Berta Sándor
Saját konzolt fejleszt a Valve?
Úgy tűnik, hogy a cég - több partnerrel együttműködve - egy olyan konzolt akar kifejleszteni, amely hagyományos PC-alkatrészekre épül.
A The Verge olyan információk birtokába jutott, hogy a vállalat Steam Box néven saját konzolt készít. A koncepció lényege, hogy több partner segítségével egy olyan készüléket alkotnak meg, amely hagyományos PC-alkatrészekre épül. Az alkatrészek között szerepel egy Intel Core i7 processzor , 8 gigabájt RAM és egy Nvidia grafikus chip. Az első prototípusokat a Valve egyes kiválasztott partnerei már az idei CES-en láthatták. Az egész koncepció rendkívüli módon hasonlít az Alienware X51-re.
Mindezek tükrében különösen érdekesek Gabe Newell szavai, aki korábban így fogalmazott: "Amennyiben hardvereket kell eladnunk, akkor ezt fogjuk tenni. Nincs okunk arra, hogy azt higgyük, jók lennénk ebben, sokkal inkább hisszük, hogy továbbra is innovatívaknak kell lennünk. S ha ennek az egyetlen módja az, hogy olyan projekteket indítunk, amelyek keretében saját hardvereket fejlesztünk ki és adunk el, akkor ezt fogjuk tenni. Természetesen jobb lenne, ha ezzel a dologgal a gyártásban és a terjesztésben egyaránt jól teljesítő hardverfejlesztők foglalkoznának."
A Steam Boxnak számos előnye lenne. Könnyebben megvalósulna a játékok optimalizálása és az eszköz egyaránt használható lenne munka- és játék PC-ként. A Steam Boxból három évente dobnának piacra egy új generációt és a platform kapcsán nem kellene licenc- vagy más díjat sem fizetni. Érdekes adalék, hogy tavaly a Valve már benyújtott egy szabadalmat egy videojáték-vezérlőre. A Steam Boxszal kapcsolatos első részletekre az idei Game Developers Conference (GDC) rendezvényen derülhet fény. Az új termékkel a Valve nem a Sony, a Microsoft és a Nintendo, hanem az Apple konkurensévé akar válni.
A The Verge olyan információk birtokába jutott, hogy a vállalat Steam Box néven saját konzolt készít. A koncepció lényege, hogy több partner segítségével egy olyan készüléket alkotnak meg, amely hagyományos PC-alkatrészekre épül. Az alkatrészek között szerepel egy Intel Core i7 processzor , 8 gigabájt RAM és egy Nvidia grafikus chip. Az első prototípusokat a Valve egyes kiválasztott partnerei már az idei CES-en láthatták. Az egész koncepció rendkívüli módon hasonlít az Alienware X51-re.
Mindezek tükrében különösen érdekesek Gabe Newell szavai, aki korábban így fogalmazott: "Amennyiben hardvereket kell eladnunk, akkor ezt fogjuk tenni. Nincs okunk arra, hogy azt higgyük, jók lennénk ebben, sokkal inkább hisszük, hogy továbbra is innovatívaknak kell lennünk. S ha ennek az egyetlen módja az, hogy olyan projekteket indítunk, amelyek keretében saját hardvereket fejlesztünk ki és adunk el, akkor ezt fogjuk tenni. Természetesen jobb lenne, ha ezzel a dologgal a gyártásban és a terjesztésben egyaránt jól teljesítő hardverfejlesztők foglalkoznának."
A Steam Boxnak számos előnye lenne. Könnyebben megvalósulna a játékok optimalizálása és az eszköz egyaránt használható lenne munka- és játék PC-ként. A Steam Boxból három évente dobnának piacra egy új generációt és a platform kapcsán nem kellene licenc- vagy más díjat sem fizetni. Érdekes adalék, hogy tavaly a Valve már benyújtott egy szabadalmat egy videojáték-vezérlőre. A Steam Boxszal kapcsolatos első részletekre az idei Game Developers Conference (GDC) rendezvényen derülhet fény. Az új termékkel a Valve nem a Sony, a Microsoft és a Nintendo, hanem az Apple konkurensévé akar válni.