Berta Sándor
Beperelte a Yahoo a Facebookot
Amint arra a korábbi hír alapján számítani lehetett, a Yahoo benyújtotta keresetét a közösségi oldal ellen, méghozzá szabadalomsértés és ötletlopás miatt.
"A Facebook teljes közösségi hálózati modellje a Yahoo szabadalmaztatott technológián alapul és számos technológiát, amelyekre a Facebook épül, a Yahoo fejlesztett ki. E technológiák nélkül sem a közösségi portál, sem más honlapok nem lehetnének ennyire sikeresek és sokkal kevesebb látogatót vonzanának, ráadásul kevesebb reklámbevételre tehetnének szert" - írták a cég ügyvédjei a benyújtott dokumentumban. Indoklásuk szerint a platform éveken át kibújt a licencdíjak fizetése alól, ezért most a Yahoo egy közelebbről meg nem nevezett összegű kártérítést követel szabadalmai megsértése miatt. A hírről a The Wall Street Journal és az All Things Digital is beszámolt.
A Yahoo már február végén szabadalomsértéssel vádolta meg a közösségi portált és 10-20 olyan szabadalmat birtokol, amelyek az online hálózatokkal, a reklámokkal és a különböző megoldások testreszabásával kapcsolatosak. A vállalat ragaszkodott ahhoz, hogy licencmegállapodás szülessen az ügyben, azonban ez nem történt meg, így bírósághoz fordult.
A stratégiát már korábban sikeresen alkalmazta a Yahoo, méghozzá a Google ellen, most is erre készülnek. A legnagyobb probléma a Facebook számára nem is maga a per, hanem az, hogy egy ilyen hír elbizonytalaníthatja az éppen tőzsdére lépő cég befektetőit. A bejelentést nem kommentálták a platform vezetői. A 19 oldalas keresetben tíz érintett szabadalom szerepel. A dokumentumok többek között az online hirdetésekkel, a magánélet védelmére vonatkozó beállításokkal, a honlapok és a reklámok személyre szabásával, továbbá az internetes üzenetekkel kapcsolatos megoldásokat írnak le.
A Yahoo a Facebook bevételének egy részét követeli és azt, hogy a közösségi platform működtetői hagyjanak fel a jogsértő gyakorlatukkal. A cég szeretett volna peren kívül megállapodni az ügyben, de ez nem sikerült, ugyanakkor bízik a végső sikerben. "Csalódtunk, mert a Yahoo, amely régi üzleti partnerünk és amely profitált a hozzánk fűződő kapcsolatából, most úgy döntött, hogy jogi vitát kezdeményez. Elszántan fogunk védekezni e rejtélyes akció ellen" - írta közleményében a Facebook.
"A Facebook teljes közösségi hálózati modellje a Yahoo szabadalmaztatott technológián alapul és számos technológiát, amelyekre a Facebook épül, a Yahoo fejlesztett ki. E technológiák nélkül sem a közösségi portál, sem más honlapok nem lehetnének ennyire sikeresek és sokkal kevesebb látogatót vonzanának, ráadásul kevesebb reklámbevételre tehetnének szert" - írták a cég ügyvédjei a benyújtott dokumentumban. Indoklásuk szerint a platform éveken át kibújt a licencdíjak fizetése alól, ezért most a Yahoo egy közelebbről meg nem nevezett összegű kártérítést követel szabadalmai megsértése miatt. A hírről a The Wall Street Journal és az All Things Digital is beszámolt.
A Yahoo már február végén szabadalomsértéssel vádolta meg a közösségi portált és 10-20 olyan szabadalmat birtokol, amelyek az online hálózatokkal, a reklámokkal és a különböző megoldások testreszabásával kapcsolatosak. A vállalat ragaszkodott ahhoz, hogy licencmegállapodás szülessen az ügyben, azonban ez nem történt meg, így bírósághoz fordult.
A stratégiát már korábban sikeresen alkalmazta a Yahoo, méghozzá a Google ellen, most is erre készülnek. A legnagyobb probléma a Facebook számára nem is maga a per, hanem az, hogy egy ilyen hír elbizonytalaníthatja az éppen tőzsdére lépő cég befektetőit. A bejelentést nem kommentálták a platform vezetői. A 19 oldalas keresetben tíz érintett szabadalom szerepel. A dokumentumok többek között az online hirdetésekkel, a magánélet védelmére vonatkozó beállításokkal, a honlapok és a reklámok személyre szabásával, továbbá az internetes üzenetekkel kapcsolatos megoldásokat írnak le.
A Yahoo a Facebook bevételének egy részét követeli és azt, hogy a közösségi platform működtetői hagyjanak fel a jogsértő gyakorlatukkal. A cég szeretett volna peren kívül megállapodni az ügyben, de ez nem sikerült, ugyanakkor bízik a végső sikerben. "Csalódtunk, mert a Yahoo, amely régi üzleti partnerünk és amely profitált a hozzánk fűződő kapcsolatából, most úgy döntött, hogy jogi vitát kezdeményez. Elszántan fogunk védekezni e rejtélyes akció ellen" - írta közleményében a Facebook.