MTI
75 dollár hasznot hoz egy Xbox 360
A konzolok vásárlásánál ugyan fontos vásárlói szempont, hogy technikailag mire képesek, és milyen játékok jelennek meg hozzájuk, ám hosszú távú pályafutásukat mégis egy rendkívül prózai tényező befolyásolja leginkább: az ár.
Akár a Microsoft játékgépének, az Xbox 360-nak drukkol valaki a Sony-féle Playstation 3 ellenében, akár fordítva, az tagadhatatlan, hogy az ár, illetve a gépek elterjedtsége tekintetében egyelőre az Xbox 360 jobban áll. Erre világított rá - nyílván némileg hazabeszélve - Robbie Bach, a Microsoft szórakoztató részlegének elnöke egy interjújában, amelyet a San Jose Mercury News-nak adott. Bach mélységesen meg van róla győződve, hogy a két konzol közötti birkózást az árháború végeredménye dönti majd el.
"Vizsgáljuk csak meg a konzolpiac gazdasági oldalát. A konzolok életciklusa során melyik gép költséghatékonyabb? Melyikünk tud jobb ár/minőség arányt nyújtani a vevők számára?" - vetette fel Bach magabiztosan. "Mi voltunk kint először a piacon, már egy évvel ezelőtt, így sokkal több konzolt eladtunk. A konzolgyártási ciklus nálunk sokkal gyorsabb. Emellett pedig a teljes gyártási költségvetést sokkal jobban tudtuk kezelni, így kétségtelen, hogy előnyben vagyunk a Sony-val szemben."
"A Sony elszámolta magát a gyártás és az elosztás terén is. Ráadásul egyszerre próbál a mi Xbox 360-unkkal és (a kis kézi játékgépen, a PSP-n keresztül) a Nintendo DS-el (a másik japán cég hordozható gépével) megküzdeni - ez minden céget kimerítene" - tette hozzá Bach.
Győzelmi mámorát alátámasztja az iSuppli nevű független cég kutatása: míg egy évvel ezelőtt darabonként 125 dollár veszteséget termelt az Xbox 360 gyártása és eladása, addig a tajvani alkatrészek olcsóbbá válása miatt már nyereségessé vált a gépek eladása is: minden eladott Xbox 360 75 dollár hasznot hoz.
A konzolpiacról annyit érdemes tudni, hogy a konzolok veszteséges árusítása megszokott dolog, ugyanis az igazi nyereség nem a gépek eladásából, hanem a játékokéból és a fejlesztési licencekből származik, ezért a konzolgyártó cégek gyakran hajlandók áldozni a masinák eladásában. Ebből a szempontból pedig tényleg nagy eredmény, hogy az Xbox 360 termelése viszont már nyereséges.
Ugyanezt nem mondhatja el magáról a Sony, amely a 840 dollárba kerülő "prémium" (többek között nagyobb merevlemezzel ellátott) gépének eladása után 241 dolláros veszteséget könyvelhet el, ami sokkal több, mint a Microsofté egy évvel ezelőtt, de az olcsóbb PS3 változat még többe, 306 dollárba kerül gépenként a japán cégnek.
Akár a Microsoft játékgépének, az Xbox 360-nak drukkol valaki a Sony-féle Playstation 3 ellenében, akár fordítva, az tagadhatatlan, hogy az ár, illetve a gépek elterjedtsége tekintetében egyelőre az Xbox 360 jobban áll. Erre világított rá - nyílván némileg hazabeszélve - Robbie Bach, a Microsoft szórakoztató részlegének elnöke egy interjújában, amelyet a San Jose Mercury News-nak adott. Bach mélységesen meg van róla győződve, hogy a két konzol közötti birkózást az árháború végeredménye dönti majd el.
"Vizsgáljuk csak meg a konzolpiac gazdasági oldalát. A konzolok életciklusa során melyik gép költséghatékonyabb? Melyikünk tud jobb ár/minőség arányt nyújtani a vevők számára?" - vetette fel Bach magabiztosan. "Mi voltunk kint először a piacon, már egy évvel ezelőtt, így sokkal több konzolt eladtunk. A konzolgyártási ciklus nálunk sokkal gyorsabb. Emellett pedig a teljes gyártási költségvetést sokkal jobban tudtuk kezelni, így kétségtelen, hogy előnyben vagyunk a Sony-val szemben."
"A Sony elszámolta magát a gyártás és az elosztás terén is. Ráadásul egyszerre próbál a mi Xbox 360-unkkal és (a kis kézi játékgépen, a PSP-n keresztül) a Nintendo DS-el (a másik japán cég hordozható gépével) megküzdeni - ez minden céget kimerítene" - tette hozzá Bach.
Győzelmi mámorát alátámasztja az iSuppli nevű független cég kutatása: míg egy évvel ezelőtt darabonként 125 dollár veszteséget termelt az Xbox 360 gyártása és eladása, addig a tajvani alkatrészek olcsóbbá válása miatt már nyereségessé vált a gépek eladása is: minden eladott Xbox 360 75 dollár hasznot hoz.
A konzolpiacról annyit érdemes tudni, hogy a konzolok veszteséges árusítása megszokott dolog, ugyanis az igazi nyereség nem a gépek eladásából, hanem a játékokéból és a fejlesztési licencekből származik, ezért a konzolgyártó cégek gyakran hajlandók áldozni a masinák eladásában. Ebből a szempontból pedig tényleg nagy eredmény, hogy az Xbox 360 termelése viszont már nyereséges.
Ugyanezt nem mondhatja el magáról a Sony, amely a 840 dollárba kerülő "prémium" (többek között nagyobb merevlemezzel ellátott) gépének eladása után 241 dolláros veszteséget könyvelhet el, ami sokkal több, mint a Microsofté egy évvel ezelőtt, de az olcsóbb PS3 változat még többe, 306 dollárba kerül gépenként a japán cégnek.