Alex

Ultrabook bemutatót tartott az Intel Budapesten

Az Intel az Ivy Bridge kódnéven ismert processzorok megjelenésével útjára indította az ultrabook kategória második hullámát, így próbálják felvenni a harcot a táblagépek terjedésével és kihasználni a Windows 8 érintésvezérlésben rejlő lehetőségeket.

Az Erzsébet téri Design Terminálban megtartott eseményen több notebookgyártó - Acer, ASUS, Fujitsu, Lenovo, Toshiba - képviselőinek társaságában mutatták be az új termékeket. Horváth Richárd, a cég marketing menedzsere egy eléggé értelmezhetetlen adatokat tartalmazó prezentáció során - ahol például megtudhattuk hogy 247 milliárd emailt küldenek az emberek naponta vagy hogy két és fél milliárd képet töltenek fel a Facebookra havonta - ismertette az Intel elképzeléseit notebook fronton. A cég által mesterségesen kreált kategória egy vékony, nagy teljesítményű notebookot jelent. Specifikációja szerint a 14 hüvelyknél kisebb kijelzővel rendelkező ultrabookoknak 18 mm-nél vékonyabbnak kell lenniük, a 14 hüvelyknél nagyobb kijelzővel rendelkező modelleknek pedig 21 mm-nél vékonyabbnak. Szintén követelmény az USB 3.0 vagy Thunderbolt csatlakozás, továbbá minimum 5 órás üzemidővel kell rendelkezniük.


Horváth Richárd elmondta, hogy vállalata chipjeire épülő hordozható eszközök második generációja már sokkal jobb felhasználói élményt nyújt, bővebb stílusválasztékkal és érdekesebb dizájnnal érkeznek, miközben gyorsabb lett a válaszidejük, energiatakarékosabbak, biztonságosabbak, és az előző generációhoz képest akár kétszer gyorsabbak a grafikai alkalmazások területén. Láthattunk egy 9 HD felbontású videót egyszerre futtató terméket és megtudhattuk, hogy chipszintű lopásgátló technológiájuk gyors térnyerésére számítanak. (A számítógép hardvere helyi védelmet biztosít, így ha a gépet eltulajdonítják, a tolvajok nem tudnak hozzáférni az azon tárolt információkhoz. Amennyiben a gép visszakerül a tulajdonosához, könnyedén újra működőképessé tehető.)

Jelenleg 30 érintésvezérelt ultrabook kialakítása van folyamatban, ezek közül 10 különböző módokon átalakítható formában érkezik. Utóbbiak között vannak lecsatolható képernyős, visszahajtható és egyéb koncepciók, de hogy ezek közül melyik lesz sikeres az már nem a 22 nanométeres gyártási eljárással készülő processzoruktól függ. Így is messzemenően elégedettek, hiszen a 2012-re tervezett 60 dizájn helyett már 100 felett járnak, azaz a választék biztosított a vásárlók számára.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A sajtótájékoztató alatt végig az a csúnya érzés motoszkált bennem, hogy összességében az Intel rengeteg fejlesztés és erős gyártói ráhatás segítségével - köztük az Intel Capital 300 millió dolláros, a gyártók fejlesztéseit segítő alap támogatásával - kis túlzással eljutott oda, ahova az Apple négy és fél évvel ezelőtt. A Macbook Airt 2008 januárjában mutatták be, olvasóink emlékezhetnek arra a pillanatra, amikor Steve Jobs egy A4-es borítékból húzott elő egy számítógépet. Dizájn terén sincs új a nap alatt, hiszen teljesen kihajtható notebookokat már 15 évvel ezelőtt is láthattunk, persze össze sem hasonlíthatóan kisebb teljesítménnyel.

Az ultrabookok harmadik hulláma 2013-ban érkezik meg, amikor várhatóan a piac nagy része átáll a következő generációs, Haswell kódnevű processzorok használatára. Ezek a cég tervei szerint még hosszabb, egyes esetekben akár 10 napos készenléti üzemidővel rendelkeznek majd, aminek elérését a Haswell processzor különlegesen alacsony készenléti fogyasztásától remélik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lordsithlord #14
    Nézd, oké, elfogadom, a szerintük elavult dolgok kikerülnek. De miért ők döntik el, mi elavult és mi nem?
    Ráadásul ha megnézed, ez az egész "különböző felhasználói köröknek szánt verziók" dolog egyetlen dologról szól: ha ilyen-olyan eszközt is akarsz használni, akkor fizess érte egy csomó pénzzel többet, különben meg elégedj meg az ócskább géppel.

