Berta Sándor

Környezetszennyezőbb a házhoz szállítás, mint a bolti vásárlás

Jerry Storch, a Toys'R'us vezetője úgy véli, hogy az internetes kereskedelem sokkal környezetszennyezőbb, mint a hagyományos vásárlás, ennek ellenére nem mond le róla.

Az Amazon jelenleg egyetlen üzlettel sem rendelkezik, a kereskedelem 100 százalékban online valósul meg, ezzel szemben ugyanez az arány a konkurens Toys'R'us esetében mindössze 7 százalék. Bár a cég játékkereskedelemmel foglalkozik, mégis a ma már messze nem csak könyvekkel foglalkozó kereskedelmi platform egyik legnagyobb kihívójának számít, forgalma folyamatosan nő. "Az embereket annyira lenyűgözi az, hogy mindent megrendelhetnek és a termékeket ki is szállítják az otthonaikba, hogy közben elfeledkeznek a széndioxid-kibocsátásról. De ez meg fog változni" - nyilatkozta a cégvezető.

Az Amerikai Egyesült Államokban hamarosan kezdődik a karácsonyi vásárlási szezon és ez meglátszik az online ajánlatokon is. Az internetes rendelésekkel és azok környezeti hatásaival eddig alig foglalkozott valaki, pedig a kérdés egyre fontosabbá válik. Ugyan születtek korábban tanulmányok, de ezek nem tudtak állást foglalni a kérdésben. Jason Mathers, az Environmental Defense Fund menedzsere például azt mondta: "A részletekben rejlik a lényeg. Nincs egyszerű válasz. Lehetnének bizonyos előnyei az online kereskedelemnek, de nem biztos, hogy ezekkel rendelkezik is."


A házhoz szállítást végző autók környezetszennyezésének mértéke számos dologtól függ: a jármű típusától, a távolságtól, továbbá a használt gépkocsik, a vásárolt termékek és a sikertelen szállítások számától. Az Amazon álláspontja szerint "az online vásárlás hatékonyabb és lehetővé teszi a hagyományos kereskedelemnél környezetbarátabb vásárlási élményt." Storch erre úgy reagált, hogy egyetlen csomag teherautóval való eljuttatása vidéki régiókba aligha a legpraktikusabb és a legkörnyezetbarátabb szállítási mód. A Toys'R'us tavaly egymilliárd dollár értékben értékesített a weben keresztül különböző termékeket, ami árbevételük alig 7 százalékát tette ki. A házhozszállítás oka egyszerű: ezt akarják az emberek. "De lassan az emberek rá fognak jönni arra, hogy el kell hozniuk a gyereküket az iskolából és a bolt útba esik, így beugorhatnak oda is és elhozhatják a kiválasztott árucikket."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • figyu #13
    Szerintem azért luxus, mert azért,hogy valaki egyszer egyen nem kéne se autónak se motornak kilométereket megtenni. Nem a 200 Ft, hanem a CO2 miatt. Igaz hogy "csak" 50-100g, de durva a szorzó: * étkezés * pizza fogyasztók.

    Sajnos sokan pénzkérdésként gondolnak rá, és piszok olcsón lehet szennyezni bolygónkat. Lehetőségek:
    1, Megértetni valahogy a néppel a környezetvédelem alapjait. (eddig nem igazán sikerült)
    2, Durva adót rárakni a szennyezésekre, hogy mindenki számára egyértelmű és kézzel fogható legyen a gond. Ez voltaképpen a rezsicsökkentés ellentéte... Másképp fogalmazva a rezsicsökkentés környezetszennyezést okoz: "Mi a faszért foglalkoznék hőszigeteléssel, hisz a gáz olyan olcsó." Ilyen van az iparban: CO2 kvóta. A lakosság demokráciában problémásabb, nekik van szavazati joguk.
  • narumon #12
    Miért is? Az hogy a pizzafutár ingyen vagy 200Ft-ért kihozz a pizzát az luxus, de az, hogy én kocsival elmegyek érte (vagy elmegyek oda ott megenni) és több benzint használok el mint a 200Ft az nem az? Nagyon el vannak itt tévedve emberek.
  • narumon #11
    "pénztárgép is (éves ellenőrzésesdivel, bár az USÁ-ban nem tudom ez létezik-e). Igazából pont ezek miatt tud a netes vásárlás olcsóbb lenni..."

