Berta Sándor

3D-ben láthatók a városok jellemzői

A Fraunhofer Társaság egy olyan szoftvert fejlesztett ki, amely képes gyorsan tájékoztatni a felhasználókat és a várostervezőket a változásokról, például a zajszint, a forgalom vagy a porkoncentráció alakulásáról, esetleges növekedéséről.

3D-s program könnyítheti meg a jövőben a lakók és a várostervezők életét. A Fraunhofer Társaság által megalkotott program lehetővé teszi, hogy bárki virtuális sétát tehessen egy településen, s emellett zöld, sárga és piros pontokkal nyújt tájékoztatást a különböző adatokról. Így azonnal felismerhető, hogy egy város mely kerületeiben milyen környezeti terhelések vannak, illetve várhatók, továbbá megtudható, hogy az emberek általában milyen irányba közlekednek. Azonnal lemodellezhető, hogy egy új autópálya vagy egy módosított repülési útvonal milyen hatással van egy kerület életére és légszennyezési értékeire. Eddig a térinformatikusok ilyen célokra 2D-s szimulációs modelleket használtak, amelyek azonban számos hiányosságal küzdenek ezen a téren.


Az egyes adatpontok egymástól való távolsága tetszés szerint beállítható. Az információk megtekintéséhez a fejlesztők szerint nincs szükség 3D-s szemüvegre, ugyanakkor a használata ajánlott. A felhasználók maguk döntik el, hogy miként jelenjenek meg az adatok. Lehetőség van az illető pontos helyzetének meghatározására, az egyes utcákra és területekre való nagyításra. "A szimulációkhoz szabványos programokat alkalmaztunk. Az volt kihívás, hogy a különböző eredményeket megfelelően jelenítsük meg" - jelentette ki Roland Blach részlegvezető, a fejlesztők egyike.

Az új szoftvernek köszönhetően megállapítható, hogy a rendkívül halknak tartott elektromos autóknak is van zajterhelésük, amik körülbelül 30 kilométer/órás sebességtől észrevehető, de 50 kilométere/órás sebességtől kifejezetten hangossá válnak. "Jelenleg semmilyen jelentős különbséget nem látunk a benzines és az elektromos járművek zajszintje között" - jegyezte meg Blach. A 3D-s térkép egyébként csupán egyike azoknak az eszközöknek, amiket a német szakemberek a Virtual Cityscapes projekt keretében fejlesztettek ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #3
    Vagy az idióta kis robogós hülyegyerekekről akik egy 50m-es szakaszra fullra pörgetik a motort, és reménykednek hogy az őrült kerékpáros (pl én)nem előzi be őket. :D

    nagyobb a zajuk mint a gyorsulásuk, de kemények :D
  • sanyicks #2
    A belsőégésű az lebeg akkor már, azoknak nincs kerekük ami zajt kelthetne :DD
  • MacropusRufus #1
    "Az új szoftvernek köszönhetően megállapítható, hogy a rendkívül halknak tartott elektromos autóknak is van zajterhelésük, amik körülbelül 30 kilométer/órás sebességtől észrevehető, de 50 kilométere/órás sebességtől kifejezetten hangossá válnak. "
    hangossá? És akkor mit mondanak egy normál belsőégésű motorra? 50km-es sebességnél ha a villany hangos? :o