    Az Apple egyszerűen nem felhasználó barát üzletpolitikát folytat. Az, hogy profitorientáltak, még nem lenne baj, hiszen a legtöbb gyártó az. De az Apple ezt a dolgot már túlpörgeti: ő maga akarja eldönteni, hogy mi is kell egy felhasználónak és mi nem. Nem akarom magamat ismételgetni, de szerintem ez nem az Apple dolga lenne.

    Külön meglepő ez a hozzáállás akkor, mikor egyre több gyártó kezd már a notiknál is arra ráállni, hogy bizonyos korlátok között a felhasználó tervezhesse meg, mit is akar a gépébe. Bár még nem ez az elterjedt üzleti modell, de szakmabeliként azt mondhatom, ha sikerült ezt megvalósítaniuk emberi felárért (jelenleg az ilyen notik kb. 30%-kal kerülnek többe) és jóül is reklámozzák, akkor lehet a dolognak jövője.

    A több gyártó, ha megnézed, éves szinten akár 10-15 típust is piacra dob. Pontosan azért, mert feldolgozzák a felhasználók visszajelzéseit és beleépítik a különböző modellekbe a felmerülő ötleteket. Az Apple ezzel szemben beskatulyázza a felhasználókat: te ezt csinálod, tehát erre van szükséged, ő ezt,tehát ezt fogja használni. Teszi mindezt olyan árakért, amikért más gyártóknál már a szó szerint mindennel felszerelt gépeket kaphatja meg az ember.

    Az Apple nagy hibája, hogy azt hiszik, hogy a kinézet és a maximális teljesítmény mindent megad, amire egy felhasználónak szüksége van. Ja megnézed, általában fognak egy jó chipsettel gyártott lapot és a gyártáskori legerősebb procit, bedobják a gépbe és ennyiből áll az Apple varázslat. A RAM bővíthető, a vinyó is, más egyébre meg nem nagyon figyelnek. Kivéve persze azt, hogy az alaplapról tuti hiányozzon pár eszköz, amit később kiegészítőként, USB-s vagy saját csatlakozós verzióban el tugnak komoly pénzekért adni.

    Szokták mondani, hogy nézzünk meg egy csúcs notit meg egy Apple notit egymás melletrt és kiderül, nem is olyan drága az almás gép. Nos nemrég megtettük, összeszedtük, hogy milyen csatiik nincsenek a MAC-ben, amiket meg lehet venni külön és mennyi lesz a végösszeg, mire a két gép teljesen ugyanarra lesz képes. És kisült, hogy az Apple esetében, ha minden eszközt megveszünk, akkor közel 1,5 annyi lesz a gép legvégső ára. Ehhez persze hozzátartozik, hogy míg egy kártyaolvasó ára olyan 2ezer forint, addig az Apple ráteszi az aklmár és ezért az 15ezer lesz. Megnéztük azt is, hogy ugyanaz az USB-s kártyaolvasó szép almás fehér borítóban és egy kevésbé ismert márka szürkés műanyag borítójában mennyibe kerül. Az almás, mint írtam, itthon 15ezer forint, a másik gyártó egy az egyben ugyanazt a kártyaolvasót (csak persze nem az almás logó alatt) 3ezer forintból kihozta. Ergo egy szép, csillogó fehér műanyagtokért és rajta egy almás matricáért (jobb esetben gravirért) fizethetünk ki közel 12-13ezer forintot...

    Nem tagadom, én nagyon Apple ellenes ember vagyok. Nem tetszik a stílusuk, nem tetszik a vevőkkel való bánásmódjuk, nem tetszik, hogy ugyan másfélszer-kétszer annyiért adják a termékeiket, mint a konkurencia, mégis csak 1 év garit hajlandóak adni és még nagyon sokáig sorolhatnám, mi minden nem tetszik ennél a cégnél. Nem azt mondom, hogy a többi cég tökéletes, mindnek vannak svindlijei természetesen, ugyanakkor nem mindegy, hogy a svindlik mellett is hogyan viszonyulnak a vásárlókhoz. Élvégre azt nem szabad elfelejteniük, hogy nem a vásárlók vannak értük, hanem ők vannak a vásárlókért. A vevő, ha nem tetszik neki, amit lát, átmehet másik gyártóhoz.

