Gyurkity Péter

Bemutatkozott a Tegra 4

Az nVidia hivatalos bemutatón rántotta le a leplet saját negyedik generációs mobil processzoráról, amelynél a nagyobb sebességére, illetve a gyors képalkotásra helyezték a hangsúlyt.

Karácsony előtt néhány nappal mi is beszámoltunk a kiszivárgott hírről, amelyben az új Tegra 4 fontosabb részleteit boncolgatták a jól értesültek, ezek pedig mind valódinak, helyesnek bizonyultak. A cég egy újabb 4+1 magos fejlesztést mutatott be, amely azonban a korábbinál egyértelműen nagyobb teljesítményt nyújt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A rendezvényen a cég bemutatta saját konzolját, valamint felhő-platformját, amelynek révén a játékok is központi szervereken futnának, hogy saját készülékünkön csak a végeredményt kapjuk meg. Itt azonban a mobil chipre koncentrálunk, ez pedig legalább olyan nagy visszhangot fog kiváltani a partnerek és riválisok részéről, mint az előbbi kettő projekt. A Tegra 4 az első négymagos Cortex-A15 chip, ez elődjéhez hasonlóan egy ötödik egységet tartogat az alacsony fogyasztást kívánó pillanatokra, ám nemcsak ezzel, hanem az új GeForce grafikus vezérlő és annak 72 feldolgozóegysége révén is nagyobb teljesítményt kínál.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A HDR (high dynamic range) fotózás szintén gyorsul, itt az nVidia Computational Photography Engine révén két kép készül, ezek kombinálásával kapjuk meg a HDR fotót, amely mindössze 0,2 másodperc alatt elkészül. A videók esetében szintén elérhető a megoldás, bár a bemutatón egyértelműen az általános sebességre helyezték a hangsúlyt, egy ikermagos Cortex-A15 chippel felszerelt Nexus 10 táblával versenyeztetve az új megoldást. A Tegra 4 egyértelműen gyorsabbnak bizonyult, itt egyedül az integrált LTE modem hiányzik, amelyet egyelőre egy külső példány helyettesít, ez pedig némileg növeli a fogyasztást.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A rendezvényen egy Windows táblát is látni lehetett, azonban az előadó szerint azon androidos app futott - az ellentmondás ellenére számíthatunk arra, hogy Windows RT alatt is fut majd a Tegra 4.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tomcsa4 #15
    Ebben igaza van NEXUS6-nak. Még a nálunk jóval fejlettebb kiépítésû Dél-Koreában is vállalhatatlan a mai napig. Ráadásul a magyar szolgáltatók trükköznek a sávszéllel, ugyanis a video streaminget direkt lefojtják, a játékokat detto. Evvel küszöbölik ki a terheltséget (meg a user úgyse veszi észre).
  • NEXUS6 #14
    Cloud gaming? Ja, ezt mondták anno a PS3 bemutatása elött is, csak anno úgy hivták hogy grid teknolódzsi, aztán még se jött össze.

    Jól hangzik ez, csak éppen az a feltétele, hogy ne legyen nagyobb lag, mint egy asztali rendszer belső buszán. Szerinted a mai net erre képes?
  • Laza #13
    Egyébként most nézem, hogy az egyik képen ha jól látom Trine 2-t játszanak cloud gaming szerveren :)
  • Laza #12
    Valószínűleg ugyanazok a multiplatform címek, mint minden másra, új AAA címeket senki sem fog külön erre írni .... de portolni bármit :)

    Egyébként ha cloud gaming lesz, akkor konkrétan semmi köze nincs ahhoz, hogy a kezedben lévő eszközön milyen rendszer fut, mivel a játék a szolgáltató szerverein lesznek renderelve, azaz lehet az PC-s játék, konzolos játék, bármilyen ... a Te masinád csak az inputot és a beérkező videó streamet kezeli.

    Igazából ebben rejlik a cloud gaming ereje, hogy kvázi azt játszol amit csak akarsz, megszűnnek a plaform különbségek. Persze ez csak akkor működik, ha a szolgáltató technológiája alkalmas erre. Valószínűleg a PC-s játékok futtatására biztosan alkalmas lesz, hiszen az nem újdonság (pl OnLive).
  • Laza #11
    Ja, és ennyi erővel a Steam is cloud gaming lenne, nem pedig digitális disztribúciós platform ........
  • Laza #10
    Az mitől is lenne cloud gaming? Semmitől, ugyanis a játék feldolgozása a Te gépeden zajlik, online tárhelyről csak a programszeletet veszed, mindent a Te géped és videókártyád számol.

    A cloud gamingnál viszont a játékok a szolgáltató szerverén futnak, és onnan csak a renderelt kép jön hozzád ... kvázi mint egy videó stream. Éppen ezért pl ehhez már elég egy olyan videókártya, amivel az adott videó streamet meg tudod jeleníteni, minden egyéb a sávszélességen, a válaszidőn és a technológián múlik.

    Mikor a Square Enix elindította a böngészőből futtatható játékait, azt is mindenki cloud gamingnak hírezte, mikor semmivel sem több, mint egy böngészőből futó flash játék ... konkrétan a böngésző letölti az aktuális pályát (pl Hitman-ben kb 100MB), majd a géped erőforrásaival futtaja. Hát ez minden, csak nem cloud gaming ... egyszerű böngészős játék, ahol csak a játék fájljai vannak tárolva a 'felhőben' (ez is milyen hülyeség, mert akkor minden adat, ami a világhálón van, az egyben a felhőben van .. és volt már 10+ évvel ezelőtt is).

    De a normális cloud szolgáltatásoknál alap, hogy a szolgáltató szervereinek erőforrásait használod, és a Te erőforrásaidból csak az input és a végeredmény megjelenítése megy.
  • qrd0xQSt2rdvnu #9
    Az Android nem korlátozódik a multitouch mobil képernyőkre. Szépen működik az akár csak billentyűzettel is, még normál pc-re is felrakhatod az Androidot és például tudod vele böngészni az internetet, kezelni a névjegyzékedet stb.
  • NEXUS6 #8
    Kérdés ki vesz ilyen kanzolt, amikor gyak Androidos alkalmazásokat (értsd telóra készült programokat) futtat.

    A telón nincs billentyűzet, így problémás lehet, hogy mennyire kezelik a progik a kontrollert, illetve az erre írt progik az érintőképernyőt, mert valszeg mobilban is felbukkannak a T4 csipek azért.

    Egy konzol soha nem csak a egy jó hw-ről szólt, hanem 1st party stúdiók által kifejlesztett exkluzív anyagokról is. Mario, Uncharted, Halo, akármi.
    Na most itt milyen ütős címek jönnek, amiért érdemes lesz ezt és semmi mást megvenni?
    Talán csak nem egy PS1 emulátor?
  • AgentKis #7
    Kérdés, hogy az új atom ellen mire képes.
  • AgentKis #6
    "az ellentmondás ellenére számíthatunk arra, hogy Windows RT alatt is fut majd a Tegra 4."
    Ellentmondás nélkül helyesen: "Számíthatunk arra, hogy Tegra 4-en is fut majd a Windows RT."
    Mert nem a CPU fut a programon, hanem program fut a CPU-n.