    Azért jó vele tisztában lenni, hogy magyarországon ezek nem spórolhatóak. Attól, hogy online árulsz a boltokra vonatkozó szabályoknak meg kell felelni.
  • narumon #10
    Húha a csávó a cikkben nagyon nincs tisztában a világviszonylatokkal. Útba esik a gyerekkel a bolt? Hol él ez? New Yorkban lehet, hogy útba esik. Nálunk viszont a gyerek hazasétál a suliból. Az online megrendelt árut meg kihozza a posta, aki TÉNYLEGESEN errefele mászkál és egyszerre több tiz-húsz SZÁZ csomagot visz ki. Akkor most a kedves Jerry Storchs számolja ki, hogy ha ez a száz megrendelő egyesével ülne a kocsiba és menne el a boltba a termékért. No melyik is a környezetkímélőbb megoldás? Hülye!
  • Zoliz #9
    Szívesen shoppingolok, mivel gyűlölöm a fogyasztói társadalmat, így annyit fogyasztok amennyire szükségem van, így ritkán kell vásárolnom, akkor személyesen teszem és elmegyek megnézni a terméket mielőtt megvenném. Nem érdekel semmilyen reklám és review (esetleg 5 review átlaga), csak a saját józan ítélőképességem, mert ami másnak bejön az lehet nekem nem. Nem rendelek semmit az interneten és várhatóan nem is lesz rá szükségem, elégedett vagyok a saját józan szememmel.
  • B0nFire #8
    Egyébként amíg a pizzát kiszállítják házhoz, addig én nem azon aggodalmaskodnék, hogy egyéb, tartós fogyasztási cikkeket az emberek webáruházakból rendelnek. A pizzafutár az, ami kissé túlságosan nagy luxus.
  • B0nFire #7
    „De lassan az emberek rá fognak jönni arra, hogy el kell hozniuk a gyereküket az iskolából és a bolt útba esik, így beugorhatnak oda is és elhozhatják a kiválasztott árucikket.”

    Hát, ez egy darabig nem lesz opció vidéki kisvárosban, gyakorlatilag semmit nem lehet kapni, mindent a neten kell megrendelni. Persze megrendeltethetném a bolttal is, de egyrészt akkor a kiskereskedő rárakja a saját használt, így 10-15%-kal drágábban jutok a cucchoz (a saját pénzem ellensége meg nem vagyok), plusz többet kell rá várni, mint ha egyenesen hozzám hozza a futár.

    Arról nem beszélve, hogy tökmindegy, hogy a teherautó céghez szállít ki, vagy magánszemélyhez, a CO szennyezés ugyanakkora.

    Másfelől normális futárcégek soha nem furikáznak üres kocsikkal egy-két árucikkel. A teherautó mindig tele van, és szépen sorba járja a címeket. Ez nem ugyanígy van, ha boltoknak szállít??? Dehogynem.

    Akkor meg mire fel ez a hangulatkeltés?
  • lapaleves #6
    jó lesz az a csomagszállítás napi 50 vagy mégtöbb címnek is. szerintem általában hatékonyabbnak kell lennie a csomagszállításnak, pláne ahol tényleg elég a mennyiség. ételfutár is hasonló analógia.

    de a maradékra ott a posta meg arany középútként a csomagpontok.

    inkább nálunk, de fontos szempont, hogy tudod mi van és az épp van-e a webshopban. nem mindegy.
  • AxxE #5
    Szerintem is baromság, de a #3, #4 ben lévő példák messze nem helyesek.
    Ugyanis az a 10 ember is bemegy a városba az autójával (a 3 nap alatt amíg kihozza a futár 1x biztosan), amikor is elmehetne a boltba, így a futár autója már a 11. kocsi.
    A boltok fűtés + világítás, + a dolgozók napi bejárása a boltba van az egyik oldalon, és a futár 11. autója a másikon. Csak hogy ez a példa is sántít, mert a bolt akkor is ott van, ha nem megyek be, és a dolgozók is bejárnak ugyanúgy. Nahh ezért van, hogy ez egy bonyolultan kiszámítható dolog, de én is kizártnak tartom, hogy a vásárlót ez érdekli, vagy emiatt ne rendelne a neten..
  • AgentKis #4
    +1

    Ha 10-en (10 kocsival merhogy USA) elmennek a boltba, ahol fűteni és világítani is kell, az mért környezetkímélőbb, mintha 1 kocsi elviszi 10 embernek a cuccot, abból a raktárból ahonnan a boltba is vinnék? A bolt teljes "rezsije" és jópár autókilométer spórolható így.
    Valószínűleg alkalmazott is spórolható, pénztárgép is (éves ellenőrzésesdivel, bár az USÁ-ban nem tudom ez létezik-e). Igazából pont ezek miatt tud a netes vásárlás olcsóbb lenni...