Berta Sándor
Szabadalomsértéssel vádolja a Yahoo a Facebookot
Miközben a Facebook azzal van elfoglalva, hogy mielőbb megjelenjen a tőzsdén, a Yahoo szabadalomsértéssel vádolta meg. A cég ugyanezt a stratégiát alkalmazta korábban a Google tőzsdére kerülése előtt is, méghozzá sikerrel.
A The New York Times és a Financial Times egyaránt arról számolt be, hogy a Yahoo 10-20 olyan szabadalmat követel magának, amelyek az online hálózatokkal, a reklámokkal és a különböző megoldások testreszabásával kapcsolatosak. "Felelősséggel tartozunk a részvényeseink, az alkalmazottaink és mások felé azért, hogy megvédjük a saját szellemi tulajdonunkat. Ragaszkodnunk kell ahhoz, hogy a Facebook licencmegállapodást kössön velünk, vagy kénytelenek leszünk különböző lépéseket tenni azért, hogy megvédjük a jogainkat" - áll a Yahoo szóvivője által a Facebook vezetőinek írt levélben.
A vita arra vezethető vissza, hogy mind a két vállalat szeretne jó pozícióba kerülni a reklámpiacon. A közösségi oldal az elmúlt években rendkívül gyorsan növekedett, a regisztrált felhasználók száma elérte a 845 milliót, míg az éves forgalma a 4 milliárd dollárt. Ezzel szemben a Yahoo jelene nem túl fényes, de a társaság az 1990-es években egyike volt a legfontosabb online cégeknek. A Yahoo most azt állítja, hogy a Facebook számos olyan megoldást használ jogtalanul, amelyek az ő szabadalmaiban vannak leírva és amelyekért nem fizetett.
A Yahoo már 2004-ben, a Google tőzsdei megjelenése előtt bevetette ezt a fegyvert, méghozzá sikerrel. Akkor a Google úgy menekült meg a pertől és a további vitától, hogy 2,7 millió részvényt adott át a Yahoo vezetőinek. Néhány héttel később ezek a papírok 230 millió dollárt értek. A Yahoo nem véletlenül választotta megint ezt a stratégiát, mert a jelenlegi amerikai jogszabályok alapján olyan céget, amely ellen szabadalmi per van folyamatban, nem lehet bejegyezni a tőzsdén. A Yahoo vezetőitől kiszivárgott hírek szerint a mostani ügy nem függ össze a Facebook tőzsdére kerülésével, ugyanakkor Scott Thompson, a társaság új vezetője minden módon próbál új bevételekhez jutni.
Josh Constine, a TechCrunch munkatársa úgy vélte, hogy a Yahoo vagy azzal számol, hogy sikerül gyorsan licencmegállapodást kötnie a Facebookkal és így folyamatos bevételekhez juthat, vagy tulajdonrészt szerezhet a platformban és ezek a papírok a Facebook tőzsdére kerülése után nagyon sokat érhetnek.
A The New York Times és a Financial Times egyaránt arról számolt be, hogy a Yahoo 10-20 olyan szabadalmat követel magának, amelyek az online hálózatokkal, a reklámokkal és a különböző megoldások testreszabásával kapcsolatosak. "Felelősséggel tartozunk a részvényeseink, az alkalmazottaink és mások felé azért, hogy megvédjük a saját szellemi tulajdonunkat. Ragaszkodnunk kell ahhoz, hogy a Facebook licencmegállapodást kössön velünk, vagy kénytelenek leszünk különböző lépéseket tenni azért, hogy megvédjük a jogainkat" - áll a Yahoo szóvivője által a Facebook vezetőinek írt levélben.
A vita arra vezethető vissza, hogy mind a két vállalat szeretne jó pozícióba kerülni a reklámpiacon. A közösségi oldal az elmúlt években rendkívül gyorsan növekedett, a regisztrált felhasználók száma elérte a 845 milliót, míg az éves forgalma a 4 milliárd dollárt. Ezzel szemben a Yahoo jelene nem túl fényes, de a társaság az 1990-es években egyike volt a legfontosabb online cégeknek. A Yahoo most azt állítja, hogy a Facebook számos olyan megoldást használ jogtalanul, amelyek az ő szabadalmaiban vannak leírva és amelyekért nem fizetett.
A Yahoo már 2004-ben, a Google tőzsdei megjelenése előtt bevetette ezt a fegyvert, méghozzá sikerrel. Akkor a Google úgy menekült meg a pertől és a további vitától, hogy 2,7 millió részvényt adott át a Yahoo vezetőinek. Néhány héttel később ezek a papírok 230 millió dollárt értek. A Yahoo nem véletlenül választotta megint ezt a stratégiát, mert a jelenlegi amerikai jogszabályok alapján olyan céget, amely ellen szabadalmi per van folyamatban, nem lehet bejegyezni a tőzsdén. A Yahoo vezetőitől kiszivárgott hírek szerint a mostani ügy nem függ össze a Facebook tőzsdére kerülésével, ugyanakkor Scott Thompson, a társaság új vezetője minden módon próbál új bevételekhez jutni.
Josh Constine, a TechCrunch munkatársa úgy vélte, hogy a Yahoo vagy azzal számol, hogy sikerül gyorsan licencmegállapodást kötnie a Facebookkal és így folyamatos bevételekhez juthat, vagy tulajdonrészt szerezhet a platformban és ezek a papírok a Facebook tőzsdére kerülése után nagyon sokat érhetnek.