MTI

Hirdetésblokkolók ellen kampányolnak hírportálok

Kampányt indított hat nagy német hírportál a hirdetésblokkoló alkalmazások használata ellen. A portálok a tartalom köré szerkesztett reklámokat láthatatlanná tévő programokat (Adblocker) használó olvasókat arra kérik, hogy távolítsák el az ilyen alkalmazásokat, vagy módosítsák a beállításokat, és az újságírókkal szolidaritást vállalva tűrjék el a hirdetéseket, különben veszélybe kerül az ingyenes tartalomszolgáltatás üzleti alapja.

A portálok szerint az olvasók nagyjából negyede használ Adblockert. Ez csaknem ugyanekkora arányú kiesést eredményez a reklámbevételekben, ami az egyetlen jelentős bevételi forrás. A kampányhoz csatlakozott portálok a hirdetésblokkoló programot használó olvasóknak címzett üzenetekben hangsúlyozzák, hogy nem jelentetnek meg tolakodó, agresszív reklámokat, és lépésről lépésre elmagyarázzák, miként lehet beállítani az alkalmazást úgy, hogy az adott portálon megjelenő hirdetéseket láthatók legyenek. A hétfőn indult több hetes kampányban részt vesz a német online hírpiac csaknem valamennyi jelentős szereplője, a Spiegel Online, a Faz.net (a Frankfurter Allgemeine Zeitung hírportálja), a Süddeutsche.de (a Süddeutsche Zeitung portálja), a Zeit Online (A Die Zeit című hetilap hírportálja), az RP-Online (a Rheinische Post című lap portálja), és a Golem.de informatikai hírportál.


Az első nap tapasztalatai alapján a kampány fogadtatása vegyes. A Tagesspiegel című lap keddi beszámolója szerint a Spiegel Online-nál úgy látják, három csoportba lehet osztani a blokkolót használó olvasókat. Az első csoport tagjai megértően viszonyulnak a problémához és zokszó nélkül törlik, vagy módosítják az Adblockert. A második csoportba azok tartoznak, akiket annyira zavarnak a reklámok, hogy nem hajlandók változtatni a hírdetésblokkoló beállításain, a harmadik csoport tagjai pedig azt javasolják a szerkesztőségnek, hogy inkább vezessenek be valamilyen fizetős rendszert, és cserébe mondjanak le a hirdetésekről.

A német online hirdetési piac az utóbbi években rendre 10 százalékot meghaladó mértékben bővült. A digitális gazdaságban érdekelt cégek szövetségének (BVDW) adatai szerint tavaly összesen 6,47 milliárd eurót költöttek a hirdetők online reklámokra, ami 13 százalékos növekedés 2011-hez képest, és 21,8 százalék nagyságú szelet a teljes reklámtortából. Ezzel az internet a második legnagyobb reklámhordozó a televízió után. A BVDW előrejelzése alapján az idén várhatóan 7,18 milliárd eurót költenek online hirdetésekre, ami 11 százalékos növekedés.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • 4DSee #26
    Igen, Pl Soros és hasonló nyugati tőkések finanszíroztak kishazánkban weboldalakat. S persze ott voltak s vannak akik hobbiból hoznak létre tartalmat, de ezek amellett hogy szuper dolgok, nem lehet rájuk számítani, mert bármikor megszűnhetnek, bármikor kicsinálhatják őket, és tőke híján rengeteg forráshoz nem férnek hozzá ami pl egy valódi újsághoz szükségeltetik. Aztán Van az a kategória ami azért ingyenes mert épp indulóban van, de ez szintén nem fenntartható.

    Csak akkor kapsz szakmailag és tartalmilag is komoly újságírást vagy bármit a neten (a világban) ha az rendesen finanszírozott. Vagy szerinted lenne Audi A8 ha a kocsikat mindig is ingyen meg hobbiból fejlesztgették építgették volna?

    Elolvastam amit írtál, de talán te is elolvashatnád, ugyanis azzal hogy azt írod "hulladék", minősítesz. S amit te hulladéknak tartasz az lehet másnak jó vagy értékes. S ha egy kijelentés abból indul ki hogy szubjektíven minősítek valamit akkor az egy "nem létező" kijelentés.
    Épp ezért járnak sokan az általad hulladéknak tartott oldalakra mert ők nem tartják annak, vagyis a látogatásukkal szavaznak az adott oldal létezése mellett.
  • gforce9 #25
    Alapítványokból? támogatásokból? :) Te már ne is haragudj, de neteztél egyátalán 10-15 évvel ezelőtt? Sok oldal volt akkor is, bár közel sem ennyi mint ma, viszont amik voltak, azok jórésze kb önkéntes alapon csinálták. A minőség pedig fentebb volt a mai átlagnál. Mindezt úgy, hogy néhány fan összedobta a rávalót.

