#10
Egy gyártó cégnek szerintem nem az a feladata, hogy a szituációkat elemezze, hanem az, hogy a vásárlói igényeket teljesítse. Én az Apple-nél sajnos nem ezt látom. Valóban, sok dologban piacvezetőek (a gépeik hihetetlenül jól vannak optimalizálva, így az üzemidejük a vetélytársak gépeinél jelentősen nagyobb), de szerintem mikor a felhasználók már tömegesen jelzik, hogy mi hiányzik egy gépből, akkor oda kellene rájuk figyelni, nem pedig félig-meddig használható segédmegoldásokat kellene kitalálni, megtervezni és legyártani. Persze a dologhoz hozzátartozik az az üzleti modell is, amit követnek, azaz ha a vevőnek szüksége van az eszközre, akkor fizessen érte külön, ha meg nem veszi meg, nincs is rá szüksége. Ez valóban sokszor így ia van, ezt nem is tagadom, ugyanakkor szerintem nem a gyártónak kellene eldöntenie, hogy a felhasználó mit fog használni és mi az, amit csak azért akar, mert az XY gépében is van olyan.
"Az Apple kétségtelenül nem megy bele a fícsörlista és megahertz versenybe,"
Ezzel a kijelentéseddel csak félig tudok egyetérteni. Valóban, a teljesítmény versenybe nem igazán mennek bele (bár ez előbb vagy utóbb hatalmas öngólt fog eredményezni, hiszen pont most igen rohamos fejlődésnek indultak a CPU-k, ezzel együtt a teljesítmények is ugrásszerűen fognak nőni), ugyanakkor a kinézetre vonatkozó résszel nem tudok egyetérteni. Kapásból eszembe jut, hány különböző látványelemet voltak képesek levédetni nem is kis pénzekért, majd mikor akárcsak hasonlót is fedeztek fel valamelyik konkurens cégnél, mentek egyből pereskedni. Ez a fajta hozzáállás szerintem már gyerekes, ráadásul nem is éppen építő jellegű, mert bár szép kártérítéseket kaphatnak esetlegesen, ráadásul akadályozzák a konkurens termékek terjesztését, ugyanakkor ez akadályozza a teljesítményverseny kiélesedését. Ez pedig (legalábbis szerintem) nem szolgálja a vásárlók érdekeit, pusztán az Apple pénztárcáját.