Berta Sándor

Továbbra is a hozzáférés-blokádokban hisz a zeneipar

Kiszivárgott a Nemzetközi Zeneipari Szövetség (IFPI) titkos belső dokumentuma, amelyből kiderült, hogy a szervezet képviselői továbbra is a hozzáférés-blokádok segítségével akarják leküzdeni a szerzői jogsértéseket.

A titkos belső anyag Mo Alitól, az IFPI kalózellenes intézkedéseiért felelős vezetőjétől származik. A jelentést megszerezte a TorrentFreak portál, míg a Netzpolitik.org nyilvánosságra hozta a 2012 áprilisi keltezésű, 30 oldalas PDF-fájlt, amely a nemzetközi szövetség online kalózkodás elleni globális perspektíváit foglalja össze.

A dokumentum szerint az IFPI az internetes kalózkodás elleni elsődleges fegyverének továbbra is a hozzáférés-blokádokat tekinti. Mo Ali többek között azt írta, hogy számos dolog a rendelkezésükre áll a felhasználók kiszűrésére: kiemelte az IP-címeket, a Domain Name System (DNS) és a Deep Packet Inspection (DPI) megoldásokat, a proxy-szervereket és a hozzáférés-vezérlő listákat (ACL). A szakember kiemelte, hogy ezeket a technológiákat a nagy szolgáltatóknál már most is használják hálózatvédelmi, illetve hálózatmenedzselési és biztonsági célokra.

Ali szerint a hozzáférés-blokádok hatékonysága függ a felhasználóktól és attól is, hogy mennyire céltudatosan próbálnak hozzáférni a különböző tartalmakhoz. Jelenleg az internetezők 3-5 százaléka használ anonim proxy-szervereket és virtuális privát hálózatokat (VPN), ez természetesen nehezíti a jogvédők dolgát. Továbbá a hatékony felderítéshez szükség van a szolgáltatók támogatására is. A belső anyag rámutatott arra is, hogy a Nemzetközi Zeneipari Szövetség szerint a leghatékonyabb a különböző technológiák és módszerek ötvözése lehet és a szervezet ezt akarja a jövőben előnyben részesíteni. Különösen a Deep Packet Inspection nagy-britanniai használata nyerte el az IFPI tetszését. Emellett a jelentésben megemlítik Ausztriát is, amely 2011 májusában sikeresen alkalmazott IP-cím és DNS-blokádot.

