13
  • figyu
    #13
    Szerintem azért luxus, mert azért,hogy valaki egyszer egyen nem kéne se autónak se motornak kilométereket megtenni. Nem a 200 Ft, hanem a CO2 miatt. Igaz hogy "csak" 50-100g, de durva a szorzó: * étkezés * pizza fogyasztók.

    Sajnos sokan pénzkérdésként gondolnak rá, és piszok olcsón lehet szennyezni bolygónkat. Lehetőségek:
    1, Megértetni valahogy a néppel a környezetvédelem alapjait. (eddig nem igazán sikerült)
    2, Durva adót rárakni a szennyezésekre, hogy mindenki számára egyértelmű és kézzel fogható legyen a gond. Ez voltaképpen a rezsicsökkentés ellentéte... Másképp fogalmazva a rezsicsökkentés környezetszennyezést okoz: "Mi a faszért foglalkoznék hőszigeteléssel, hisz a gáz olyan olcsó." Ilyen van az iparban: CO2 kvóta. A lakosság demokráciában problémásabb, nekik van szavazati joguk.
  • narumon
    #12
    Miért is? Az hogy a pizzafutár ingyen vagy 200Ft-ért kihozz a pizzát az luxus, de az, hogy én kocsival elmegyek érte (vagy elmegyek oda ott megenni) és több benzint használok el mint a 200Ft az nem az? Nagyon el vannak itt tévedve emberek.
  • narumon
    #11
    "pénztárgép is (éves ellenőrzésesdivel, bár az USÁ-ban nem tudom ez létezik-e). Igazából pont ezek miatt tud a netes vásárlás olcsóbb lenni..."

    Azért jó vele tisztában lenni, hogy magyarországon ezek nem spórolhatóak. Attól, hogy online árulsz a boltokra vonatkozó szabályoknak meg kell felelni.
  • narumon
    #10
    Húha a csávó a cikkben nagyon nincs tisztában a világviszonylatokkal. Útba esik a gyerekkel a bolt? Hol él ez? New Yorkban lehet, hogy útba esik. Nálunk viszont a gyerek hazasétál a suliból. Az online megrendelt árut meg kihozza a posta, aki TÉNYLEGESEN errefele mászkál és egyszerre több tiz-húsz SZÁZ csomagot visz ki. Akkor most a kedves Jerry Storchs számolja ki, hogy ha ez a száz megrendelő egyesével ülne a kocsiba és menne el a boltba a termékért. No melyik is a környezetkímélőbb megoldás? Hülye!
  • Zoliz
    #9
    Szívesen shoppingolok, mivel gyűlölöm a fogyasztói társadalmat, így annyit fogyasztok amennyire szükségem van, így ritkán kell vásárolnom, akkor személyesen teszem és elmegyek megnézni a terméket mielőtt megvenném. Nem érdekel semmilyen reklám és review (esetleg 5 review átlaga), csak a saját józan ítélőképességem, mert ami másnak bejön az lehet nekem nem. Nem rendelek semmit az interneten és várhatóan nem is lesz rá szükségem, elégedett vagyok a saját józan szememmel.
  • B0nFire
    #8
    Egyébként amíg a pizzát kiszállítják házhoz, addig én nem azon aggodalmaskodnék, hogy egyéb, tartós fogyasztási cikkeket az emberek webáruházakból rendelnek. A pizzafutár az, ami kissé túlságosan nagy luxus.
  • B0nFire
    #7
    „De lassan az emberek rá fognak jönni arra, hogy el kell hozniuk a gyereküket az iskolából és a bolt útba esik, így beugorhatnak oda is és elhozhatják a kiválasztott árucikket.”

    Hát, ez egy darabig nem lesz opció vidéki kisvárosban, gyakorlatilag semmit nem lehet kapni, mindent a neten kell megrendelni. Persze megrendeltethetném a bolttal is, de egyrészt akkor a kiskereskedő rárakja a saját használt, így 10-15%-kal drágábban jutok a cucchoz (a saját pénzem ellensége meg nem vagyok), plusz többet kell rá várni, mint ha egyenesen hozzám hozza a futár.

    Arról nem beszélve, hogy tökmindegy, hogy a teherautó céghez szállít ki, vagy magánszemélyhez, a CO szennyezés ugyanakkora.

    Másfelől normális futárcégek soha nem furikáznak üres kocsikkal egy-két árucikkel. A teherautó mindig tele van, és szépen sorba járja a címeket. Ez nem ugyanígy van, ha boltoknak szállít??? Dehogynem.