    Ami még nagyon nem tetszik: az Apple mániákusan előhozza, hogy ő az egyik legnagyobb forgalmú gyártó a világon. Arról persze nem szól soha a fáma, hogy ezt a forgalmat vajon darabszámban vagy bevételben hozza, hiszen az Apple nem éppen tömegtermékeket gyárt )lásd az áraikat). Tehát lehet, hogy ott vannak a nagyok között, de szerintem ha az eladott darabszámot nézzük, nem pedig a bevételt, meglepő lenne a végeredmény.
  • cateran #13
    Ezt a sok marhasagot kozolted mar az Applelel is?
    Hivatalos MacBook Pro reklamszoveg:
    "From the beginning, the entire internal structure was built to house the very best high-performance components: all-flash storage, the latest quad-core processors, powerful discrete graphics, massive amounts of memory."
    Ez meg a het vicce:
    "We also found a way to integrate the highest-quality speakers we’ve ever designed for a notebook. And we engineered a new cooling system that draws in air from three sides of the notebook. Alone, each of these elements is an incredible accomplishment. Together, they make this MacBook Pro the world’s most advanced notebook."
    Neha kihuzhatnak a fejuket a seggukbol es megnezhetnenek 1-2 Clevot pl......
    "MacBook Pro 15-inch: 2.6 GHz

    2.6GHz quad-core Intel Core i7
    Turbo Boost up to 3.6GHz
    8GB 1600MHz memory
    750GB 5400-rpm hard drive1
    Intel HD Graphics 4000
    NVIDIA GeForce GT 650M with 1GB of GDDR5 memory"
    £1799...majd leestem a szekrol....

    Clevo 150EM
    "15.6" 1080p Full HD Matte 95% NTSC Colour Gamut
    AMD HD 7970M 2GB DDR5
    Intel Core i7 Quad Core 3720QM 2.6GHZ
    8GB DDR3 (1600) Dual Channel
    120GB Intel SSD (520)
    500GB (7200RPM) WD Scorpio Black
    Microsoft Windows 7 Home Premium - ENG"
    £1643...Windows nelkul £1554...De jah, az Apple nem tularazott....Meg persze-persze nem ugyanaz a celkozonseg (lofaxt) meg a Clevo csak 1 noname ceg...Bla-bla-bla
  • asgh #12
    "Egy gyártó cégnek szerintem nem az a feladata, hogy a szituációkat elemezze, hanem az, hogy a vásárlói igényeket teljesítse"

    Melyik vásárlókét?
    Én pl. 6 éve használok laptopot és egy kezemen meg tudom számolni, hányszor kellett SD kártyáról adatot olvasnom.
    Aki professzionális szinten fotózik, annak nyilván kell a beépített SD kártyaolvasó. Aki home szinten alkalmanként, annak jó átalakítóval is.
    Az apple minden termékénél meghatározza a célközönséget és annak a felhasználói rétegnek fejleszt megoldásokat.
    Így az üzleti felhasználóknak szánt Air-ben a méret és a súly kapott nagyobb prioritást, a kreatív munkára szánt 15"-17" MacBook Pro-nál meg a profi eszközök csatlakoztathatósága.

    "nem a gyártónak kellene eldöntenie, hogy a felhasználó mit fog használni".

