SG.hu
Megduplázta bevételét a XAPT szoftverfejlesztő
Hatalmas sikert könyvelhetett el egy magyar szoftverfejlesztő cég: munkagépekhez kifejlesztett speciális ügyviteli rendszere egy jelentős tendert nyert meg az SAP-t megelőzve.
Nagy megrendelésnek örülhet az XAPT, egy teljesen magyar tulajdonban lévő középvállalat, mivel Microsoft Dynamics alapokon dolgozó vállalatirányítási megoldásukkal egy több tízmillió dolláros tenderen lettek győztesek. A cégnek öt országban van leányvállalata, kettőben, az USA-ban és Kanadában régóta jelen vannak, idén pedig nemrég alapítottak egy ausztrál és egy román leányvállalatot. Létszámuk 170 fő, ennek túlnyomó része Magyarországon van, a többi USA-ban, a maradék három hely pedig csak egy-két emberből áll. Magyarországon régóta piacvezetők, bizonyos iparági területeken ők számítanak a legnagyobb Microsoft partnernek a világon. Dolgoztak már egyébként Vietnámban és Szudánban, idén Libanonban és Jordániában vannak projektjeik. Fő profiljuk a Caterpillar kereskedők rendszereinek kiszolgálása, most 8500 körüli egyidejű felhasználójuk van.
A most megnyert tender a Microsoft történetének legnagyobb ERP üzlete. Közbeszerzési eljárás keretében bonyolította le egy malajziai állami tulajdonban lévő cég, a Hastings Deering, amelynek hat üzletága közül az egyik, egy 3 milliárd dolláros éves forgalmú Caterpillar kereskedő szerette volna megújítani ügyviteli rendszerét. A helyzet bonyolultságát az adta, hogy az 1921 óta létező ausztrál leánycég a Brisbane-ben lévő központon túl még 10 országban van jelen a térségben (Kína, Malajzia, Szingapúr, illetve több óceániai szigetország). A három évre tervezett projekt tízezer felhasználót szolgál majd ki.
A Hastings Deering most több száz rendszert használ, ezek lesznek kiváltva egyetleneggyel, a Dynamics AX szoftverrel, illetve a cég vertikális iparági megoldásával. Eredetileg három céget hívtak meg a közbeszerzésre, melyek közül a legnagyobb konkurens SAP-t azért tudták megverni mert az XAPT megoldása nagyon erre a területre van specializálva. 2004 óta foglalkoznak ilyen megoldásokkal, kiválóan ismerik a Caterpillar működését a kisebb cégektől a nagyvállalatokig bezárólag. Olyan interfészekkel tudnak kapcsolódni a munkagép gyártó központi szervereire, amelyekkel mások nem rendelkeznek.
A rendszer másik nagy előnye egyben a hátránya is: akkor lehet kihasználni, ha egy cég a vállalatirányítási rendszerét, a logisztikai rendszerét és a raktárkezelését egyszerre akarja megújítani, mert így egységes, kompakt megoldást tudnak kínálni. Ugyan próbálták korábban szétválasztani ezeket a részeket, és csak önmagában egyesével értékesíteni azokat de ezzel pont a legfőbb versenyelőnyüket veszítették el, és olyan konkurensekkel kellett volna felvenniük a küzdelmet akik csak azt az adott részt csinálják, ilyenből pedig mindegyik szegmensben nagyon sok van.
Mindezek ellenére Ambrus Zsolt, az XAPT Hungary ügyvezető igazgatójának elmondása szerint a projekt megnyerése nem volt egyszerű: a munkatársak többszöri utazásán, kinti ügyvédi irodák megbízásán és jogi tanácsadáson túl bemutatókat is kellett tartaniuk az ügyfél különböző helyekről meghívott csapatainak külön szekciókban. Szerzői jogi kérdések is bonyolították a dolgot, mert ugyan az alaprendszer a cég tulajdona, de a később létrejövő új alkotásokról is meg kellett egyezni, azok felhasználási jogait tisztázni.
Ráadásul a Microsoftnak is volt befolyása arra, hogy egyáltalán ki indulhatott a tenderen, de egyértelmű volt, hogy őket választják, hiszen meglévő 2000 partnerükből nincs más olyan szereplő, akinek erre a célra specializált fejlesztése lenne. A vezetők azt is kiemelték, hogy a Microsoftnak az XAPT nem egy távoli magyar valaki, hanem egy erős amerikai jelenléttel bíró cég, amely 2006-ban kapta meg először a globális év partnere díjat, majd utána 2011-ben ismét örülhettek ennek. A cég magyarországi tudás- és fejlesztési központtal működik, alkalmazottaik 65 százaléka idén csatlakozott hozzájuk, sokat a külföldi projektek miatt vettek fel. Éppen ezért a hazai iroda az elmúlt fél évben oktatóközponttá is alakult, ahol az újoncok képzése 6 hetes turnusokban zajlik. Magyarországon kb. 130 fejlesztőjük van, de részben az új projektek (pl. mobilos fejlesztés) miatt tovább kell bővíteniük.
