Berta Sándor
Csökkenteni kellene a mobil alkalmazások energiaigényét
A mobiltelefonokba szánt chipek egyik legnagyobb gyártójának számító Qualcomm arra kérte a mobil szoftverek készítőit, hogy ne csak az alkalmazások teljesítményére figyeljenek.
"Ugyanúgy, ahogy ma már sok programot a többmagos processzorokon való működésre optimalizálnak szükség van arra is, hogy a szoftverek működését az energiafogyasztás szempontjából is figyelembe vegyék" - szögezte le Dave Durnil, a Qualcomm menedzsere, aki a Snapdragon-processzorok gyártása során a tartalomszolgáltatókkal való kapcsolattartásért felel.
A cég maga is hozzá akar járulni ahhoz, hogy a mobil készülékek üzemideje folyamatosan növekedjen. Durnil bejelentette, hogy a fejlesztőknek olyan funkciókat szeretnének kínálni, amelyek segítségével csökkenteni lehet az alkalmazások, elsősorban a mobilokra készített játékok energiafogyasztását. Ezen a területen még számos feladat vár a szoftverfejlesztőkre, mindenekelőtt meg kell találniuk a megfelelő egyensúlyt a CPU-k és a GPU-k használata között, a gyártó ebben is segíteni akar a szakembereknek. A Qualcomm, de számos más vállalat is kínál már olyan eszközöket a programok készítőinek, amelyek segítségével megvizsgálhatják, hogy az alkalmazásaik mennyi energiát fogyasztanak.
Durnil abból indult ki, hogy az okostelefonok és a tábla PC-k elterjedése miatt a mobil játékok gyorsan meghatározó szegmenssé válhatnak. A hordozható játékkonzolok viszont szerinte belátható időn belül nem fognak többé meghatározó szerepet betölteni ezen a piacon. Így a tartalomszolgáltatóknak mindenképpen fel kell készülniük a változásokra. Ray Talluri, a Qualcomm termékmenedzsere azért bírálta a Google-t, mert úgy vélte a társaság nem teszi lehetővé az Android Market látogatói számára, hogy kizárólag olyan programokra kereshessenek, amelyek optimalizálva vannak az általuk használt hardverekre, mindenesetre ők megpróbálják felhívni a figyelmet a problémára.
"Ugyanúgy, ahogy ma már sok programot a többmagos processzorokon való működésre optimalizálnak szükség van arra is, hogy a szoftverek működését az energiafogyasztás szempontjából is figyelembe vegyék" - szögezte le Dave Durnil, a Qualcomm menedzsere, aki a Snapdragon-processzorok gyártása során a tartalomszolgáltatókkal való kapcsolattartásért felel.
A cég maga is hozzá akar járulni ahhoz, hogy a mobil készülékek üzemideje folyamatosan növekedjen. Durnil bejelentette, hogy a fejlesztőknek olyan funkciókat szeretnének kínálni, amelyek segítségével csökkenteni lehet az alkalmazások, elsősorban a mobilokra készített játékok energiafogyasztását. Ezen a területen még számos feladat vár a szoftverfejlesztőkre, mindenekelőtt meg kell találniuk a megfelelő egyensúlyt a CPU-k és a GPU-k használata között, a gyártó ebben is segíteni akar a szakembereknek. A Qualcomm, de számos más vállalat is kínál már olyan eszközöket a programok készítőinek, amelyek segítségével megvizsgálhatják, hogy az alkalmazásaik mennyi energiát fogyasztanak.
Durnil abból indult ki, hogy az okostelefonok és a tábla PC-k elterjedése miatt a mobil játékok gyorsan meghatározó szegmenssé válhatnak. A hordozható játékkonzolok viszont szerinte belátható időn belül nem fognak többé meghatározó szerepet betölteni ezen a piacon. Így a tartalomszolgáltatóknak mindenképpen fel kell készülniük a változásokra. Ray Talluri, a Qualcomm termékmenedzsere azért bírálta a Google-t, mert úgy vélte a társaság nem teszi lehetővé az Android Market látogatói számára, hogy kizárólag olyan programokra kereshessenek, amelyek optimalizálva vannak az általuk használt hardverekre, mindenesetre ők megpróbálják felhívni a figyelmet a problémára.