Berta Sándor

Új stratégiákat keresnek a médiacégek

Az okostelefonok és a táblagépek megjelenésével, s rendkívül gyors elterjedésével a szolgáltatók és a médiavállalatok komoly kihívás előtt állnak, hiszen megfelelő minőségű és mennyiségű mobil tartalommal kell előállniuk.

Egyre több felhasználó vásárol okostelefont és tábla PC-t, és ők szeretnének az új készülékekre optimalizált, kiváló minőségű zeneszámokat, videókat megtekinteni. Bár a helyzet ezen a területen egyre jobban javul, sajnos a médiacégek eltérő stratégiákat követnek. "Nem mindig világos, hogy mire asszociálunk, amikor kimondjuk a mobil szót. Az eszközökre, a felhasználás módjára vagy a platformokra gondolunk ilyenkor? A táblagépeket is ebbe a kategóriába soroljuk, holott különböző vizsgálatok azt mutatják, hogy általában otthon, az ágyunkban vagy a kanapénkon használjuk őket" - jelentette ki Oliver von Wersch, a Gruner und Jahr kiadó és médiacég egyik vezetője.


A médiatípusokra fordított reklámpénz és a fogyasztók által velük töltött idő torz: a nyomtatott sajtóban sok a reklám, feleslegesen, a mobillal sok időt töltünk, de reklámmentesen

"Az új technológiák rendkívül sok lehetőséget kínálnak. A reklámpénzek a felhasználókat késve követik, az előbbiek pedig még a klasszikus sajtóorgánumokra fordítódnak. De az új platformok miatt sem a televízióadók, sem a nyomtatott sajtóorgánumok nem veszítettek a népszerűségükből, a médiahasználat összességében nőtt" - nyilatkozta Sabine Harnach, a Kronen Zeitung képviselője. Szerinte egyelőre még kérdéses, hogy elegendő-e, ha az újságok és a kiadók az online, valamint a mobil szolgáltatásokon keresztül is elérhetővé teszik a kiadványaikat és a tartalmaikat, vagy mindenképpen kifejezetten mobil tartalmakat kell készíteniük? A legfontosabbnak az tűnik, hogy a felhasználók igényeinek próbáljanak megfelelni.

Joachim Feher, a Mediacom munkatársa szerint a piac szereplői jelenleg megpróbálják a hagyományos reklámokat a mobil területre átvinni, azonban az okostelefonok képernyői ezekhez az ajánlatokhoz túl kicsik. A mobiltelefonok nagyszerű marketingeszközök, de csak akkor, ha kihasználják a bennük rejlő egyedi lehetőségeket, ezért elsősorban a személyre szabott hirdetések jelenthetik a jövőt. Az emberek csak akkor figyelnek a reklámokra, ha azok fontosak, ha a tartalom és az egyéb dolgok passzolnak egymáshoz. Kiadótársának ellentmondva kiemelte, hogy kifejezetten mobil hirdetéseket kell készíteni, mert hosszú távon csak ez lehet kifizetődő, hatékony és eredményes.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gforce9 #1
    Eddig is mindenféle szarral teletöltött kütyüket árultak, mi újdonság kell még? Mégtöbb haszontanlan marhaság és probléma meg van oldva. Jaa, hogy az nem biztos hogy elég lesz? Hát talán ésszel kéne élni.