Gyurkity Péter
nVidia: a konzolokat is lepipálják a mobil chipek
Az nVidia azzal számol, hogy a következő generációs mobil processzorok már a jelenleg kapható hagyományos konzolokat is leelőzik majd a teljesítmény terén.
Nem is olyan régen még arról számolhattunk be, hogy a cég frissítette a Tegra vonal menetrendjét, eszerint pedig a Tegra 4 sorozatot jövőre a Logan, 2015-ben pedig a Parker kódnevű utódok váltják le, többek között az eggyel korábbi asztali generáció grafikus vezérlőire támaszkodva. Most azt is megtudhatjuk, hogy nagyjából mit is várnak ezen új fejlesztésektől. Tony Tamasi, a technológiáért és tartalomért felelős alelnök, ugyanis azt említette meg egy beszélgetésben, hogy a PlayStation 3 és az Xbox 360 ma már alig valamivel erősebbek a különböző hordozható eszközökben dolgozó mobil chipeknél, az erőviszonyok pedig hamarosan alapvető módon megváltoznak majd.
A következő generációs mobil fejlesztések mind puszta teljesítményben, mind pedig az elérhető lehetőségek terén felülmúlják majd a jelenlegi hagyományos konzolokat, vagyis innentől kezdve minden azon múlik majd, hogy a külső fejlesztők mennyire tudják kihasználni ezt. Tekintettel arra, hogy a PS3 és az Xbox 360 2006-ban, illetve egy évvel korábban jelentek meg, ma már tulajdonképpen elavult technológiának számítanak, kis túlzással csaknem a belépő szintű asztali PC-k rangjára szorultak vissza.
"A Tegra 5 gyorsabb lesz a PS3-nál"
Az még nem teljesen világos, hogy az nVidia vezetése pontosan melyik elkövetkező generációra gondol, ám ez minden bizonnyal az új útitervben is megemlített két fejlesztés valamelyike lesz, hiszen a számítások szerint a GPU terén "mindössze" a jelenleg elérhető teljesítmény megduplázására lenne szükség ehhez. A Tegra 5 (Logan) és a Kepler architektúrára épülő grafikus vezérlő párosa megadhatja a megfelelő lökést.
Megjegyzendő azonban, hogy a felhasználók nagy része egészen másként viszonyul hordozható eszközeihez, az egyes játékokkal például inkább perceket, mintsem órákat tölt el azon (ellenkező esetben valószínűleg le is törnének ujjaink), így nem egyértelmű, hogy a nagyobb teljesítmény azonnal a meglévő konzolok visszaszorulását hozza-e majd magával - különösen úgy nem, hogy már nagyjából elkészültek a konzolos utódok is.
Nem is olyan régen még arról számolhattunk be, hogy a cég frissítette a Tegra vonal menetrendjét, eszerint pedig a Tegra 4 sorozatot jövőre a Logan, 2015-ben pedig a Parker kódnevű utódok váltják le, többek között az eggyel korábbi asztali generáció grafikus vezérlőire támaszkodva. Most azt is megtudhatjuk, hogy nagyjából mit is várnak ezen új fejlesztésektől. Tony Tamasi, a technológiáért és tartalomért felelős alelnök, ugyanis azt említette meg egy beszélgetésben, hogy a PlayStation 3 és az Xbox 360 ma már alig valamivel erősebbek a különböző hordozható eszközökben dolgozó mobil chipeknél, az erőviszonyok pedig hamarosan alapvető módon megváltoznak majd.
A következő generációs mobil fejlesztések mind puszta teljesítményben, mind pedig az elérhető lehetőségek terén felülmúlják majd a jelenlegi hagyományos konzolokat, vagyis innentől kezdve minden azon múlik majd, hogy a külső fejlesztők mennyire tudják kihasználni ezt. Tekintettel arra, hogy a PS3 és az Xbox 360 2006-ban, illetve egy évvel korábban jelentek meg, ma már tulajdonképpen elavult technológiának számítanak, kis túlzással csaknem a belépő szintű asztali PC-k rangjára szorultak vissza.
"A Tegra 5 gyorsabb lesz a PS3-nál"
Az még nem teljesen világos, hogy az nVidia vezetése pontosan melyik elkövetkező generációra gondol, ám ez minden bizonnyal az új útitervben is megemlített két fejlesztés valamelyike lesz, hiszen a számítások szerint a GPU terén "mindössze" a jelenleg elérhető teljesítmény megduplázására lenne szükség ehhez. A Tegra 5 (Logan) és a Kepler architektúrára épülő grafikus vezérlő párosa megadhatja a megfelelő lökést.
Megjegyzendő azonban, hogy a felhasználók nagy része egészen másként viszonyul hordozható eszközeihez, az egyes játékokkal például inkább perceket, mintsem órákat tölt el azon (ellenkező esetben valószínűleg le is törnének ujjaink), így nem egyértelmű, hogy a nagyobb teljesítmény azonnal a meglévő konzolok visszaszorulását hozza-e majd magával - különösen úgy nem, hogy már nagyjából elkészültek a konzolos utódok is.