Alex
Összegyűjtötték mi ijeszti el a honlapok látogatóit
A magyar vállalkozások túlnyomó része rendelkezik honlappal, sokan közülük webshoppal is, ám többségüknél a látogatók csak néhány másodpercet töltenek el z oldalon.
Szomorú helyezés az organikus keresések találatai között, magas visszapattanási arány, alacsony konverziós ráta – sok honlapot vagy webboltot üzemeltető magyar kisvállalkozás szembesül e kihívásokkal. Tanácsadók szerint a megoldás sokszor nem abban rejlik, hogy a webmester mit tegyen, sokkal inkább abban, mit ne tegyen. Az első a nagy hibák között a felugró ablakok (pop-up) alkalmazása, de ezek vagy kitakarják a látogatókat ténylegesen érdeklő tartalmakat, vagy megakasztják a pop-upokat nem engedélyező böngészőprogramokat.
Ugyanez igaz a bevezető oldalak nyitó animációira is. Ezek lehetnek nagyon szépek és érdekesek, de elveszítjük azokat a lehetséges vevőket, akik konkrét problémájukra keresnek nálunk választ. A bűvös három másodperc után ugyanis az átlagos látogató nem a „tovább a honlapra” linkre, hanem a „vissza” gombra kattint, vagy bezárja az ablakot, és olyan helyen keres tovább, ahol azonnal világos képet kap a számára fontos tényezőkről.
Hiba az is, ha egy kapcsolat űrlap az egyetlen kérdezési lehetőség. Azzal, hogy a honlapunkon megtalálható az úgynevezett kapcsolat-felvételi űrlap, önmagában semmi gond nincs. Ám azzal már van, ha ez az egyetlen módja a weboldal üzemeltetőjével vagy tulajdonosával való kapcsolat-felvételnek. A látogatók számottevő része – legyen szó bármilyen típusú honlapról – azonnali válaszokra szomjazik, és nem lesz ideje és türelme telegépelni a kitöltendő mezőket és megvárni a napokkal később érkező választ. E-mail, személyes kapcsolat, telefonszám, sőt mi több, a ma már Magyarországon is aktiválható ingyenes telefonos elérhetőség: ezekre minden bővülni akaró weboldalnak szüksége van.
Az unalmas illusztrációk kerülése is ajánlott, viszont a hús-vér kollégákat, valódi termékeket a tényleges magyarországi vállalkozási vagy munkakörnyezetben ábrázoló képek hitelesítő szerepe nagyon magas. Kerülendő a keresőmotoroknak készült szövegezés és ajánlott a közösségi oldalakon lévő profilok belinkelése is. A rólunk szóló néhány mondatból derüljenek ki tényleges célkitűzéseink, értékeink, tevékenységünk, és ajánlataink pontos és részletes feltételei ne csak azután derüljenek ki, hogy látogatónk már eltöltött 5-10 percet rendelésének feladásával.
Teljesen ellehetetlenítjük az oldal olvasását akkor, ha soronként burjánzanak a linkek, és a látogató számára már-már követhetetlen, mi hova mutat. Különösen dühítő, ha a linkek meghatározó része teljesen irreleváns helyekre navigál minket. Figyeljünk arra, hogy ezek a tartalmak új ablakban jelenjenek meg akkor, ha megnyitásuk ellenére a látogatónak fontos végigolvasni az eredeti oldalon található információkat. A vásárlási folyamatot semmiképpen ne szakítsuk meg távolra mutató navigációval, mert a hibás linkekkel megsokszorozzuk a lemorzsolódást.
A gépet terhelő lapozófotókat (slider) hanyagoljuk, mivel a számítógépek egy részét szinte működésképtelenné teszi a nagy felbontású fotók váltogatása, és igencsak megnő az oldal betöltésének időigénye is. Ez utóbbi akár használhatatlanná teheti a site-ot, ha az egyes fotókkal a teljes oldal újratöltődik. Nagyjából ugyanez igaz a flash-tartalmakra, melyekkel a gyors gépeken tényleg megvalósul a felhasználói élmény, mégis, a látogatók többsége csak üres keretekkel, hibaüzenetekkel és lefagyó böngészővel találkozik ezeken az oldalakon. Ráadásul a keresőmotorok nem látják a flash tartalomban és a képekben a szövegelemeket, így kevésbé lesz keresőbarát az oldalunk.
És végül, de nem utolsósorban: a látogatót soha ne hagyjuk magára. A tájékozódás, kiválasztás vagy megrendelés folyamatában soha nem kerülhessen egy olyan felületre, ahol nem talál tanácsot és kapcsolat felvételi lehetőséget az oldal üzemeltetőjéhez. A legszimpatikusabb természetesen az a megoldás, amikor potenciális vásárlónkat ingyenes, böngészőből indítható azonnali telefonálási lehetőséggel szolgáljuk ki, de első lépésként legalább egy közvetlen e-mail címet mindenképpen adjunk meg az oldalon.
Azoknak, akik ezeket a hibákat elkerülik, nem lesz több látogatójuk a weboldalukon, de ha a potenciális vevők felé jó az ajánlatuk, akkor nagyon valószínű, hogy akik odakerülnek, nem lépnek azonnal a Google következő találatára, vagyis a legnagyobb konkurencia weboldalára.