Úgy tűnik, a nemzetközi zeneipart nem érdekli, hogy hasznos az új albumok szempontjából a fájlcsere és az sem, hogy hatástalan a The Pirate Bay elleni blokád. Ezenkívül az IFPI vezetői azt is figyelmen kívül hagyták, hogy Neelie Kroes, az Európai Bizottság digitális menetrendért felelős alelnöke bírálta a forgalomkorlátozásokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Ny #9
    errõl jut eszembe, a kaukázus számai meg vannak még valahol?
  • FoodLFG #8
    Óriási mennyiségű szemetet termel a zeneipar és a benne tevékenykedő előadók, "zenészek", producerek, ilyesmik. Inkább nekik kéne nekünk fizetni, hogy valamennyire hajlandóak vagyunk eltűrni az egyértelműen káros tevékenységüket.
  • strogg #7
    Alapvetően egyébként dolláros számháború az alapja az egésznek.
    Régen eladták a bakelit/CD albumot mondjuk 5e forintért.
    Rajta 1 sláger X számú szeméttel. És a slágert kaidták kislemezen. 1000 forintért.
    Ez működött, és kerestek az eladáson 5e forintot. Most senki nem vesz fix albumot,
    minden eladás "kislemez" és az sem 1000 forint, csak mondjuk 350.
    Azt hiszik, hogy ha kvázi betiltják az internetet, akkor visszajönnek a
    zsiros CD-s idők. Pedig ha nem térnek észhez arról a 350 forintról is lemondhatnak
    idővel. Ragaszkodnak a régi modell bevételi számaihoz, amik már biztosan
    nem fognak visszatérni. Csak még nem értik.
    Közben meg mások (pl: apple) hülyére keresi magát a 400 forintos mp3-al.
    Ahogy szoktam mondani: "a hülyeség ellen nicsnen orvosság, csak nagyon fájdalmassá teszi a valóság"
  • strogg #6
    +1. Ráadásul visszataszitó. A NOX (p.sz. Szilvi) soha az áéletben nem futott volna be a net nélkül, mert kézről-kézre adták a kilppet/számot. Hozzá mis igy került.
    Net nélkül max. dubajozhatna, mert azt sem tudnánk hogy a világon van. De ugye marha nagy jogvédő lett. Azóta a nox gyakrolatialg el is tűnt. Főleg miután elég gyorsan leszerepelt az euroviziós dalfesztiválon is. (bár szeritnem a szám amit vittek sokkal jobb volt a helyezésnél. Minőség volt ahhoz a giccsparádéhoz képest) A zenei Cd, meg zene értékesitáésről: B+ nekem kéne fizetnük, hogy meghallgassam. Tragikus. T. Dream,p Floyd, kraftwrek, vangelis,jarre mind meg is van eredetiben. Jahogy manapság már nincsen mellettük más csak ők? Háááát az nem jelenti h. kötles vagyok szemétre költeni a pénzemet , hogy az ifpi boldog legyen....
  • kisokka #5
    Általában azok szoktak ezért a leghangosabban hőbörögni, akik maguk sem hisznek abban, hogy jó zenét csinálnak.
    Nézzük meg alaposabban. Ha én letöltök egy ingyenes zenét akár a zenekar honlapjáról is és tetszik, akkor ha itt járnak a környéken, valószínűleg elmegyek a koncertjükre, szívesen áldozok pénzt rá.
    Viszont, ha nem tetszik, akkor nem fogok elmenni rá. Ilyen egyszerű.
    Régen sokszor volt rá példa, hogy valakik nagy nehezen összegörcsöltek egy vállalhatóbb zeneszámot, amit futtattak rádiókban/tv-kben, de csak akkor derült ki, hogy a többi szám egy sapka fos, ha az ember megvette az egész anyagot és otthon betette a lejátszó formátumba.
    Ezek a mostani hangoskodók ezért rettegnek ettől. Koncertezni nem szívesen mennek, mert az munka. A zenéjük fabatkát sem ér, s ez hamar ki is derül az internet világában. Inkább fellépnek a kalózkodás ellen, hogy megvegye pár ember a hanganyagot, mert azt visszafizetni úgysem lehet(vagy nem szokás, bár lehet egy erősen szar cuccot visszavinnék a boltba, de akkor meg a boltossal cseszek ki).
    Szóval én úgy vagyok vele, hogy aki zenész nyíltan kiáll a kalózkodás ellen, akkor ott valami nem stimmel. Vagy vállalhatatlanul szar zenét csinál, vagy nem akar koncertezni.
  • caius marius #4
    Továbbra is abban hiszek, hogy ezeket fel kéne kötni.
  • bull sith #3
    Sok magyar zenekar ingyen letölthetővé teszi a számait, csak hogy hallgasd, mert az neki is jó! Párszáz forintnál nem drágább koncerteket szerveznek. Sőt van aki még ingyen cd-t is dobál a végén! Hétköznap dolgoznak, hétvégén koncerteznek. Van "valami" amiért mégis megéri nekik....
  • Lazarus #2
    Rakják ki youtubera/saját weboldalra és követeljék a reklámbevételt. A blokkolási kísérletek teljesen haszontalanok, végtelen számú lehetőség van ezeknek a kikerülésére. A leleményes programozók akik felismerik a nép igényét pedig megoldják hogy ezek a megoldások bárki által egyszerűen elérhetőek legyenek
  • BrockSamson #1
    A gond abban rejlik, hogy maguknak a jogvedo szervezetknek nem celjuk, hogy megvaltozzon a helyzet, hiszen az foloslegesse tenne a munkajukat. A zeneipari cegek meg csak butak.