• asgh
    #12
    "Egy gyártó cégnek szerintem nem az a feladata, hogy a szituációkat elemezze, hanem az, hogy a vásárlói igényeket teljesítse"

    Melyik vásárlókét?
    Én pl. 6 éve használok laptopot és egy kezemen meg tudom számolni, hányszor kellett SD kártyáról adatot olvasnom.
    Aki professzionális szinten fotózik, annak nyilván kell a beépített SD kártyaolvasó. Aki home szinten alkalmanként, annak jó átalakítóval is.
    Az apple minden termékénél meghatározza a célközönséget és annak a felhasználói rétegnek fejleszt megoldásokat.
    Így az üzleti felhasználóknak szánt Air-ben a méret és a súly kapott nagyobb prioritást, a kreatív munkára szánt 15"-17" MacBook Pro-nál meg a profi eszközök csatlakoztathatósága.

    "nem a gyártónak kellene eldöntenie, hogy a felhasználó mit fog használni".

    Valóban nem. Ez azonban nem úgy működik, hogy a felhasználók megszavazzák, hogy legyen az Air-ben floppy meghajtó és az egész ne kerüljön többe 20ezer forintnál és akkor a gyártónak kötelező végrehajtania, mert ha nem, akkor rásütik a vádat, hogy ő akarja megmondani a felhasználónak, hogy mit használjon és mennyiért.
    A gyártók termékeket dobnak piacra és próbálják eltalálni vele az adott célközönség igényeit. Az apple üzleti modellje csak annyiban speciális, hogy viszonylag kevés terméktípusa van és nem akar minden felhasználói réteget megcélozni. Ezért van az pl., hogy nem támogatják a kifutó szabványokat, vagy hogy a célcsoport számára alacsony prioritású funkciókat nem építik be a gépeikbe, hanem opcionális megoldásokat adnak. Így persze azok, akik a nekik fontos funkciókat hiányolják az apple gépekből nem értik, hogy miért vesz egyáltalán bárki is Apple terméket. Ez viszont már a "nem képes megérteni, hogy másoknak mások az igényei" témakörbe tartozik.
    Ami a design elemek levédését illeti: többezerszer volt már szó róla, úgyhogy csak röviden: az apple azért védette le a design elemeket, mert így tudja csak az elejét venni, hogy a gigantikus fejlesztési és marketing költségekkel bevezetett termékek formaterveit a távolkeleti gyártók egyszerűen lenyúlják. Akinek ez nem tetszik, az ne forgalmazzon olyan országokban, ahol szellemi termékként védik az ipari formaterveket.