A cég tavalyi éves árbevételét idén megduplázták, ami esetleg még több is lehet, ha az év hátralévő részében még lezárnak egy nagyobb ügyletet, de várhatóan minimum 25 millió euró lesz a csoport árbevétele. Nyereséghányaduk 18-20% között mozog, a jövőre várható eredményükre pedig 38 millió eurót, azaz mostani árfolyamon 11 milliárd forintot említettek. A sajtótájékoztató témája, a három éves projekt nagy eredménye még csak ezután jön.
Dr. Schvarcz Zoltán elmondta, hogy a Microsoft vállalatirányítási információs rendszere elért egy olyan szintre, amivel már bele lehet vágni ekkora projektekbe, és mostantól már komoly kihívói lehetnek az SAP-nak. A cég a középvállalati piacon mozog, amit stabilabbnak tartanak a nagyvállalatokénál. Kilátásaikat ellentmondásosnak tartják a magyar piacon, nehezebben adnak el mint 5-10 évvel ezelőtt, de úgy látják vannak sikeres cégek, van stabil kereslet, és a válságnak "köszönhetően" korábbi versenytársaik jelentős része eltűnt a piacról, elsősorban azok, melyek nem fő foglalkozásként tekintettek arra, hogy ERP rendszerekkel foglalkozzanak. A CRM piacon nagyon erős érdeklődést látnak, mivel a cégek előre menekülnek, új értékesítés irányítási rendszereket vezetnek be, és meglepően sokszor sikerül egyszerre ERP + CRM rendszert is értékesíteniük.
Egyébként az ő rendszerük szolgálja ki Románia piacvezető autóalkatrész csoportját, az Autonetet, ahol félmillió terméket kezelnek. Ennél a nagy fegyvertény az, hogy integrálva van a vállalatirányítási és logisztikai rendszer van a hozzá kapcsolt mobilalkalmazásokkal együtt (500 egyidejű felhasználó 200 mobil eszközzel). Terveik szerint bővítik a román leányvállalatot és megkezdik az onnan való működést is, mert ugyan van már ott 8-10 partnerük, de azokat most Magyarországról szolgálják ki. Nemzetközi viszonylatban nem zárják ki a terjeszkedést, akár felvásárláslások útján. Három fő ok miatt akarnak bővülni, egyrészt a kapacitás növelése miatt, másrészt a porfolió bővítése céljából, harmadrészt bővíteni akarják a földrajzi lefedettséget, és Ázsiában erősítenék a jelenlétüket. Szándékukban áll a felgyűlt tapasztalatokat átvinni más területekre, más márkákra.
Nagy megrendelésnek örülhet az XAPT, egy teljesen magyar tulajdonban lévő középvállalat, mivel Microsoft Dynamics alapokon dolgozó vállalatirányítási megoldásukkal egy több tízmillió dolláros tenderen lettek győztesek. A cégnek öt országban van leányvállalata, kettőben, az USA-ban és Kanadában régóta jelen vannak, idén pedig nemrég alapítottak egy ausztrál és egy román leányvállalatot. Létszámuk 170 fő, ennek túlnyomó része Magyarországon van, a többi USA-ban, a maradék három hely pedig csak egy-két emberből áll. Magyarországon régóta piacvezetők, bizonyos iparági területeken ők számítanak a legnagyobb Microsoft partnernek a világon. Dolgoztak már egyébként Vietnámban és Szudánban, idén Libanonban és Jordániában vannak projektjeik. Fő profiljuk a Caterpillar kereskedők rendszereinek kiszolgálása, most 8500 körüli egyidejű felhasználójuk van.
A most megnyert tender a Microsoft történetének legnagyobb ERP üzlete. Közbeszerzési eljárás keretében bonyolította le egy malajziai állami tulajdonban lévő cég, a Hastings Deering, amelynek hat üzletága közül az egyik, egy 3 milliárd dolláros éves forgalmú Caterpillar kereskedő szerette volna megújítani ügyviteli rendszerét. A helyzet bonyolultságát az adta, hogy az 1921 óta létező ausztrál leánycég a Brisbane-ben lévő központon túl még 10 országban van jelen a térségben (Kína, Malajzia, Szingapúr, illetve több óceániai szigetország). A három évre tervezett projekt tízezer felhasználót szolgál majd ki.
A Hastings Deering most több száz rendszert használ, ezek lesznek kiváltva egyetleneggyel, a Dynamics AX szoftverrel, illetve a cég vertikális iparági megoldásával. Eredetileg három céget hívtak meg a közbeszerzésre, melyek közül a legnagyobb konkurens SAP-t azért tudták megverni mert az XAPT megoldása nagyon erre a területre van specializálva. 2004 óta foglalkoznak ilyen megoldásokkal, kiválóan ismerik a Caterpillar működését a kisebb cégektől a nagyvállalatokig bezárólag. Olyan interfészekkel tudnak kapcsolódni a munkagép gyártó központi szervereire, amelyekkel mások nem rendelkeznek.