    "S szerinted azokra az oldalakra ha semmi szükség miért látogatják az emberek? Mert nyilván azért léteznek mert látogatják őket... "

    Én azt mondtam, hogy semmit nem vesztene senki, ha ezek a hulladék oldalak eltűnnének. Kéretik elolvasni amit írok, vagy inkább ne reagálj.
  • Gamecube86 #24
    Akkor sem Travianoznék ha ha látnám a reklámot, így pedig legalább nem idegesít a ratyi játék ratyi reklámja, ennyi.
  • llax #23
    A sok 21. századi, kizárólag reklámokból élő weboldal mottója lehetne:

    "kelts fel egy igényt és elégítsd ki"

    A kapitalista világ majd' minden területén működésre bírták a fenti modellt. De sok területen bukott már meg, majd indult újra jelentősen átalakulva.
  • llax #22
    A jelenleg használt hirdetési modelleknek szerintem nem sok van már hátra...

    1. A reklámok mennyisége és a tényleges vásárlóerő ellentétes irányban mozog. Utóbbi okai nem csak a "válság", hanem az is, hogy a tényleges vásárló erőt nem vagy alig jelentő rétegek is egyre nagyobb arányban használnak internetet. Elértéktelenednek az internetes reklámok, ez jó ideje látszik már a tarifákon is.

    2. Kapzsiság: Sok oldal üzemeltetője azt hiszi (a látottak alapján legalábbis erre következtetek), hogy ha 2x annyi reklámot tesz ki az oldalára, akkor majd lesz 2* annyi bevétele. Aztán eljutottunk oda, hogy több a reklám, mint a hasznos tartalom. Ez sok "jóérzésű" felhasználót vagy elvadít, vagy egyesek szerint a kicsit szemtelenebbek: blokkolót használnak.

    Sokan azt hiszik, hogy egy komplex szolgáltatásokat nyújtó, reklámokkal megtömött weboldal üzemeltetéséből majd jól meg lehet élni. Ez igaz is, meg nem is. Sok olyan profitra kihegyezett weboldalt látni, ami mellé nem kapcsolódik valamilyen kereskedelmi/szolgáltató/termelő tevékenység, az egyedüli bevétel kizárólag a reklám, illetve saját tartalmat alig mutatnak be... Maguk alatt vágják a fát és előbb-utóbb kidől az a fa...

    Egyre több, nem reklámból élő (főleg kereskedő) cég kezd cikkezni, tesztelni, fórumot létrehozni a weboldalán, egyre magasabb színvonalon: szerintem az övék a jövő.
  • Molnibalage #21
    A valóban értékes tartalmak egy része ingyen elérhető, mert az emberek saját és más örömére ingyen csinálják. A sok szennyet meg erősen megszűrné, ha fizetős tartalom lenne. Ez is egy módja az erőforrás spórolásnak. Kevesebb oldalal, kevesebb reklám, kevesebb szerver, kevesebb áramfogyasztás. Persze ez a hardvergyártónak szar, de mélységesen egyetértek azzal, hogy a Net nagy része szemét, egy könnyet sem hullajtanék érte, ha eltűnne...
  • 4DSee #20
    Akkoriban még alapítványok támogatásából és hasonlókból éltek meg ami átmeneti volt. S szerinted azokra az oldalakra ha semmi szükség miért látogatják az emberek? Mert nyilván azért léteznek mert látogatják őket...
  • gforce9 #19
    10-15 évvel ezelőtt, amikor még alig volt reklám a neten, akkor is voltak hírportálok és akkor is voltak tartalmas oldalak. Engem pl marhára nem érdekel, ha egy SG nem tud megélni, míg más oldalak meg tudnak érdekes módon. Itt lényegében a tartalom 90%-a reklám. Sok cikk is az. Ha neked ez így okés akkor nézegesd a reklámokat. Nekem megfelene az is ha weblapok 70%-a eltűnne, mert a legtöbb semmit sem csnál, csak valami szemét bulvártartalmat elédtol, úgymond kattintásfokozónak, telerakja az oldalt reklámmal, aztán elvan belőle. Ezek eltűnésével semmit sem veszít senki.
  • 4DSee #18
    Pl az adblock már rendelkezik olyan Whitelist-el amibe a weboldal tulajdonosai bekerülhetnek s így a kevésbé zavaró reklámjaik megjelennek a blokkoló ellenére is. Ez már egy egész jó megoldás szerintem.
  • 4DSee #17
    Kedves reklámot alapból kikapcsolók: Szerintetek az SG.hu miből tartja fenn magát????

    Szeretnél mindenhol ingyen olvasgatni, videót nézni, stb stb? S akik ezeket létrehozzák, elérhetővé teszik azok mégis miből éljenek?

    Én is rühellem a reklámokat, s valóban el kéne tüntetni a kifejezetten zavarókat, ez ügyben felelőssége van a reklámiparnak és a portáloknak is. De még jobban rühellem ha a "kedves fogyasztók" mindent ingyen akarnak s egy másodpercet se gondolkodnak el azon hogy a tartalmakat is emberek készítik, gyakran sok pénzből, s sokaknak ez az élete.