Alex

Összegyűjtötték mi ijeszti el a honlapok látogatóit

A magyar vállalkozások túlnyomó része rendelkezik honlappal, sokan közülük webshoppal is, ám többségüknél a látogatók csak néhány másodpercet töltenek el z oldalon.

Szomorú helyezés az organikus keresések találatai között, magas visszapattanási arány, alacsony konverziós ráta – sok honlapot vagy webboltot üzemeltető magyar kisvállalkozás szembesül e kihívásokkal. Tanácsadók szerint a megoldás sokszor nem abban rejlik, hogy a webmester mit tegyen, sokkal inkább abban, mit ne tegyen. Az első a nagy hibák között a felugró ablakok (pop-up) alkalmazása, de ezek vagy kitakarják a látogatókat ténylegesen érdeklő tartalmakat, vagy megakasztják a pop-upokat nem engedélyező böngészőprogramokat.

Ugyanez igaz a bevezető oldalak nyitó animációira is. Ezek lehetnek nagyon szépek és érdekesek, de elveszítjük azokat a lehetséges vevőket, akik konkrét problémájukra keresnek nálunk választ. A bűvös három másodperc után ugyanis az átlagos látogató nem a „tovább a honlapra” linkre, hanem a „vissza” gombra kattint, vagy bezárja az ablakot, és olyan helyen keres tovább, ahol azonnal világos képet kap a számára fontos tényezőkről.

Hiba az is, ha egy kapcsolat űrlap az egyetlen kérdezési lehetőség. Azzal, hogy a honlapunkon megtalálható az úgynevezett kapcsolat-felvételi űrlap, önmagában semmi gond nincs. Ám azzal már van, ha ez az egyetlen módja a weboldal üzemeltetőjével vagy tulajdonosával való kapcsolat-felvételnek. A látogatók számottevő része – legyen szó bármilyen típusú honlapról – azonnali válaszokra szomjazik, és nem lesz ideje és türelme telegépelni a kitöltendő mezőket és megvárni a napokkal később érkező választ. E-mail, személyes kapcsolat, telefonszám, sőt mi több, a ma már Magyarországon is aktiválható ingyenes telefonos elérhetőség: ezekre minden bővülni akaró weboldalnak szüksége van.

Az unalmas illusztrációk kerülése is ajánlott, viszont a hús-vér kollégákat, valódi termékeket a tényleges magyarországi vállalkozási vagy munkakörnyezetben ábrázoló képek hitelesítő szerepe nagyon magas. Kerülendő a keresőmotoroknak készült szövegezés és ajánlott a közösségi oldalakon lévő profilok belinkelése is. A rólunk szóló néhány mondatból derüljenek ki tényleges célkitűzéseink, értékeink, tevékenységünk, és ajánlataink pontos és részletes feltételei ne csak azután derüljenek ki, hogy látogatónk már eltöltött 5-10 percet rendelésének feladásával.

Teljesen ellehetetlenítjük az oldal olvasását akkor, ha soronként burjánzanak a linkek, és a látogató számára már-már követhetetlen, mi hova mutat. Különösen dühítő, ha a linkek meghatározó része teljesen irreleváns helyekre navigál minket. Figyeljünk arra, hogy ezek a tartalmak új ablakban jelenjenek meg akkor, ha megnyitásuk ellenére a látogatónak fontos végigolvasni az eredeti oldalon található információkat. A vásárlási folyamatot semmiképpen ne szakítsuk meg távolra mutató navigációval, mert a hibás linkekkel megsokszorozzuk a lemorzsolódást.

A gépet terhelő lapozófotókat (slider) hanyagoljuk, mivel a számítógépek egy részét szinte működésképtelenné teszi a nagy felbontású fotók váltogatása, és igencsak megnő az oldal betöltésének időigénye is. Ez utóbbi akár használhatatlanná teheti a site-ot, ha az egyes fotókkal a teljes oldal újratöltődik. Nagyjából ugyanez igaz a flash-tartalmakra, melyekkel a gyors gépeken tényleg megvalósul a felhasználói élmény, mégis, a látogatók többsége csak üres keretekkel, hibaüzenetekkel és lefagyó böngészővel találkozik ezeken az oldalakon. Ráadásul a keresőmotorok nem látják a flash tartalomban és a képekben a szövegelemeket, így kevésbé lesz keresőbarát az oldalunk.

