Berta Sándor
Környezetszennyezőbb a házhoz szállítás, mint a bolti vásárlás
Jerry Storch, a Toys'R'us vezetője úgy véli, hogy az internetes kereskedelem sokkal környezetszennyezőbb, mint a hagyományos vásárlás, ennek ellenére nem mond le róla.
Az Amazon jelenleg egyetlen üzlettel sem rendelkezik, a kereskedelem 100 százalékban online valósul meg, ezzel szemben ugyanez az arány a konkurens Toys'R'us esetében mindössze 7 százalék. Bár a cég játékkereskedelemmel foglalkozik, mégis a ma már messze nem csak könyvekkel foglalkozó kereskedelmi platform egyik legnagyobb kihívójának számít, forgalma folyamatosan nő. "Az embereket annyira lenyűgözi az, hogy mindent megrendelhetnek és a termékeket ki is szállítják az otthonaikba, hogy közben elfeledkeznek a széndioxid-kibocsátásról. De ez meg fog változni" - nyilatkozta a cégvezető.
Az Amerikai Egyesült Államokban hamarosan kezdődik a karácsonyi vásárlási szezon és ez meglátszik az online ajánlatokon is. Az internetes rendelésekkel és azok környezeti hatásaival eddig alig foglalkozott valaki, pedig a kérdés egyre fontosabbá válik. Ugyan születtek korábban tanulmányok, de ezek nem tudtak állást foglalni a kérdésben. Jason Mathers, az Environmental Defense Fund menedzsere például azt mondta: "A részletekben rejlik a lényeg. Nincs egyszerű válasz. Lehetnének bizonyos előnyei az online kereskedelemnek, de nem biztos, hogy ezekkel rendelkezik is."
A házhoz szállítást végző autók környezetszennyezésének mértéke számos dologtól függ: a jármű típusától, a távolságtól, továbbá a használt gépkocsik, a vásárolt termékek és a sikertelen szállítások számától. Az Amazon álláspontja szerint "az online vásárlás hatékonyabb és lehetővé teszi a hagyományos kereskedelemnél környezetbarátabb vásárlási élményt." Storch erre úgy reagált, hogy egyetlen csomag teherautóval való eljuttatása vidéki régiókba aligha a legpraktikusabb és a legkörnyezetbarátabb szállítási mód. A Toys'R'us tavaly egymilliárd dollár értékben értékesített a weben keresztül különböző termékeket, ami árbevételük alig 7 százalékát tette ki. A házhozszállítás oka egyszerű: ezt akarják az emberek. "De lassan az emberek rá fognak jönni arra, hogy el kell hozniuk a gyereküket az iskolából és a bolt útba esik, így beugorhatnak oda is és elhozhatják a kiválasztott árucikket."
Az Amazon jelenleg egyetlen üzlettel sem rendelkezik, a kereskedelem 100 százalékban online valósul meg, ezzel szemben ugyanez az arány a konkurens Toys'R'us esetében mindössze 7 százalék. Bár a cég játékkereskedelemmel foglalkozik, mégis a ma már messze nem csak könyvekkel foglalkozó kereskedelmi platform egyik legnagyobb kihívójának számít, forgalma folyamatosan nő. "Az embereket annyira lenyűgözi az, hogy mindent megrendelhetnek és a termékeket ki is szállítják az otthonaikba, hogy közben elfeledkeznek a széndioxid-kibocsátásról. De ez meg fog változni" - nyilatkozta a cégvezető.
Az Amerikai Egyesült Államokban hamarosan kezdődik a karácsonyi vásárlási szezon és ez meglátszik az online ajánlatokon is. Az internetes rendelésekkel és azok környezeti hatásaival eddig alig foglalkozott valaki, pedig a kérdés egyre fontosabbá válik. Ugyan születtek korábban tanulmányok, de ezek nem tudtak állást foglalni a kérdésben. Jason Mathers, az Environmental Defense Fund menedzsere például azt mondta: "A részletekben rejlik a lényeg. Nincs egyszerű válasz. Lehetnének bizonyos előnyei az online kereskedelemnek, de nem biztos, hogy ezekkel rendelkezik is."
A házhoz szállítást végző autók környezetszennyezésének mértéke számos dologtól függ: a jármű típusától, a távolságtól, továbbá a használt gépkocsik, a vásárolt termékek és a sikertelen szállítások számától. Az Amazon álláspontja szerint "az online vásárlás hatékonyabb és lehetővé teszi a hagyományos kereskedelemnél környezetbarátabb vásárlási élményt." Storch erre úgy reagált, hogy egyetlen csomag teherautóval való eljuttatása vidéki régiókba aligha a legpraktikusabb és a legkörnyezetbarátabb szállítási mód. A Toys'R'us tavaly egymilliárd dollár értékben értékesített a weben keresztül különböző termékeket, ami árbevételük alig 7 százalékát tette ki. A házhozszállítás oka egyszerű: ezt akarják az emberek. "De lassan az emberek rá fognak jönni arra, hogy el kell hozniuk a gyereküket az iskolából és a bolt útba esik, így beugorhatnak oda is és elhozhatják a kiválasztott árucikket."