    Valóban nem. Ez azonban nem úgy működik, hogy a felhasználók megszavazzák, hogy legyen az Air-ben floppy meghajtó és az egész ne kerüljön többe 20ezer forintnál és akkor a gyártónak kötelező végrehajtania, mert ha nem, akkor rásütik a vádat, hogy ő akarja megmondani a felhasználónak, hogy mit használjon és mennyiért.
    A gyártók termékeket dobnak piacra és próbálják eltalálni vele az adott célközönség igényeit. Az apple üzleti modellje csak annyiban speciális, hogy viszonylag kevés terméktípusa van és nem akar minden felhasználói réteget megcélozni. Ezért van az pl., hogy nem támogatják a kifutó szabványokat, vagy hogy a célcsoport számára alacsony prioritású funkciókat nem építik be a gépeikbe, hanem opcionális megoldásokat adnak. Így persze azok, akik a nekik fontos funkciókat hiányolják az apple gépekből nem értik, hogy miért vesz egyáltalán bárki is Apple terméket. Ez viszont már a "nem képes megérteni, hogy másoknak mások az igényei" témakörbe tartozik.
    Ami a design elemek levédését illeti: többezerszer volt már szó róla, úgyhogy csak röviden: az apple azért védette le a design elemeket, mert így tudja csak az elejét venni, hogy a gigantikus fejlesztési és marketing költségekkel bevezetett termékek formaterveit a távolkeleti gyártók egyszerűen lenyúlják. Akinek ez nem tetszik, az ne forgalmazzon olyan országokban, ahol szellemi termékként védik az ipari formaterveket.
  • asgh #11
    Az apple nem a konkurencia ár/teljesítmény mutatóihoz igazodik, hanem a teljes rendszer összteljesítményét veszi alapul.
    Ha pl. a video-encoderek sebességét nézzük, akkor windows alatt a gyorsabb hardver = rövidebb kódolási idő. Ezzel szemben az apple az adott hardverhez optimalizálja az oprendszert és az video-encode szoftvert is, így képes kisebb MHz mellett is ugyanolyan (ha nem jobb) eredményeket elérni. És ugyanez igaz a legtöbb teljesítményigényes területre is. Ami pluszt így kapnak, az a rendszer megbízhatósága, hiszen a kevés hardver verzión futó optimalizált kóddal nyilván könnyebb stabil rendszert építeni.
    Aki persze nem használt még apple gépet éles melóban, az nem tapasztalta a különbséget és hajlamos a nettó számok alapján ítélkezni. Innen jön az "apple cuccok túlárazott szarok" és az "apple userek agymosott fanok" sztereotípiák nagy része.
  • lordsithlord #10
    Egy gyártó cégnek szerintem nem az a feladata, hogy a szituációkat elemezze, hanem az, hogy a vásárlói igényeket teljesítse. Én az Apple-nél sajnos nem ezt látom. Valóban, sok dologban piacvezetőek (a gépeik hihetetlenül jól vannak optimalizálva, így az üzemidejük a vetélytársak gépeinél jelentősen nagyobb), de szerintem mikor a felhasználók már tömegesen jelzik, hogy mi hiányzik egy gépből, akkor oda kellene rájuk figyelni, nem pedig félig-meddig használható segédmegoldásokat kellene kitalálni, megtervezni és legyártani. Persze a dologhoz hozzátartozik az az üzleti modell is, amit követnek, azaz ha a vevőnek szüksége van az eszközre, akkor fizessen érte külön, ha meg nem veszi meg, nincs is rá szüksége. Ez valóban sokszor így ia van, ezt nem is tagadom, ugyanakkor szerintem nem a gyártónak kellene eldöntenie, hogy a felhasználó mit fog használni és mi az, amit csak azért akar, mert az XY gépében is van olyan.


    "Az Apple kétségtelenül nem megy bele a fícsörlista és megahertz versenybe,"

    Ezzel a kijelentéseddel csak félig tudok egyetérteni. Valóban, a teljesítmény versenybe nem igazán mennek bele (bár ez előbb vagy utóbb hatalmas öngólt fog eredményezni, hiszen pont most igen rohamos fejlődésnek indultak a CPU-k, ezzel együtt a teljesítmények is ugrásszerűen fognak nőni), ugyanakkor a kinézetre vonatkozó résszel nem tudok egyetérteni. Kapásból eszembe jut, hány különböző látványelemet voltak képesek levédetni nem is kis pénzekért, majd mikor akárcsak hasonlót is fedeztek fel valamelyik konkurens cégnél, mentek egyből pereskedni. Ez a fajta hozzáállás szerintem már gyerekes, ráadásul nem is éppen építő jellegű, mert bár szép kártérítéseket kaphatnak esetlegesen, ráadásul akadályozzák a konkurens termékek terjesztését, ugyanakkor ez akadályozza a teljesítményverseny kiélesedését. Ez pedig (legalábbis szerintem) nem szolgálja a vásárlók érdekeit, pusztán az Apple pénztárcáját.
  • IhiXO #9
    Asgh: Ugye te sem gondolod komolyan mindazt, amit leírtál? Nem egyszer mondasz magadnak ellent.
    MHz versenybe nem száll be az Apple? Azért a Macbook-ok és az asztali Mac-ek egyike sem éppen alsó kategóriás procikkal fut...
    Na meg, ha hetente kell a kártyaolvasó, az szerintem elég gyakori használat ahhoz, hogy belerakják. De ez mindegy, mert nem hiszem, hogy ez áll a háttérben.

