MTI
Hirdetésblokkolók ellen kampányolnak hírportálok
Kampányt indított hat nagy német hírportál a hirdetésblokkoló alkalmazások használata ellen. A portálok a tartalom köré szerkesztett reklámokat láthatatlanná tévő programokat (Adblocker) használó olvasókat arra kérik, hogy távolítsák el az ilyen alkalmazásokat, vagy módosítsák a beállításokat, és az újságírókkal szolidaritást vállalva tűrjék el a hirdetéseket, különben veszélybe kerül az ingyenes tartalomszolgáltatás üzleti alapja.
A portálok szerint az olvasók nagyjából negyede használ Adblockert. Ez csaknem ugyanekkora arányú kiesést eredményez a reklámbevételekben, ami az egyetlen jelentős bevételi forrás. A kampányhoz csatlakozott portálok a hirdetésblokkoló programot használó olvasóknak címzett üzenetekben hangsúlyozzák, hogy nem jelentetnek meg tolakodó, agresszív reklámokat, és lépésről lépésre elmagyarázzák, miként lehet beállítani az alkalmazást úgy, hogy az adott portálon megjelenő hirdetéseket láthatók legyenek. A hétfőn indult több hetes kampányban részt vesz a német online hírpiac csaknem valamennyi jelentős szereplője, a Spiegel Online, a Faz.net (a Frankfurter Allgemeine Zeitung hírportálja), a Süddeutsche.de (a Süddeutsche Zeitung portálja), a Zeit Online (A Die Zeit című hetilap hírportálja), az RP-Online (a Rheinische Post című lap portálja), és a Golem.de informatikai hírportál.
Az első nap tapasztalatai alapján a kampány fogadtatása vegyes. A Tagesspiegel című lap keddi beszámolója szerint a Spiegel Online-nál úgy látják, három csoportba lehet osztani a blokkolót használó olvasókat. Az első csoport tagjai megértően viszonyulnak a problémához és zokszó nélkül törlik, vagy módosítják az Adblockert. A második csoportba azok tartoznak, akiket annyira zavarnak a reklámok, hogy nem hajlandók változtatni a hírdetésblokkoló beállításain, a harmadik csoport tagjai pedig azt javasolják a szerkesztőségnek, hogy inkább vezessenek be valamilyen fizetős rendszert, és cserébe mondjanak le a hirdetésekről.
A német online hirdetési piac az utóbbi években rendre 10 százalékot meghaladó mértékben bővült. A digitális gazdaságban érdekelt cégek szövetségének (BVDW) adatai szerint tavaly összesen 6,47 milliárd eurót költöttek a hirdetők online reklámokra, ami 13 százalékos növekedés 2011-hez képest, és 21,8 százalék nagyságú szelet a teljes reklámtortából. Ezzel az internet a második legnagyobb reklámhordozó a televízió után. A BVDW előrejelzése alapján az idén várhatóan 7,18 milliárd eurót költenek online hirdetésekre, ami 11 százalékos növekedés.
A portálok szerint az olvasók nagyjából negyede használ Adblockert. Ez csaknem ugyanekkora arányú kiesést eredményez a reklámbevételekben, ami az egyetlen jelentős bevételi forrás. A kampányhoz csatlakozott portálok a hirdetésblokkoló programot használó olvasóknak címzett üzenetekben hangsúlyozzák, hogy nem jelentetnek meg tolakodó, agresszív reklámokat, és lépésről lépésre elmagyarázzák, miként lehet beállítani az alkalmazást úgy, hogy az adott portálon megjelenő hirdetéseket láthatók legyenek. A hétfőn indult több hetes kampányban részt vesz a német online hírpiac csaknem valamennyi jelentős szereplője, a Spiegel Online, a Faz.net (a Frankfurter Allgemeine Zeitung hírportálja), a Süddeutsche.de (a Süddeutsche Zeitung portálja), a Zeit Online (A Die Zeit című hetilap hírportálja), az RP-Online (a Rheinische Post című lap portálja), és a Golem.de informatikai hírportál.
Az első nap tapasztalatai alapján a kampány fogadtatása vegyes. A Tagesspiegel című lap keddi beszámolója szerint a Spiegel Online-nál úgy látják, három csoportba lehet osztani a blokkolót használó olvasókat. Az első csoport tagjai megértően viszonyulnak a problémához és zokszó nélkül törlik, vagy módosítják az Adblockert. A második csoportba azok tartoznak, akiket annyira zavarnak a reklámok, hogy nem hajlandók változtatni a hírdetésblokkoló beállításain, a harmadik csoport tagjai pedig azt javasolják a szerkesztőségnek, hogy inkább vezessenek be valamilyen fizetős rendszert, és cserébe mondjanak le a hirdetésekről.
A német online hirdetési piac az utóbbi években rendre 10 százalékot meghaladó mértékben bővült. A digitális gazdaságban érdekelt cégek szövetségének (BVDW) adatai szerint tavaly összesen 6,47 milliárd eurót költöttek a hirdetők online reklámokra, ami 13 százalékos növekedés 2011-hez képest, és 21,8 százalék nagyságú szelet a teljes reklámtortából. Ezzel az internet a második legnagyobb reklámhordozó a televízió után. A BVDW előrejelzése alapján az idén várhatóan 7,18 milliárd eurót költenek online hirdetésekre, ami 11 százalékos növekedés.