    Akkor meg mire fel ez a hangulatkeltés?
  • lapaleves
    #6
    jó lesz az a csomagszállítás napi 50 vagy mégtöbb címnek is. szerintem általában hatékonyabbnak kell lennie a csomagszállításnak, pláne ahol tényleg elég a mennyiség. ételfutár is hasonló analógia.

    de a maradékra ott a posta meg arany középútként a csomagpontok.

    inkább nálunk, de fontos szempont, hogy tudod mi van és az épp van-e a webshopban. nem mindegy.
  • AxxE
    #5
    Szerintem is baromság, de a #3, #4 ben lévő példák messze nem helyesek.
    Ugyanis az a 10 ember is bemegy a városba az autójával (a 3 nap alatt amíg kihozza a futár 1x biztosan), amikor is elmehetne a boltba, így a futár autója már a 11. kocsi.
    A boltok fűtés + világítás, + a dolgozók napi bejárása a boltba van az egyik oldalon, és a futár 11. autója a másikon. Csak hogy ez a példa is sántít, mert a bolt akkor is ott van, ha nem megyek be, és a dolgozók is bejárnak ugyanúgy. Nahh ezért van, hogy ez egy bonyolultan kiszámítható dolog, de én is kizártnak tartom, hogy a vásárlót ez érdekli, vagy emiatt ne rendelne a neten..
  • AgentKis
    #4
    +1

    Ha 10-en (10 kocsival merhogy USA) elmennek a boltba, ahol fűteni és világítani is kell, az mért környezetkímélőbb, mintha 1 kocsi elviszi 10 embernek a cuccot, abból a raktárból ahonnan a boltba is vinnék? A bolt teljes "rezsije" és jópár autókilométer spórolható így.
    Valószínűleg alkalmazott is spórolható, pénztárgép is (éves ellenőrzésesdivel, bár az USÁ-ban nem tudom ez létezik-e). Igazából pont ezek miatt tud a netes vásárlás olcsóbb lenni...
  • redfish
    #3
    Miért, ha a Vásárló személyesen megy el a boltba, akkor mennyivel környezetbarátabb, ha az ő autója szennyezi a levegőt?!...

    A webáruházak futárszolgálata egy úttal 10-20 csomagot is kiszállít egy nap, ezzel megkíméljük a környezetet 10-20 Vásárló autójától, mert csak 1 futár-autó pöfög körben a városban... A vidéki csomagokat meg kiviszi a posta...

    Az tény, hogy az internetes boltok jóval olcsóbban tudják adni a termékeiket, mert nem terhelődik a cuccokra a bolt(ok) és az eladó(k) költségei, fizetései...
    Egy webáruházat 2-6 ember is tökéletesen tud működtetni, gyakran még raktár sem kell hozzá (ha nagykerekből szerzik be a termékeket)...

    Aztán arról is beszélhetnénk, hogy a személyes vásárlás gyakran órákig, napokig tart, rengeteg idő és fáradtság, viszont interneten pár perc alatt megtalálom a legjobb árat, 1-2 perc alatt leadom a megrendelést, 1-3 nap múlva átvehetem a cuccot és kész!...

  • IhiXO
    #2
    Ez a Jerry Storch egy idióta. Majd az átlagembert pont az érdekli, hogy mennyi CO2 kibocsátásba kerül a cuccot megkapnia. Jó vicc. Lehet neki ennyi felesleges ideje van, én maximum irigyelni tudom. Mondjuk az egész koncepció nevetséges. Ilyen szinten foglalkozni a környezetszennyezéssel egyrészt iszonyú bonyolult, másrészt teljesen felesleges. Nem hinném, hogy egy ember lesz a világban, aki emiatt nem házhoz szállíttat, hanem elmegy a dolgaiért. Amellett, hogy ennek a CO2 kibocsátásra a hatása valahol néhány ezred ezrelék körül lehet.

    Ntex: És akkor még mindig bőven túlárazva veszed. Fogalmam sincs mit vettem kb. fél éve, és a lakásban körbenézve sem jövök rá, közvetlenül a gyártótól, kevesebb mint a bolti ár feléért. Azon pedig az ő hasznuk is megvolt már, ami legalább az ár 15% már ott is. (Oké, ezt én se hinném el így senkinek, de ez van. :D)

    Egyébként ebből a haszonból környezetvédelemre fordítva egy kis részt, azt hiszem még értelmetlenebbé válna az egész mizéria, amiről a cikk szól.
  • ntex
    #1
    Mondják ezt azért, mert itt nálunk is pl. a boltokban, ahová egy termék mire eljut a nagykereskedőtől a kiskereskedőig rámegy kb +20-30% az árra. És inkább megveszem egyenesen a nagykereskedőtől jelentősen spórolva, és inkább fizetek a postának vagy futárnak +1500 vagy 2000 forintot hogy kihozza házhoz a cuccot, minthogy fizessek esetenként akár 10000 forint többletet úgy hogy még nekem kell a termékért elballagni a néha a város másik végén található kereskedésbe