Berta Sándor
Mobil fizetésben a PayPal a mérce
Ugyan számos cég szeretne olyan sikereket elérni, mint a PayPal, azonban még mindig a mobil fizetést forradalmasító cég számít a piac meghatározó szereplőjének, s ez egy ideig biztosan így is marad.
"Az elmúlt hónapokban a termékeinkkel és a szolgáltatásainkkal kapcsolatos eddigi kilenc különböző termékcsoportot összevontuk. Tervező-, mérnök- és termékmenedzser-csapataink tagjai együtt dolgoznak és ezáltal a termékeinket hamarabb piacra dobhatjuk. Az elmúlt esztendő utolsó negyedévében ötmillió új ügyfelet szereztünk. A technikában és az innovációban egyaránt az a szép, hogy egyre gyorsabban fejlődik: az Apple öt esztendővel ezelőtt vezette be az iPhone készülékét, és akkor még senki sem tudta elképzelni, hogy megjelenése milyen hatást fog kiváltani. Úgy hiszem, hogy a következő öt éven belül a vásárlások helyszínén több újdonsággal fogunk találkozni, mint az elmúlt három évtizedben összesen. Például egy benzinkúton hamarosan lehetőség lesz arra, hogy valaki a mobiltelefonja segítségével bejelentkezzen a rendszerbe, kiválassza, hogy melyik kútról akar tankolni és fizessen. Ezek a tapasztalatok lépésenként egyre jobbak lesznek, így az emberek fokozatosan megváltoztatják majd a szokásaikat" - emelte ki David Marcus, a PayPal elnöke.
Az üzletember kiemelte, hogy az ő szemszögükből a mobil fizetés területén már bekövetkezett az áttörés. Tavaly 14 milliárd dollár értékben bonyolítottak mobil tranzakciókat, míg 2011-ben ez az összeg még csak 3,9 milliárd dollár volt. 2012-ben 692 millió átutalást és 123 millió aktív PayPal-fiókot regisztráltak. David Marcus szerint az online, a mobil és az offline közötti határok fokozatosan kezdenek elmosódni. A mobil internet teljesen megváltoztatta a dolgokat és hiszik, hogy a fogyasztó már nem csak egy meghatározott helyszínen akar majd fizetni, hanem bárhol az üzletben. Az Apple márkaboltjaiban már lehetőség van arra, hogy a vásárlók leolvastassák az adott termék vonalkódját, majd távozzanak. Nem kell várni a pénztárnál.
"Úgy gondolom, hogy a készpénz kihalásra van ítélve, már csak az a kérdés, hogy ez mikor következik be. De abban a pillanatban, amikor a szimpla fizetési folyamatok eltűnnek és az emberek a mobil fizetési megoldásokkal gyorsabban hozzájuthatnak ahhoz, amit akarnak, akkor a készpénznek búcsút is inthetünk. Mindenütt lesz szélessávú internetelérés és már napjainkban is vannak olyan akkumulátorok, amelyek egy feltöltéssel akár egy hétig is bírják. Éppen ezért hiszek abban, hogy ezek a dolgok nem fognak nehézségeket jelenteni" - szögezte le végül David Marcus.
A 2012-es Fekete Pénteken az amerikaiak több mint 1 milliárd dollárt költöttek online piactereken és webshopokban, ezzel minden idők legnagyobb napi forgalmát generálták az online pénzügyi szolgáltató rendszerén keresztül. A vállalat a 2011-es Fekete Péntekhez viszonyítva 173 százalékos növekedést regisztrált a mobiltelefonos fizetések terén. Ezt követően a PayPal tavaly decemberben a mobiltelefonos feltöltő kártyához hasonló megoldást vezetett be.
"Az elmúlt hónapokban a termékeinkkel és a szolgáltatásainkkal kapcsolatos eddigi kilenc különböző termékcsoportot összevontuk. Tervező-, mérnök- és termékmenedzser-csapataink tagjai együtt dolgoznak és ezáltal a termékeinket hamarabb piacra dobhatjuk. Az elmúlt esztendő utolsó negyedévében ötmillió új ügyfelet szereztünk. A technikában és az innovációban egyaránt az a szép, hogy egyre gyorsabban fejlődik: az Apple öt esztendővel ezelőtt vezette be az iPhone készülékét, és akkor még senki sem tudta elképzelni, hogy megjelenése milyen hatást fog kiváltani. Úgy hiszem, hogy a következő öt éven belül a vásárlások helyszínén több újdonsággal fogunk találkozni, mint az elmúlt három évtizedben összesen. Például egy benzinkúton hamarosan lehetőség lesz arra, hogy valaki a mobiltelefonja segítségével bejelentkezzen a rendszerbe, kiválassza, hogy melyik kútról akar tankolni és fizessen. Ezek a tapasztalatok lépésenként egyre jobbak lesznek, így az emberek fokozatosan megváltoztatják majd a szokásaikat" - emelte ki David Marcus, a PayPal elnöke.
Az üzletember kiemelte, hogy az ő szemszögükből a mobil fizetés területén már bekövetkezett az áttörés. Tavaly 14 milliárd dollár értékben bonyolítottak mobil tranzakciókat, míg 2011-ben ez az összeg még csak 3,9 milliárd dollár volt. 2012-ben 692 millió átutalást és 123 millió aktív PayPal-fiókot regisztráltak. David Marcus szerint az online, a mobil és az offline közötti határok fokozatosan kezdenek elmosódni. A mobil internet teljesen megváltoztatta a dolgokat és hiszik, hogy a fogyasztó már nem csak egy meghatározott helyszínen akar majd fizetni, hanem bárhol az üzletben. Az Apple márkaboltjaiban már lehetőség van arra, hogy a vásárlók leolvastassák az adott termék vonalkódját, majd távozzanak. Nem kell várni a pénztárnál.
"Úgy gondolom, hogy a készpénz kihalásra van ítélve, már csak az a kérdés, hogy ez mikor következik be. De abban a pillanatban, amikor a szimpla fizetési folyamatok eltűnnek és az emberek a mobil fizetési megoldásokkal gyorsabban hozzájuthatnak ahhoz, amit akarnak, akkor a készpénznek búcsút is inthetünk. Mindenütt lesz szélessávú internetelérés és már napjainkban is vannak olyan akkumulátorok, amelyek egy feltöltéssel akár egy hétig is bírják. Éppen ezért hiszek abban, hogy ezek a dolgok nem fognak nehézségeket jelenteni" - szögezte le végül David Marcus.
A 2012-es Fekete Pénteken az amerikaiak több mint 1 milliárd dollárt költöttek online piactereken és webshopokban, ezzel minden idők legnagyobb napi forgalmát generálták az online pénzügyi szolgáltató rendszerén keresztül. A vállalat a 2011-es Fekete Péntekhez viszonyítva 173 százalékos növekedést regisztrált a mobiltelefonos fizetések terén. Ezt követően a PayPal tavaly decemberben a mobiltelefonos feltöltő kártyához hasonló megoldást vezetett be.