És végül, de nem utolsósorban: a látogatót soha ne hagyjuk magára. A tájékozódás, kiválasztás vagy megrendelés folyamatában soha nem kerülhessen egy olyan felületre, ahol nem talál tanácsot és kapcsolat felvételi lehetőséget az oldal üzemeltetőjéhez. A legszimpatikusabb természetesen az a megoldás, amikor potenciális vásárlónkat ingyenes, böngészőből indítható azonnali telefonálási lehetőséggel szolgáljuk ki, de első lépésként legalább egy közvetlen e-mail címet mindenképpen adjunk meg az oldalon.

Azoknak, akik ezeket a hibákat elkerülik, nem lesz több látogatójuk a weboldalukon, de ha a potenciális vevők felé jó az ajánlatuk, akkor nagyon valószínű, hogy akik odakerülnek, nem lépnek azonnal a Google következő találatára, vagyis a legnagyobb konkurencia weboldalára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zoliz #19
    Legalabb az SG.hu áttekinthető még mindig, ha már a F@szbook nem.
  • Munkas #18
    A tolakodás a legnagyobb baj. Az ember önkéntelenül is ellenszenvesnek találja, még ha amúgy érdekelné is a dolog. Ilyenkor szokott az lenni, hogy ez jó dolog lehet, de ettől a pimasz cégtől inkább nem veszek semmit, mert ha így áll az ügyfeleihez, akkor az nem ad okot a bizalomra, és beírom a keresőbe a terméket, mellé egy mínusszal a céget.
    A flash kikapcsolása is erre vezethető vissza, ha a cég drága reklámra veri el a pénzét, azt nyilván beépíti az áraiba is, (azon túl, hogy ha kell valami, akkor azt, vagy a róla szóló információt keresem, nem a felhasználói élményt). Én már a gugliban el sem olvasom az első oldalt, rögtön lapozok is egyet, mert az értékes találatok úgyis legfeljebb a másodikon vagy harmadikon jönnek, a fizetősek után.
  • Szefmester #17
    A reklámok kellenek.. mint a szükséges rossz. Na de a reklámokat meg lehet csinálni úgy is hogy az ne tolakodó hanem vonzó legyen. Csak hát sokan annyira erőltetnék hogy pont az ellenkezőjét érik el mint amit akarnának.
  • KopaszIsten #16
    Mondanál kicsit többet a RIP-ről és használatáról? Felkeltette az érdeklődésemet, de nem akarom utólagosan nyálazgatni az angol helpjét.
  • FoodLFG #15
    és? engem pl tökre nem zavarna, ha elpusztulnának ezek az oldalak. Van más is a neten rajtuk kívül. Nem oszt nem szoroz még egy index.hu sem.
  • halgatyó #14
    Nem azért, hogy a SG-t védjem (nem tőlük kapom a fizetésem) de mutass még egy weblapot, amelyiken kevesebb és kevésbé zavaró reklám van... (jó, a matud.iif.hu e szempontból példaértékű, és a következő?)
  • Mighty #13
    Nem kattintok. Ergo ne is legyen ott :)
  • Sir Ny #12
    Próbáltál már indexnél hírdetni? Szerintem kérj árajánlatot tõlük :)
  • 17735 #11
    @Mighty: ...az ugye magvan, hogy a legtöbb online oldal a reklámokból tartja fent magát, így a reklámok nélküli olvasgatást nem lehetetlen a szellemi tulajdon illetéktelen használataként értelmezni?
    ...mondom mindezt úgy, hogy a flash nekem is csak kattintásra indul ;)
  • Vorpal #10
    És ha legtöbben tudnák, hogy milyen jelentéktelen bevételi források a bannerek egy e-kereskedelmi cégnél (nagynál is). Ha egy oldal egy cégcsoport része és mással is foglalkozik, semmi szükség nem lenne a reklámokra, persze akkor a 3 Ft hiányozna a befektetők zsebéből