    Lenne még mire reagálni, de ez a kettő volt a legérdekesebb kijelentésed.
  • cateran #8
    "Az Apple kétségtelenül nem megy bele a fícsörlista és megahertz versenybe"

    Ez kicsit ongol lett, nem? (az 1. fele legalabbis)
  • asgh #7
    Alapvetően ott tér el az apple felfogása a többiekétől, hogy nem csak a tömeges igényt nézi, hanem azt is, hogy ez az igény milyen konkrét szituációkban jelentkezik.
    Ezért ha egy SD kártyát csak hetente egyszer csatlakoztatnak egy laptophoz, akkor amiatt nem építi be az eszközbe, mert egy párezer forintos USB-s csatolóval a probléma letudható. Az alapvetően üzleti gépnek szánt Air-ben ezért nincs.
    Ugyanakkor pl. a Macbook Pro-kba beépítették az SD olvasót, mert azok felhasználóinak napi szinten, vagy terepen kell SD kártyáról adatot olvasniuk. Ezzel párhuzamosan kivették az olcsóbb Pro-kból a Firewire csatlakozót, de meghagyták a lehetőséget a TB-Firewire átalakítóval. A drágább (15"-17") Pro szériában viszont meghagyták, mert a hangmérnököknek, profi videovágóknak továbbra is napi szinten kell. És így tovább.
    Az Apple kétségtelenül nem megy bele a fícsörlista és megahertz versenybe, hanem a megoldásokra koncentrál. Ezzel természetesen szűkíti a potenciális vásárlók körét, de ez szándékos: jól meghatározott felhasználó körnek gyárt olyan cuccokat, amiket azok tényleg használni is tudnak.
  • lordsithlord #6
    Igen, ezt írtam is, hogy az ár az egyetlen dolog, amiben sajnos nem éppen vevőközpontú ez a termék. Az Intel reményei szerint az újabb technológiájú alkatrészek megjelenésével az árazáson is sikerült változtatni, de ez egyenlőre a jövő dala.
  • lordsithlord #5
    "Ami a kártyaolvasót illeti: tehát az Ait azért nem előzte meg 4 és fél évvel a többi gyártót mert nincs benne kártyaolvasó?"

    Nem feltétlenül az eszköz hiánya az, ami miatt azt mondom, hogy az Apple nem vezet ezen a téren, hanem magának az egész hozásállásuk miatt. A többi gyártó vevőközpontú, ha valamire tömegesen van igény, az általában a következő szériában meg is jelenik. Ezzel szemben az Apple ha valamit elhatároz, akkor az kőbe van vésve, legfeljebb annyit hajlandóak tenni, hogy különféle extra eszközökkel lehet az igényt kielégíteni. Ami mondjuk egy iPhone esetében elég muris, mikor a memóriakártya csatlakoztatásához az egyébként egész formás készülékre rá kell csatlakoztatni külön egy méretes külső egységet (mert ugye még arra se veszik a fáradságot, hogy microSD kártyához csinálják a kiegészítőt, csak SD méretben lehet kapni), hogy aztán ott lógjon rajta, mint valami 90-es évekbeli elméretezett mobilantenna.
    Szóval lehet, hogy egyes technikai elemeik vezető helyen vannak az informatikában, de a hozzáállásuk, az egész felépítésük messze alulmúlja az üzleti ellenfeleikét.

    Megjegyzem, alapvetően azt észrevételeztem, hogy az Intelt aligha előzte meg az Air, hiszen az összes Apple informatikai termék évek óta Intel alapokon épül :D