mindez már nem csak utópia, az Adidas például az Intellel együtt elkészített egy terminált, amelyen keresztül az emberek tájékozódhatnak a cipőkről. A rendszer felismeri, hogy az érdeklődő férfi vagy nő, s ennek alapján ajánl lábbeliket, amelyeket 3D-ben meg is jelenít. Az Adidas így jelentős raktárköltségeket takaríthat meg, míg a fogyasztóknak megmarad a vásárlási élmény, ami egy virtuális folyamat során hiányozna. A sportszergyártó már több mint 30 terminált szerelt fel.