Gyurkity Péter
Egyre jobban az Apple-re hasonlít a Microsoft
A cég vezérigazgatójának befektetőkhöz írt legújabb levelében a Microsoft a saját hardveres eszközökre és szolgáltatásokra egyforma hangsúlyt helyező vállalatként tűnik elő, amely már inkább az Apple-re hajaz.
A redmondi társulat esetében nem véletlenül használjuk a "szoftvercég" kifejezést, hiszen megalakulásuk óta ezen a területen voltak jelen, itt koncentrálták erőfeszítéseiket, jóllehet az utóbbi néhány évben megfigyelhető volt a trend változása. Saját klaviatúráik és egereik révén megjelentek a hardveres szegmensben, az Xbox család révén pedig a konzolok területén is komoly pozíciót építettek ki, az igazi áttörés azonban még csak most jön, a Windows 8 és Windows RT, valamint a kapcsolódó eszközök megjelenésével.
Erre utal Steve Ballmer vezérigazgató a befektetőköz írt éves levelében, amelyben cégét immár az eszközökre és szolgáltatásokra egyaránt komoly figyelmet fordító vállalatként írja le. Saját szoftvereik igazi értéke abban mutatkozik majd meg, hogy a felhasználók miként viszonyulnak ezen eszközökhöz és szolgáltatásokhoz, illetve hogy milyen módon változik ezen keresztül mindennapi életük. A hardveres fejlesztések és saját szolgáltatások szerepe most megugrik, az Xbox és az említett kiegészítők mellett pedig egyre gyakrabban bukkan fel a SkyDrive felhő-platform, a Surface néven futó saját tábla, valamint az új felületre alapozó Windows 8, Windows RT és Windows Phone 8.
A cég méltán lehet büszke hardverei minőségére és dizájnjára
A főszerepet a Windows 8 vállalja magára, ezen operációs rendszer révén igyekeznek jobban megosztani a figyelmet az említett területek között. Az Xbox Music, a játékok, a videózás, valamint a SmartGlass appok egyaránt fontosak az új stratégiában, de a listán már megtalálható a nemrég felvásárolt Skype is, amelynek integrációját egyre szorosabbra fűzik (az új bétában például már a Messenger kapcsolatok bevonása is megvalósítható). Az Office, a SharePoint, valamint a többi szoftveres platform természetesen ettől még nem szorul a háttérbe, ám a Microsoft az elkövetkező időszakban újabb eszközöket dobhat piacra, már amennyiben annak várható sikerét megalapozottnak látják.
A váltás révén a redmondi cég egyre inkább az Apple stratégiáját veszi át, ennek részeként pedig előre vetíthető egy saját telefon elkészítése is. Továbbra is együttműködnek majd a meglévő hardveres partnerekkel, ám a saját márka alatt megjelenő eszközök száma megugorhat.
A redmondi társulat esetében nem véletlenül használjuk a "szoftvercég" kifejezést, hiszen megalakulásuk óta ezen a területen voltak jelen, itt koncentrálták erőfeszítéseiket, jóllehet az utóbbi néhány évben megfigyelhető volt a trend változása. Saját klaviatúráik és egereik révén megjelentek a hardveres szegmensben, az Xbox család révén pedig a konzolok területén is komoly pozíciót építettek ki, az igazi áttörés azonban még csak most jön, a Windows 8 és Windows RT, valamint a kapcsolódó eszközök megjelenésével.
Erre utal Steve Ballmer vezérigazgató a befektetőköz írt éves levelében, amelyben cégét immár az eszközökre és szolgáltatásokra egyaránt komoly figyelmet fordító vállalatként írja le. Saját szoftvereik igazi értéke abban mutatkozik majd meg, hogy a felhasználók miként viszonyulnak ezen eszközökhöz és szolgáltatásokhoz, illetve hogy milyen módon változik ezen keresztül mindennapi életük. A hardveres fejlesztések és saját szolgáltatások szerepe most megugrik, az Xbox és az említett kiegészítők mellett pedig egyre gyakrabban bukkan fel a SkyDrive felhő-platform, a Surface néven futó saját tábla, valamint az új felületre alapozó Windows 8, Windows RT és Windows Phone 8.
A cég méltán lehet büszke hardverei minőségére és dizájnjára
A főszerepet a Windows 8 vállalja magára, ezen operációs rendszer révén igyekeznek jobban megosztani a figyelmet az említett területek között. Az Xbox Music, a játékok, a videózás, valamint a SmartGlass appok egyaránt fontosak az új stratégiában, de a listán már megtalálható a nemrég felvásárolt Skype is, amelynek integrációját egyre szorosabbra fűzik (az új bétában például már a Messenger kapcsolatok bevonása is megvalósítható). Az Office, a SharePoint, valamint a többi szoftveres platform természetesen ettől még nem szorul a háttérbe, ám a Microsoft az elkövetkező időszakban újabb eszközöket dobhat piacra, már amennyiben annak várható sikerét megalapozottnak látják.
A váltás révén a redmondi cég egyre inkább az Apple stratégiáját veszi át, ennek részeként pedig előre vetíthető egy saját telefon elkészítése is. Továbbra is együttműködnek majd a meglévő hardveres partnerekkel, ám a saját márka alatt megjelenő eszközök száma megugorhat.