Szomorú helyezés az organikus keresések találatai között, magas visszapattanási arány, alacsony konverziós ráta – sok honlapot vagy webboltot üzemeltető magyar kisvállalkozás szembesül e kihívásokkal. Tanácsadók szerint a megoldás sokszor nem abban rejlik, hogy a webmester mit tegyen, sokkal inkább abban, mit ne tegyen. Az első a nagy hibák között a felugró ablakok (pop-up) alkalmazása, de ezek vagy kitakarják a látogatókat ténylegesen érdeklő tartalmakat, vagy megakasztják a pop-upokat nem engedélyező böngészőprogramokat.
Ugyanez igaz a bevezető oldalak nyitó animációira is. Ezek lehetnek nagyon szépek és érdekesek, de elveszítjük azokat a lehetséges vevőket, akik konkrét problémájukra keresnek nálunk választ. A bűvös három másodperc után ugyanis az átlagos látogató nem a „tovább a honlapra” linkre, hanem a „vissza” gombra kattint, vagy bezárja az ablakot, és olyan helyen keres tovább, ahol azonnal világos képet kap a számára fontos tényezőkről.
Hiba az is, ha egy kapcsolat űrlap az egyetlen kérdezési lehetőség. Azzal, hogy a honlapunkon megtalálható az úgynevezett kapcsolat-felvételi űrlap, önmagában semmi gond nincs. Ám azzal már van, ha ez az egyetlen módja a weboldal üzemeltetőjével vagy tulajdonosával való kapcsolat-felvételnek. A látogatók számottevő része – legyen szó bármilyen típusú honlapról – azonnali válaszokra szomjazik, és nem lesz ideje és türelme telegépelni a kitöltendő mezőket és megvárni a napokkal később érkező választ. E-mail, személyes kapcsolat, telefonszám, sőt mi több, a ma már Magyarországon is aktiválható ingyenes telefonos elérhetőség: ezekre minden bővülni akaró weboldalnak szüksége van.
Az unalmas illusztrációk kerülése is ajánlott, viszont a hús-vér kollégákat, valódi termékeket a tényleges magyarországi vállalkozási vagy munkakörnyezetben ábrázoló képek hitelesítő szerepe nagyon magas. Kerülendő a keresőmotoroknak készült szövegezés és ajánlott a közösségi oldalakon lévő profilok belinkelése is. A rólunk szóló néhány mondatból derüljenek ki tényleges célkitűzéseink, értékeink, tevékenységünk, és ajánlataink pontos és részletes feltételei ne csak azután derüljenek ki, hogy látogatónk már eltöltött 5-10 percet rendelésének feladásával.
Teljesen ellehetetlenítjük az oldal olvasását akkor, ha soronként burjánzanak a linkek, és a látogató számára már-már követhetetlen, mi hova mutat. Különösen dühítő, ha a linkek meghatározó része teljesen irreleváns helyekre navigál minket. Figyeljünk arra, hogy ezek a tartalmak új ablakban jelenjenek meg akkor, ha megnyitásuk ellenére a látogatónak fontos végigolvasni az eredeti oldalon található információkat. A vásárlási folyamatot semmiképpen ne szakítsuk meg távolra mutató navigációval, mert a hibás linkekkel megsokszorozzuk a lemorzsolódást.
A gépet terhelő lapozófotókat (slider) hanyagoljuk, mivel a számítógépek egy részét szinte működésképtelenné teszi a nagy felbontású fotók váltogatása, és igencsak megnő az oldal betöltésének időigénye is. Ez utóbbi akár használhatatlanná teheti a site-ot, ha az egyes fotókkal a teljes oldal újratöltődik. Nagyjából ugyanez igaz a flash-tartalmakra, melyekkel a gyors gépeken tényleg megvalósul a felhasználói élmény, mégis, a látogatók többsége csak üres keretekkel, hibaüzenetekkel és lefagyó böngészővel találkozik ezeken az oldalakon. Ráadásul a keresőmotorok nem látják a flash tartalomban és a képekben a szövegelemeket, így kevésbé lesz keresőbarát az oldalunk.
És végül, de nem utolsósorban: a látogatót soha ne hagyjuk magára. A tájékozódás, kiválasztás vagy megrendelés folyamatában soha nem kerülhessen egy olyan felületre, ahol nem talál tanácsot és kapcsolat felvételi lehetőséget az oldal üzemeltetőjéhez. A legszimpatikusabb természetesen az a megoldás, amikor potenciális vásárlónkat ingyenes, böngészőből indítható azonnali telefonálási lehetőséggel szolgáljuk ki, de első lépésként legalább egy közvetlen e-mail címet mindenképpen adjunk meg az oldalon.
Azoknak, akik ezeket a hibákat elkerülik, nem lesz több látogatójuk a weboldalukon, de ha a potenciális vevők felé jó az ajánlatuk, akkor nagyon valószínű, hogy akik odakerülnek, nem lépnek azonnal a Google következő találatára, vagyis a legnagyobb konkurencia weboldalára.