A rendszer másik nagy előnye egyben a hátránya is: akkor lehet kihasználni, ha egy cég a vállalatirányítási rendszerét, a logisztikai rendszerét és a raktárkezelését egyszerre akarja megújítani, mert így egységes, kompakt megoldást tudnak kínálni. Ugyan próbálták korábban szétválasztani ezeket a részeket, és csak önmagában egyesével értékesíteni azokat de ezzel pont a legfőbb versenyelőnyüket veszítették el, és olyan konkurensekkel kellett volna felvenniük a küzdelmet akik csak azt az adott részt csinálják, ilyenből pedig mindegyik szegmensben nagyon sok van.
Mindezek ellenére Ambrus Zsolt, az XAPT Hungary ügyvezető igazgatójának elmondása szerint a projekt megnyerése nem volt egyszerű: a munkatársak többszöri utazásán, kinti ügyvédi irodák megbízásán és jogi tanácsadáson túl bemutatókat is kellett tartaniuk az ügyfél különböző helyekről meghívott csapatainak külön szekciókban. Szerzői jogi kérdések is bonyolították a dolgot, mert ugyan az alaprendszer a cég tulajdona, de a később létrejövő új alkotásokról is meg kellett egyezni, azok felhasználási jogait tisztázni.
Ráadásul a Microsoftnak is volt befolyása arra, hogy egyáltalán ki indulhatott a tenderen, de egyértelmű volt, hogy őket választják, hiszen meglévő 2000 partnerükből nincs más olyan szereplő, akinek erre a célra specializált fejlesztése lenne. A vezetők azt is kiemelték, hogy a Microsoftnak az XAPT nem egy távoli magyar valaki, hanem egy erős amerikai jelenléttel bíró cég, amely 2006-ban kapta meg először a globális év partnere díjat, majd utána 2011-ben ismét örülhettek ennek. A cég magyarországi tudás- és fejlesztési központtal működik, alkalmazottaik 65 százaléka idén csatlakozott hozzájuk, sokat a külföldi projektek miatt vettek fel. Éppen ezért a hazai iroda az elmúlt fél évben oktatóközponttá is alakult, ahol az újoncok képzése 6 hetes turnusokban zajlik. Magyarországon kb. 130 fejlesztőjük van, de részben az új projektek (pl. mobilos fejlesztés) miatt tovább kell bővíteniük.
A cég tavalyi éves árbevételét idén megduplázták, ami esetleg még több is lehet, ha az év hátralévő részében még lezárnak egy nagyobb ügyletet, de várhatóan minimum 25 millió euró lesz a csoport árbevétele. Nyereséghányaduk 18-20% között mozog, a jövőre várható eredményükre pedig 38 millió eurót, azaz mostani árfolyamon 11 milliárd forintot említettek. A sajtótájékoztató témája, a három éves projekt nagy eredménye még csak ezután jön.
Dr. Schvarcz Zoltán elmondta, hogy a Microsoft vállalatirányítási információs rendszere elért egy olyan szintre, amivel már bele lehet vágni ekkora projektekbe, és mostantól már komoly kihívói lehetnek az SAP-nak. A cég a középvállalati piacon mozog, amit stabilabbnak tartanak a nagyvállalatokénál. Kilátásaikat ellentmondásosnak tartják a magyar piacon, nehezebben adnak el mint 5-10 évvel ezelőtt, de úgy látják vannak sikeres cégek, van stabil kereslet, és a válságnak "köszönhetően" korábbi versenytársaik jelentős része eltűnt a piacról, elsősorban azok, melyek nem fő foglalkozásként tekintettek arra, hogy ERP rendszerekkel foglalkozzanak. A CRM piacon nagyon erős érdeklődést látnak, mivel a cégek előre menekülnek, új értékesítés irányítási rendszereket vezetnek be, és meglepően sokszor sikerül egyszerre ERP + CRM rendszert is értékesíteniük.
Egyébként az ő rendszerük szolgálja ki Románia piacvezető autóalkatrész csoportját, az Autonetet, ahol félmillió terméket kezelnek. Ennél a nagy fegyvertény az, hogy integrálva van a vállalatirányítási és logisztikai rendszer van a hozzá kapcsolt mobilalkalmazásokkal együtt (500 egyidejű felhasználó 200 mobil eszközzel). Terveik szerint bővítik a román leányvállalatot és megkezdik az onnan való működést is, mert ugyan van már ott 8-10 partnerük, de azokat most Magyarországról szolgálják ki. Nemzetközi viszonylatban nem zárják ki a terjeszkedést, akár felvásárláslások útján. Három fő ok miatt akarnak bővülni, egyrészt a kapacitás növelése miatt, másrészt a porfolió bővítése céljából, harmadrészt bővíteni akarják a földrajzi lefedettséget, és Ázsiában erősítenék a jelenlétüket. Szándékukban áll a felgyűlt tapasztalatokat átvinni más területekre, más márkákra.