Berta Sándor

A Windows RT nem használja ki a Tegra 3-ban rejlő lehetőségeket

A Windows 8 kifejezetten táblagépekre szánt változata még nem igazán nevezhető kiforrottnak. Ezt támasztja alá, hogy többek között nem teljesen kompatibilis a Tegra 3 chippel.

A MobileTechWorld nevű oldal az Nvidia dokumentumaira hivatkozva azt írta, hogy a Tegra 3 úgynevezett 4-Plus-1 architektúrájában rejlő potenciál nem használható ki teljes mértékben a Windows RT alatt. Mindez azt eredményezi, hogy a Tegra3 chippel szerelt Windows RT-s eszközök nem dolgoznak annyira hatékonyan, mint az Androidot futtató társaik.

Aa tavaly novemberben bejelentett Tegra 3 öt processzormagot tartalmaz, ezek közül négy a számításigényes feladatokat hajtja végre, az ötödik pedig akkor lép működésbe, amikor nincs nagy szükség kiemelkedő teljesítményre, ezzel együtt kikapcsol a másik négy, energiatakarékos módba kapcsolva az adott készüléket. A chipbe integrálták a 12 magos grafikus vezérlőt is. Az Nvidia megoldására épül az Asus Transformer Prime mellett az Asus Padfone, a Surface és az Asus Vivo Tab RT is.


A Windows RT kizárólag a Tegra 3 négy magját használja, az ötödiket egyáltalán nem, ezzel pedig a chipre épülő termékek pont annak a lehetőségét veszítik el, hogy keveset fogyasszanak. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy még az Nvidia oldalán is az szerepel, hogy az ötödik mag támogatása még "fejlesztés alatt" van.

A gyártó honlapján kiderül az is, hogy míg az Android alatt a maximális órajel 1,6 GHz lehet, addig a Windows RT-nél csupán 1,3 GHz. Elméletileg a Windows RT alatt is lehetőség lenne az 1,6 GHz-es órajel folyamatos használatára, de akkor az üzemidő nagyon lecsökkenhetne. Az órajel-korlátozás célja pedig pont a fogyasztás csökkentése és az ezzel párhuzamosan az üzemidő meghosszabbítása. Ezzel megfelelő egyensúly teremthető meg. A témában egyébként eddig sem a Microsoft, sem az Nvidia részéről nem nyilatkozott senki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Vol Jin #5
    Eleve jogi akadálya is lehet, hogy nem írhat rá optimális drivert.
  • asgh #4
    Ez a Windows üzleti modell sara, amikor az OS és a hardver gyártó egymásra mutogat, a rendszer meg csak nem akar működni.
    Ehhez képest az iOS-nél a hardver és az OS fejlesztése egy kézben van, a droid meg nyílt, így mindenki úgy optimalizálja a hardveréhez, ahogy akarja. Aztán persze vagy ad ki javítást az apple vagy nem, vagy optimalizálják a gyártók a droidot vagy nem, de nincs alibizés, hogy kinek a hibájából mi nem működik.
  • mousee #3
    Félelmetes, hogy mennyire pánikol az MS. Kapkod, hibát hibára halmoz (lefagyó, újrainduló win8-as telók, semmiben eltűnő, beígért winphone 7.* frissítések, Win7 SP1-ből kimaradt böngészőválasztócucc, erőltetett metro).

    Tény, hogy ez az nvidia sara (is), de ettől függetlenül nem árott volna az MS-nek egyeztetnie az nv-vel, hogy hahó, kéne egy driver az RT nevezetű szörnyecskére. Mobil téren az MS nem építhet arra, hogy csak az ő megoldását lehet használni, és a gyártó rákényszerül a driver megírására, épp ellenkezőleg, mivel az RT perpill hibahatáron mozog, a gyártók olyan nagy ívben sz@rnak rá, mint desktop rendszereknél a linuxra.

    Visszatérve egy picit az elejére:
    Tényleg ennyire zsugorodni látszik a PC piac, hogy az MS-t ilyen kapkodásra, és fejetlenségre készeríti?
  • zola2000 #2
    Ez mindkettejük sara.
  • Vol Jin #1
    A Windows RT egy operációs rendszer, a Tegra-3 meg egy hardver. Az operációs rendszer gyártójának az a feladata, hogy fusson az OS a szabványos hardvereken, a hardvergyártónak meg az, hogy megfelelő drivereket is készítsen a portékáihoz, hogy azok optimálisan futtassák az operációs rendszereket.

    Szóval ez az NVidia sara.